ورود 260 کلاس دهمی به سمپاد مهارتی از سال تحصیلی آینده


ورود 260 کلاس دهمی به سمپاد مهارتی از سال تحصیلی آینده

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره ورود دانش‌آموزان کلاس دهم به مدارس سمپاد مهارتی توضیح داد.

ورود 260 کلاس دهمی به سمپاد مهارتی از سال تحصیلی آیندهبه گزارش فانوس، مصطفی آذر کیش مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره ورود رشته‌های مهارتی به حوزه مدارس سمپاد اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده، در برخی رشته‌ها امکان ورود دانش‌آموزان از سمپاد در پایه دهم به رشته‌های مهارتی در برخی استان‌های کشور مانند خوزستان، سمنان، همدان، زنجان، البرز، یزد و خراسان رضوی فراهم شده است.

وی ادامه داد: استان‌های در نظر گرفته شده با توجه به میزان تقاضای دانش‌آموزان رشته‌هایی را ویژه دانش‌آموزان سمپادی متوسطه دوم ارائه دادند و چنانچه شرایط و الزامات وجود نداشته باشد سمپاد مهارتی برای دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود.

آذرکیش با اشاره به اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای سمپاد مهارتی امسال ۲۶۰ نفر است، بیان کرد: امسال کار به صورت پایلوت اجرا می‌شود؛ بعد از طی شدن امسال با بررسی خروجی‌ها ارزیابی از عملکرد این دوره انجام و پس از شناخت فرصت‌ها و چالش‌ها تصمیم‌گیری برای توسعه کمی و کیفی دوره در سال‌های آتی انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به جز همکاری در حوزه سمپاد مهارتی گستره فعالیت‌ها با سازمان ملی پرورش استعداد درخشان توسعه یافته است و در موضوعاتی همچون جشنواره جوان خوارزمی همکاری‌های مشترک با سازمان داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان