ژنرال آمریکایی: نیروهایمان در سوریه را کاهش می‌دهیم


ژنرال آمریکایی: نیروهایمان در سوریه را کاهش می‌دهیم

ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه‌ای درباره اهداف سفر خود به خاورمیانه، کاهش تعداد نیروهای این کشور در سوریه، حضور بلندمدت در عراق، بهترین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی و نقش این کشور در یمن صحبت کرد.

ژنرال آمریکایی: نیروهایمان در سوریه را کاهش می‌دهیم

ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی هدف از سفر خود به منطقه خاورمیانه را "تقویت روابطی دانست که برای آمریکا بسیار اهمیت دارند".

گفتنی است فرماندهی مرکزی آمریکا بر عملیات نظامی این کشور در سوریه و افغانستان نظارت دارد.

ژنرال مک‌کنزی اظهار کرد: این دومین سفرم از زمان آغاز فعالیت در فرماندهی مرکزی است و این فرصت را برای دیدار با مهم‌ترین هم‌پیمانان و شرکایمان در منطقه غنیمت می‌شماریم چرا که حفظ روابطمان با آنها برایمان بسیار اهمیت داشته و مساله‌ای اساسی در تمامی اقدامات ماست، بسیار مهم است که به صورت مستمر با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و این سفر نیز بخشی از این راهبرد است.
کاهش تعداد نیروها در سوریه

این ژنرال ارتش آمریکا درباره مساله سوریه نیز گفت: ابتدا باید درباره دستاوردهایمان در سوریه صحبت کنیم، ما در آنجا داعش را نابود کردیم و اکنون چیزی از دولت بزرگ آنها باقی نمانده است، ما در این زمینه موفق عمل کردیم.

ژنرال مک‌کنزی افزود: در کنار امیدی که به آینده داریم، باید بدانیم چه به دست آورده‌ایم. در بلندمدت تعداد نیروهایمان در سوریه را کاهش خواهیم داد، ما مطابق این دستورالعمل تلاش می‌کنیم و همزمان با حرکت به جلو، محتاطانه این مساله را بررسی خواهیم کرد، باید میان نیاز هم‌پیمانانمان مانند ترکیه و خواسته‌های امنیتی آنها در شمال سوریه و تلاش برای حمایت از راهکارهای بلند مدت‌مان در شرق سوریه تعادل برقرار کنیم.

او در ادامه گفت: دیپلمات‌های ما با جدیت با هم‌پیمانان ترک و نیز دیگر شرکایمان در شمال شرق سوریه جهت دستیابی به راهکاری امنیتی که خواسته‌های منطقی و معقول ترکیه و درخواست‌های امنیتی شرکایمان در طول مرزهای جنوبی را برآورده کند، همکاری می‌کنند.

این مسؤول آمریکایی افزود: ما همواره طرح‌های متعددی برای حالات فوق‌العاده مختلف داریم اما بر این باورم که اکنون درک موثری داریم و بر اساس آن حرکت خواهیم کرد.

او درباره عراق نیز گفت: در شرایطی که درباره حضور بلند مدت‌مان در عراق رایزنی می‌کنیم، به دنبال جلب حمایت وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی‌مان هستیم.

ژنرال مک‌کنزی افزود: مطمئن هستم که حضورمان در عراق طولانی مدت و متمرکز بر مبارزه با تروریسم خواهد بود و این ماموریت همچنان ماموریت بسیار حساسی برای منطقه است. همزمان به عراق برای ایجاد ظرفیت‌های سازمانی‌اش کمک می‌کنیم، فکر می‌کنم این همان راه درست برای حرکت رو به جلو است و هر راه‌حلی در عراق باید با رعایت اصل حاکمیت و با موافقت دولت عراق باشد.
بهترین راه برای مقابله با داعش

ژنرال مک‌کنزی درباره چگونگی مقابله با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش اظهار کرد: بهترین راه بلند مدت برای گروه‌هایی همانند داعش ایجاد نیروهای امنیتی محلی و فعال از ساکنان مناطق مختلف است، این تنها راه برای مقابله با ظهور گروه‌هایی همانند داعش است.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تاکید کرد: اینها همان ساختارهایی هستند که به دنبال ایجاد آنها در عراق هستیم و بهترین راه‌حل بلند مدت برای ممانعت از بازگشت داعش است.
ماموریت اصلی در یمن

این ژنرال آمریکایی درباره یمن نیز تصریح کرد: باید درک شود اقدامات ما در یمن مستقیما با عملیات‌ها علیه شاخه القاعده در شبه جزیره عرب و داعش مرتبط هستند و این ماموریت نظامی اصلی ما در یمن است.

وی افزود: ما حمایت محدودی از شرکا و دوستانمان یعنی ائتلاف عربی به رهبری عربستان انجام می‌دهیم اما در عملیات جنگی آنها مشارکت نداریم و در این عملیات‌ها مستقیما به آنها کمک نمی‌کنیم. تمرکز ما در عملیات مبارزه با تروریسم همچنان بر مقابله با القاعده و داعش در شبه جزیره عرب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...