جزیره خارگو به مناسبت روز ملی خلیج فارس پاکسازی شد


جزیره خارگو به مناسبت روز ملی خلیج فارس پاکسازی شد

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست خارگ گفت: جزیره خارگو به مناسبت روزهای ملی خلیج فارس و زمین پاک، پاکسازی شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی مخلوعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به منظور اشاعه فرهنگ‌ حفاظت از محیط اجرا که با استقبال بسیار مناسب خانواده ها روبرو شد.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این پاکسازی، فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای جلوگیری از ریختن زباله در حریم راه‌ها، جاده‌ها، سطح شهر و مناطق حفاظت شده و گردشگری است.
مخلوعی ادامه داد: جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش‌ها در حفظ محیط زیست و کاهش زباله است که در این بین باید آحاد مردم و بویژه رسانه ها نقشی مهم ایفا کنند.
وی تاکید کرد: باید به افرادی که محیط زیست را آلوده می‌کنند گوشزد کرد که چرا در هنگام استفاده و گردش در این مواهب الهی زباله را رها و با این کار باعث خم شدن کمر دیگران برای جمع‌آوری زباله می شوند.
مخلوعی ادامه داد: هدر رفت انرژی و استفاده از افراد برای جمع‌آوری زباله، تنها بخش کوچکی از پیامدها و مشکلات رها کردن زباله در محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: زمینه سازی مناسب برای ترویج فرهنگ پاک‌زیستن و سبز ماندن و صیانت از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی از وظایف عمومی و همگانی است.
فرهاد قلی نژاد افزود: همگان باید با تلاش خود برای پاک نگه داشتن زیست بوم‌های شهری و روستایی، زمین، آب و خاک برای نسل جدید حفظ و آن را به آیندگان هدیه کنند.
6043/7212

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟