دو رمان از یک نویسنده به نمایشگاه رسید


دو رمان از یک نویسنده به نمایشگاه رسید

گروه ادب ــ رمان «تفنگ بادی» و «مرد من» دو رمان از محسن محمدی است که به همت انتشارات شهرستان ادب و انتشارات موزه انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش ایکنا؛ داستان این کتاب در سال‌های میانی دهه ۶۰ و بحبوحه بمباران شهر‌های ایران با هواپیما‌های رژیم بعثی عراق می‌گذرد. چند کودک در میانه مسابقه فوتبال و به دنبال یک جر و بحث کودکانه، تصمیم می‌گیرند با تفنگ بادی یک هواپیمای متجاوز عراقی را ساقط کنند. تلاش‌های آن‌ها برای خرید و تهیه تفنگ بادی، مخفی کردن آن و حضور در زمان مقرر بر روی پشت بام برای ساقط کردن هواپیما، اتفاقات جالبی را رقم می‌زند که خواندنش خالی از لطف نیست.

رمان «تفنگ بادی» ورای روایت تلاش‌های چند کودک که سودای ساقط کردن یک هواپیما را در سر می‌پرورانند، نگاهی ضمنی به مناسبات اجتماعی و خانوادگی حاکم بر دهه ۶۰ دارد. در مجموع، این رمان از فضایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز برخوردار است.

دو رمان از یک نویسنده به نمایشگاه رسید

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هواپیمای سیاهی در ارتفاع پایین به سمت ما می‌آمد. علی گفت: «حمید معطل نکن، بزنش». یاسر در این گیرودار پرسید: «راستی حمید، ساچمه گذاشتی توی تفنگ؟». حمید عصبانی جواب داد: «این‌قدر هم خنگ نیستم. از قبل آماده‌اش کردم.» یاسر گفت: «پس گلنگدن یادت نره.» همه به جز حمید خنده‌مان گرفت. مانده بودم یاسر در آن شرایط چه‌طور می‌توانست شوخی کند. اصلا این حرف‌ها را از کجا می‌آورد؟! هواپیما خیلی نزدیک شده بود. همه هیجان‌زده بودیم. حمید تفنگ را به طرف هواپیما نشانه رفت و...

رمان «تفنگ بادی» در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۳ هزار تومان روانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است.

غرفه انتشارات شهرستان ادب در سالن ناشران عمومی، انتهای راهرو ۱۷، غرفه ۲۰ قرار دارد.

«مرد من»؛ عاشقانه‌هایی برای یک شهید مدافع حرم

این کتاب که به قلم محسن محمدی به نگارش درآمده، داستان‌واره‌هایی از نامه‌های یک زن به همسر شهید مدافع حرمش است. در این کتاب، دلتنگی‌ها و عاشقانه‌های یک زن در فراغ و برای همسر شهید مدافع حرمش در قالب ۱۲ نامه روایت می‌شود. تصویرگری این کتاب را سیدایمان نوری نجفی برعهده داشته است.

«مرد من» واگویه دلتنگی‌های یک زن است؛ حکایت دلتنگی‌هاست؛ قصه بی‌تابی‌های محجوبانه یک زن برای مرد محبوبش و عاشقانه‌هایی که حالا فقط خاطراتی از آن‌ها مانده بس جان‌سوز و جان‌گداز.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مرد من، شب‌ها که به خواب با چشمانم ناسازگاری می‌کند، سر کمد لباس‌هایت می‌روم. کت و شلوار سرمه‌ای رنگ خوش‌دوختت را بیرون می‌آ‌ورم و با تمام وجود بو می‌کشم. رایحه یاس ۴۴ و گل یخ با هم چه معجون دلپذیری را ساخته‌اند، اما بوی دیگری است که بر همه چیز می‌چربد و مرا دیوانه می‌کند، و آن عطر وجودت است. هنوز هم این کت و شلوار بوی تو را می‌دهد. انگشتر عقیقت با من است، همیشه، به رسم امانت، تا در دست مصطفی‌ات کنم و تسبیح شاه مقصودت تا بر گردن زینیت بیاویزم.»

دو رمان از یک نویسنده به نمایشگاه رسید

کتاب «مرد من» را انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۰۲ صفحه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده است.

غرفه انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالن ناشران عمومی، راهروی ۱۰، غرفه ۱۸ واقع است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا