ژاله کاردان رکورددار پرتاب دیسک در گفتگو با طرفداری: ویلکینز گفت با 3 ماه تمرین 60 متر را می‌زنی


ژاله کاردان رکورددار پرتاب دیسک در گفتگو با طرفداری: ویلکینز گفت با 3 ماه تمرین 60 متر را می‌زنی

ژاله کاردان رکورددار پرتاب دیسک زنان ایران پس از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر تجارب جدیدی کسب کرده...

طرفداری - مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در قطر به پایان رسید و ژاله کاردان تنها ورزشکار ایران در بخش زنان در مواد پرتابی بود. او در پرتاب دیسک اولین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرد و رکورد شخصی اش را ارتقا داد.

کاردان در گفتگو با طرفداری اظهار کرد:

این، اولین حضور من در مسابقات قهرمانی آسیا بود و پیش بینی ما از رکوردها آنچه بود که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ در اودیشا هند رقم خورده بود اما در مسابقات قطر شرایط تغییر کرد و سطح فنی دو و میدانی کاران بالاتر از حد تصور ما بود به ویژه اینکه همه پرتابگران برای کسب سهمیه مسابقات جهانی آماده و بسیار با انگیزه بودند.

او اضافه کرد:

در پرتاب دیسک، ۷ نفر با رکورد بهتر از من حضور داشتند البته من برای کسب مدال نرفته بودم و منطقی هم نبود که بخواهم از خودم انتظار مدال داشته باشم. حضور من در دوحه با حمایت فدراسیون دو و میدانی و به منظور میدان دیدن من در رقابتی که برترین‌های آسیا حضور داشتند اتفاق افتاد و تجربه فوق العاده ای برای من بود. چین، تایوان و هند پرتابگران بسیار خوبی داشتند البته من با بدشانسی هم مواجه شدم. ۲ پرتاب من که می‌توانست رکورد بهتری از من ثبت کند خطا گرفته شد و این را از سر بی تجربگی خود می دانم ضمن اینکه نبود مربی تخصصی و سرماخوردگی پیش از مسابقه هم در بازدهی بدنی من اثر داشت با این حال توانستم رکورد شخصی ام را بهبود ببخشم.

رکورد دار پرتاب دیسک زنان ایران گفت:

نمی‌توانم بگویم از عملکردم در قطر راضی هستم اما اطمینان در مسابقات آینده داخلی اعم از لیگ طلایی، آغاز فصل و لیگ باشگاه‌ها می‌توانم بالای ۵۴ متری که در تمریناتم پرتاب داشته‌ام را تکرار کنم. پتانسیل این را دارم که بتوانم سطح پرتاب دیسک زنان ایران را بالا ببرم. برای موفقیت‌های بیشتر انگیزه دارم و همچنان برای بهبود رکورد تلاش می‌کنم.

کاردان با اشاره به چالش نداشتن مربی عنوان کرد:

از فدراسیون دو و میدانی بابت حمایت‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد. در قطر با آقای ویلکینز مربی احسان حدادی صحبت کردم و ویلکینز به من گفت که تو می‌توانی با سه ماه تمرین تکنیکی، ۶۰ متر را بزنی اما مشکل من همیشه نبود مربی بوده است و مجبورم به تنهایی تمرین کنم. تا پیش از اردو با داریوش صمیمی کار کردم و از ایشان بی نهایت سپاسگزارم اما برای بهبود رکورد نیاز به حمایت مستمر و بهره مندی همیشگی از مربی دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته