پناه بردن به بالای تپه ها از ترس سیلابها در موزامبیک


به گزارش سرویس بین الملل

پناه بردن به بالای تپه ها از ترس سیلابها در موزامبیکبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس 24؛ مقامات موزامبیک از مردم خواستند برای مقابله با سیل های عظیم, به بالای تپه ها پناه ببرند.
بارش شدید در موزامبیک بعد از طوفان و گردباد فاجعه بار کنت, به شدت ادامه دارد و مردم در انتظار سیلاب های بزرگ روزهای پر التهابی را می گذرانند و شرایط سختی را پشت سر می گذرانند.
بر اساس این گزارش، بارش باران در موزامبیک متوقف نمی شود. افزایش سطح آب بالاخص مردم ساکن نواحی ساحلی در شمال کشور را از بروز سیلاب های بزرگ نگران کرده است.
به گفته مقامات موزامبیک دستکم دویست هزار نفر در معرض خطر جدی قرار دارند و تاکنون در اثر باران و سیلاب 3300 خانه ویران شده یا آسیب دیده اند. یک مغازه دار موزامبیکی می گوید: امروز صبح باران سیل آسایی آمده است. اما تصمیم گرفتم مغازه ام را باز کنم. مردم به نان نیاز دارند. من تمام تلاشم را می کنم.
فرانس 24 افزود: موزامبیک دومین بار در طول یک ماه با بلیه طبیعی طوفان و سیل مواجه می شود. بر اساس اعلام «برنامه جهانی غذا» این بار این نگرانی وجود دارد که شدت و حجم بارش باران دو برابر دفعه اول باشد و در نتیجه خسارات و تلفات بزرگ تری ایجاد کند. مقامات موزامبیک ناتوان از مقابله با این فجایایی طبیعی, از مردم خواسته اند به بالای تپه ها پناه ببرند تا سیلاب به آنها آسیب نرساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟