آیا مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس برای لاغری موثر است؟


آیا مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس برای لاغری موثر است؟

کپسول یا قرص زیره و لیمو باریج اسانس از داروهای گیاهی کاهش‌دهنده وزن است که در کنار داشتن رژیم غذایی و ورزش، می‌تواند برای کاهش وزن و تناسب اندام موثر باشد.

آیا مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس برای لاغری موثر است؟


ستاره |
سرویس سلامت - شاید شما نیز بارها روش‌های مختلف لاغری را امتحان کرده و یا با گرفتن رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا به خود گرسنگی داده باشید اما باز هم نتوانسته‌اید به رویای داشتن اندامی متناسب دست پیدا کنید. آرزوی کاهش وزن و داشت اندامی ایده‌آل، شرکت‌های مختلف داروسازی را بر آن داشته است که به سراغ ترکیب گیاهان چربی‌سوز و ساخت داروهای لاغری بروند اما سوال اصلی این است که آیا مصرف چنین داروهایی می‌تواند در مدت زمان نسبتا کوتاهی شما را به وزن دلخواهتان برساند یا خیر؟!

از دید پزشکان اصولی‌ترین راه برای لاغری، مراجعه به متخصص تغذیه برای داشتن یک برنامه غذایی به همراه ورزش روزانه است. در این بین برای سرعت بخشیدن به روند لاغری می‌توانید به اندازه و تحت نظر پزشک به داروهای گیاهی نیز اعتماد کنید. یکی از این داروهای گیاهی قرص زیره و لیمو باریج اسانس است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.


قرص زیره و لیمو باریج اسانس چیست؟

قرص یا کپسول زیره و لیمو باریج اسانس از داروهای گیاهی کاهش‌دهنده وزن است که با کاهش اشتها؛ مانع از پرخوری فرد مصرف‌کننده شده و از این طریق وزن را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر به همراه مصرف این دارو تحرک کافی نداشته باشید و همچنان به خوردن خوراکی‌های چرب و شیرین ادامه دهید؛ نمی‌توانید به نتایج مطلوب در باب لاغری دست پیدا کنید. این داروی گیاهی زمانی اثربخش است که در کنار رژیم غذایی و ورزش مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این دارو به تنهایی موثر نبوده و تنها می‌تواند به روند لاغری کمک کند. زیره در بدن باعث افزایش سرعت سوخت و سوز شده و برای کاهش اشتها، کاهش وزن و تثبیت آن به کار می‌رود. زیره همچنین می‌تواند برخی از ناراحتی‌های دستگاه گوارش مثل نفخ شکم را کاهش دهد. قرص زیره و لیمو باریج اسانس شامل یک قوطی ۶۰ عددی از کپسول نرم زیره و یک قوطی ۶۰ عددی از لیموترش است.

بیشتر بدانید: خواص زیره سیاه در درمان بیماری های دستگاه گوارش

آیا مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس برای لاغری موثر است؟

نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های تجاری
-
موارد مصرف
کاهش وزن و لاغری
عوارض در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاصی ندارد
اختلال دارویی تداخل دارویی خاصی وجود ندارد


مقدار و نحوه مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس

بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو، توسط پزشک تعیین گردد. معمولا کپسول لیمو نیم‌ ساعت قبل از غذا و کسپول زیره بعد از غذا (ناهار و شام)، مصرف می‌شود.

آیا مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس برای لاغری موثر است؟

بیشتر بخوانید: چگونه از زیره برای لاغری شکم استفاده کنیم؟

نکاتی که در ارتباط با مصرف قرص زیره و لیمو باید بدانید

در دوران بارداری یا شیردهی، باید طبق نظر پزشک مصرف شود. دارو را دقیقا طبق دستورالعملی که پزشک داده است، استفاده کنید. در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از دارو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار دارو را دو برابر نکنید. فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی) در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند. چنانچه با مصرف این دارو دچار علائم حساسیت مثل تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، مصرف را ادامه نداده و به اورژانس رجوع کنید. برای کاهش وزن توصیه می‌شود کپسول زیره و لیمو را به صورت مکمل، استفاده کنید. افرادی که معده حساسی دارند می‌توانند کپسول نرم زیره را بعد از خوردن غذا، استفاده نمایند. توصیه می‌گردد همراه با این داروی گیاهی، میوه‌جات، سبزیجات، غلات و فیبر مصرف کرده و مصرف قند و چربی را تا حد امکان، کاهش دهند. در کنار مصرف قرص یا کپسول زیره و لیمو باریج اسانس، ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط منظم در روز، به کاهش وزن شما کمک می‌کند.


با مصرف خوراکی‌های طبیعی لاغر شوید

اگرچه برای لاغری و کاهش وزن می‌توانید به داروهای گیاهی اعتماد کنید اما توصیه متخصصان طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی در این زمینه است. برخی از این گیاهان و خوراکی‌ها قابلیت چربی‌سوزی بالایی داشته و به شما برای رسیدن به وزن ایده‌آل کمک می‌کنند. البته لازم به ذکر است که افراط و زیاده‌روی در مصرف هر کدام به معنای نتیجه‌گیری سریع‌تر نبوده و می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند.

در لینک زیر به معرفی خوراکی‌ها و گیاهانی می‌پردازیم که چربی‌سوز بوده و به کاهش وزن، کمک می‌کنند:

بیشتر بدانید: آشنایی با بهترین چربی سوزهای گیاهی و روش مصرف آن‌ها

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتی که تجربه مصرف قرص زیره و لیمو باریج اسانس را داشته‌اید، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این‌باره با دیگر خوانندگان مجله ستاره در قسمت "ارسال نظر" به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت