کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد


کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

براساس جلسه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با متولیان موقوفات استان تهران کمک‌های نقدی و غیرنقدی تهیه و به صورت خودجوش به منطقه سیل‌زده استان خوزستان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مجتبی عبداللهی» در حاشیه ارسال کمک‌های متولیان موقوفات استان تهران به استان خوزستان در مورد کمک‌های اداره اوقاف استان تهران گفت: باتوجه به تصمیماتی که در ستاد کمک‌رسانی به سیل‌زده‌های استانهای خوزستان و لرستان گرفته شد قرار براین شد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به عنوان پشتیبان این دو استان باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس در تمام امامزادگان نسبت به نصب پلاکارت و جایگاه ویژه و همچنین اطلاعات‌رسانی لازم برای جمع‌آوری کمک‌ به هموطنان اتفاقات خوبی رخ داد، ضمن اینکه تمام همکاران ما نیز با تلاش شبانه‌روزی در کنار هموطنان عزیز به جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی در این راستا پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: تا به حال چندین نوبت کمک‌ها نیز به استان لرستان و خوزستان ارسال شده است. همچنین چندین کار خوب نیز اتفاق افتاده است که براساس آن در یک جلسه‌ای که با متولیان موقوفات برگزار شد یک همیت و همدلی رخ داد که براساس آن یکسری اقلام به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

عبداللهی یادآور شد: نمونه این کمک‌رسانی‌ها شامگاه چهارشنبه(28فرودین‌ماه) است که به ترتیب یکسری مبالغ نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال خواهد شد. موقوفات باتوجه به نیازمندی‌هایی که مطرح بود و از خوزستان به ما اطلاع‌رسانی شده بود اقلامی را تهیه و به این استان ارسال کردند.

وی افزود: در جلسه با متولیان موقوفات که در حدود 40موقوفه در آن حضور داشتند نهایتا ۱۰موقوفه مشارکت داشته که امروز با همت این موقوفات کمک‌های غیرنقدی که در حال حاضر شاهد آن هستیم تهیه و ارسال شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد کمک‌رسانی به استان گلستان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت مشترک در همه استان‌ها فعالیت خوبی داشته ولی ریاست سازمان تاکید داشت این موضوع اطلاع‌رسانی ‌نشود و یا منبع اطلاع‌رسانی آن سازمان اوقاف و امور خیریه نباشد.

عبداللهی بیان کرد: تمام سازمان‌های اوقاف و امور خیریه در استان‌های کشور نقش خوبی را ایفا کردند و تمام امامزادگان ما در سراسر کشور به خصوص در گلستان کار کمک‌رسانی و اسکان خانواده‌ها را داشته و تمام امامزادگان در گلستان و شرق مازندران شروع به اسکان و پخت غذا کردند و هرآنچه در توان داشته گذاشتند.

وی اضافه کرد: در این میان قرار است استان تهران معین استان خوزستان و لرستان باشد این بدین معنا نیست که استان‌ها دیگر فعالیت ندارند بلکه سایر استان‌های ما نیز معین چند استان هستند و ما هم این دو استان را داریم و این روند ادامه خواهد داشت.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

در حاشیه این کمک‌رسانی نیز «حجت‌الاسلام سید مهدی گنجیانی» نیز گفت: باتوجه به اینکه بحث کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان یک حرکت خودجوش بین متولیان بوده است طی یک جلسه که به پیشنهاد خود متولیان برگزار شد قرار بر این شد که یکسری اقلام و کمک‌های نقدی جمع‌آوری و بین مردم خوزستان و لرستان توزیع گردد.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: باتوجه به اینکه رسالت ذاتی ما ارتباط با متولیان است یک جلسه‌ای تشکیل و تعدادی از متولیان سطح شهر تهران حضور پیدا کردند که چنانچه تمام متولیان می‌توانستند حضور پیدا کنند امروز کمکهای بیشتری جمع آوری می‌شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از متولیان باتوجه به فرصت زمانی کمی که وجود داشت تصمیم گرفتند اقلام و کمک‌هایی را به استان خوزستان و لرستان ارسال کنند و باید اشاره کرد که از از ابتدا تا پایان کمک‌رسانی تمام کمک‌ها توسط خود متولیان بوده و حتی ارسال و پخش آن نیز توسط این متولیان انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام گنجیانی ابراز داشت: طبق اطلاعات که متولیان ارائه کردند با همکاری بخش فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده و این کمک‌ها با اشراف کامل هلال احمر در این استان توزیع خواهد شد.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

همچنین آقای تورانی نماینده منتخب متولیان استان تهران نیز در حاشیه این کمک‌رسانی گفت: این کمک‌ها توسط موقوفات استان تهران توسط متولیان جمع‌آوری شده است و کالاها به ترتیب فرش ماشینی، پتو، تشک، بالش، ملحفه و کالاهای بهداشتی مخصوص کودکان و بانوان مناطق سیل‌زده استان خوزستان است که به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان ارسال و در آنجا با هماهنگی این سازمان و نماینده متولیان در این استان توزیع خواهد شد.

* گفتنی است کمک‌های نقدی متولیان استان تهران برای سیل‌زدگان استان تهران به شرح ذیل است:

_موقوفه میزالسلطنه(متولی مهندس کامرانی): ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه امین‌الدوله( متولی آقایان انیسی‌ها): ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه علی‌آباد قاجار(متولی آبتینی قزل ایاغ): ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه فیلسوف‌الدوله(متولی بیرجندی‌فر): ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه سهام‌الدوله(متولی جلیل‌وند رضائی): ۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه بیمارستان نوح(متولی آقای نوح): ۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه محمد تقی لواسانی(متولی آقای تسبیحی): ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه رجبعلی اسلامشهر(متولی آقای کیهانی): ۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه خیریه رامفر : ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه سلیمان خان قاجار(متولی کسری امیر سلیمانی): ۵/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

یادآور می‌شود مجموع کمک‌های نقدی به مبلغ ۱۲۸/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

* همچنین کمک‌های غیرنقدی متولیان استان تهران برای مناطق سیل‌زده به ترتیب زیر است:

_موقوفات حاج حسن کلاهدوز(با وکالت آقای احمد تورانی): 516تخته پتو به ارزش ۶۷/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تمان

_موقوفه حاج سید محمد عرب(با وکالت آقای بخشی): 50تخته فرش ماشینی 6متری به ارزش ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_موقوفه سادات اخوی(متولی سادات اخوی): 240 جفت کفش زنانه و مردانه

کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

* لازم به ذکر است اقلامی که از محل کمک‌های نقدی نیز خریداری شده است به این شرح است:

_خرید روفرشی- تشک - بالش و زیرانداز به ارزش ۴۳/۹۵۰/۰۰۰ میلیون تومان

_خرید پوشاک بچه- لوازم بهداشتی ویژه بانوان به ارزش ۲۹/۵۷۹/۶۵۵ میلیون تومان

_هزینه حمل و نقل کامیون(دو دستگاه 10 تنی) به ارزش ۴/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

_هزینه باربری به ارزش ۱/۲۰۰/۰۰۰ میلیون تومان

کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان خوزستان ارسال شد

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی