بازگشت ناو گروه نداجا از ماموریت قزاقستان


بازگشت ناو گروه نداجا از ماموریت قزاقستان

ناو گروه نیروی دریایی ارتش پس از اتمام ماموریت خود بندر اکتائو را به سمت ایران ترک کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه نداجا متشکل از دو ناو موشک‌انداز جوشن و سپر که از ناوگان شمال به منظور تحکیم روابط بین الملل به کشور قزاقستان اعزام شده بود پس از سه روز اقامت و انجام مراسمات رسمی صبح امروز از پایگاه دریایی شهر اکتائو جدا و به سوی جمهوری اسلامی ایران از عزیمت کرد.

بیشتر بخوانید:

ورود ناوگروه صلح و دوستی ایران به بندر آکتائو قزاقستان

ناخدا یکم ستاد حسین حریری وابسته نظامی ایران در قزاقستان با اشاره به استقبال بی نظیر فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی اکتائو از حضور ناوگروه نداجا گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قزاقستان پیش‌بینی‌های لازم جهت دید و بازدیدهای رسمی و غیر رسمی در مدت اقامت ناو گروه انجام شد که نتایج بسیار مهم و ارزشمند را به همراه داشت.

ناخدا یکم ستاد حریری با اشاره به بازدید فرمانده و جمعی از کارکنان ناوگروه نداجا با استاندار قزاقستان؛ از آمادگی این مقام جهت همکاری و روابط موثر بین دو نیروی دریایی خبر داد و گفت: استاندار قزاقستان در این دیدار دریای شمال را به عنوان دریای صلح و دوستی نام برد و از همه کشورهای حاشیه این دریا، صلح و دوستی و همکاری پایدار را خواستار شد.

بر اساس این گزارش؛ فرمانده پایگاه دریایی اکتائو نیز در مراسم بدرقه ناوگروه نداجا با بیان اینکه دریا به عنوان خانه دوم ماست خاطرنشان کرد: از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در این پایگاه بسیار خوشحال و خرسند هستیم و تحکیم روابط بین دو کشور مستلزم حضور ناوگروه‌ها در بنادر یکدیگر است.

لازم به ذکر است برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از بناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های ناوگروه در مدت اقامت خود در شهر کشور قزاقستان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی