کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به افزایش سرعت بادهای غربی بر روی شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نسبت به تردد شناورهای سبک در این شرایط هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرضیه سی‌سی‌پور با بیان اینکه امروز همانند چند روزگذشته پدیده غالب جوی، افزایش سرعت باد‌های غربی برروی شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در ساعات بعد ازظهر و شب است، افزود: در این مدت دریا در محدوده (کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هنگام، هرمز و لارک، سیریک، کوهستک، کلاهی و جاسک) مواج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود در این مدت تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها صورت پذیرد، گفت: صبح سه شنبه از میزان سرعت باد در دریای عمان و تنگه هرمز کاسته می‌شود؛ اما در شرق خلیج فارس کماکان در ساعات بعد از ظهر افزایش باد سبب متلاطم شدن دریا در این محدوده خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:روز چهارشنبه وزش باد‌های غربی بطور کامل پایان می‌یابد و دریا پایان هفته شرایط مساعدی برای تردد‌های دریایی خواهد داشت.

سی‌سی‌‌پور با بیان اینکه در این مدت در سایر نقاط استان شرایط آرامی حاکم خواهد بود، گفت: از نظر دمایی، با کاهش باد و آفتابی بودن آسمان افزایش دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.