رشد104درصدی قیمت مسکن درفروردین


رشد104درصدی قیمت مسکن درفروردین

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین ماه امسال را 11 میلیون و 411 هزار تومان اعلام کرد.

رشد104درصدی قیمت مسکن درفروردین

ایران اکونومیست- دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش وضعیت بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه امسال را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در تهران ۳ هزار و ۴۹۳ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی، ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده؛ این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین ماه سال گذشته، ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان به ثبت رسیده بود که نشان می‌دهد قیمت مسکن در فروردین امسال، نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۴ درصدی داشته است.

همچنین در فروردین ماه ۹۷، تعداد ۵ هزار و ۳۳۵ فقره مبایعه نامه به امضا رسیده که بر این اساس، تعداد معاملات مسکن در فروردین امسال نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۴ درصدی داشته است.

بنا بر اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بیشترین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در منطقه یک با ۲۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و در رتبه بعد بیشترین نرخ، منطقه سه با میانگین هر متر ۲۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفته است.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت به منطقه ۱۸ با متوسط هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان اختصاص یافته و پس از آن منطقه ۲۰ با متوسط متری ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد.

بیشترین تعداد معاملات مسکن در فروردین ماه امسال در منطقه دو با ۲۵۳ فقره معامله اختصاص داشته و میانگین هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده است.

کمترین تعداد معاملات مسکن در فروردین ماه سال ۹۸ در پایتخت را منطقه ۲۲ با ۲۹ فقره به خود اختصاص داد که میانگین هر متر واحد مسکونی در این منطقه، ۱۱ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش ریالی کل معاملات مسکن انجام شده در فروردین ماه امسال در تهران ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر