معاون وزیر آموزش و پرورش: شبکه های اجتماعی در سایه آموزش فرصت هستند


معاون وزیر آموزش و پرورش: شبکه های اجتماعی در سایه آموزش فرصت هستند

سمنان- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: شبکه های اجتماعی در سایه آموزش برای بکارگیری آن ها یک فرصت و در صورت استفاده نادرست یک تهدید محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز یکشنبه در جشنواره «نوجوان سالم» در سالن اجتماعات شهید مطهری استان سمنان، کشور را درگیر جنگی روانی عنوان کرد و افزود: دشمن با بزرگ نمایی مشکلات به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و راهکار خنثی کردن دسیسه دشمنان هوشیاری و تامل در صحت گفته هاست.
وی با بیان این که اطلاعات از منبع رسمی و درست باید گرفته شود ابراز داشت: برای پی بردن به صحت شنیده ها باید به منبع قابل وثوق مراجعه کرد و سپس با تکیه بر دانش، درک، ترکیب و تحلیل، یک موضوع را باور کرد.
به گفته قدمی آسیب اجتماعی به رفتارهای ناهماهنگ و نامتعارف با فرهنگ و ارزش های ایرانی و اسلامی گفته می شود و افراد غافل از ارزش های انقلاب دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

** قدرت نه گفتن در نوجوانان تقویت شود
قدمی در ادامه خاطر نشان کرد: قدرت نه گفتن در نوجوانان باید تقویت شود تا جرات نه گفتن در مقابل خط قرمزها را داشته باشند.
وی یادآور شد: سرچشمه کشیده شدن نوجوانان به بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، نداشتن جرات نه گفتن است و اگر به نوجوانان آموزش نه گفتن داده شود آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
قدمی افزود: نه گفتن نشان از جرات، قدرت و اعتماد به نفس یک نوجوان است و باید تقویت این مهارت در نوجوانان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: حرکت با اطلاعات، عملکرد مبتنی بر عقل، تاسی از سیره نبوی و آموزش راه رسیدن به سعادت و کمال است.
به گزارش ایرنا، در هشتمین جشنواره نوجوان سالم مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از دانش آموزان و والدین آن ها، معلمان و کارشناسان حضور داشتند و حدود 200 نفر از برگزیدگان در این آیین تجلیل شدند.
7342/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)