مشکلات اقتصادی با تفکیک وزارتخانه‌ها حل نمی‌شود/ برخی به جای حل مشکلات به فکر پر کردن جیب خود هستند


مشکلات اقتصادی با تفکیک وزارتخانه‌ها حل نمی‌شود/ برخی به جای حل مشکلات به فکر پر کردن جیب خود هستند

ً بادامچیان با اشاره به شعار سال جاری که رونق تولید است تشریح کرد: اگر سیاست های کشور در جهت رونق تولید باشد، دیگر چه وزارتخانه ها جدا و چه با همدیگر باشند تأثیری بر روند تولید نخواهد گذاشت؛ وقتی مدیریت و سیاستگذاری صحیح با حضور افراد کارآمد در دولت وجود نداشته باشد خوه وزارتخانه ها تفکیک شوند یا ادغام، بهبودی در شرایط اقتصادی ایجاد نمی شود.

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح مجلس مبنی بر تفکیک وزرات صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی اظهار داشت: اینکه چند وزارتخانه در هم ادغام و یا تفکیک شوند تا جایی که مدیریت صحیحی برای آنها وجود نداشته باشد اساساً نمی تواند اقتصاد کشور را بهتر یا بدتر کند.

وی با بیان اینکه همه وزارتخانه های اقتصادی ژاپن یکی هستند اظهار داشت: همانطور که می بینید اقتصاد ژاپن یکی از پیشرفته ترین اقتصادهاست که همه وزارتخانه ها و مراکز اقتصادی آن توسط یک نفر اداره می‌شود و اگر قرار بود تفکیک وزارتخانه ها اقتصاد را بهتر کند قطعاً ژاپن باید بارها به مشکل بر می‌خورد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اوضاع اقتصاد در کوبا نیز بیان داشت: در کشور کوبا 70 وزارتخانه مرتبط با اقتصاد وجود دارد که امورات اقتصادی کشور خود را پیگیری می‌کنند اما مشاهده می‌کنیم که اوضاع اقتصادی کوبا از بسیاری از کشورها نیز بدتر بوده و این تعداد وزارت‌خانه نتوانسته است دردی از اقتصاد آنها را جبران کند.

بادامچیان در ادامه افزود: تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها راه حل نهایی برای بهبود شرایط اقتصادی نیست و همه اینها بستگی به نحوه اداره وزارتخانه ها و مدیریت اقتصادی توسط دولت ها دارد. اگر مدیریت دولت ها یک مدیریت با برنامه و کارآمد باشد که توسط کسانی مدیریت شود که در فکر پر کردن جیب خود نباشند این تفکیک یا ادغام اساساً مهم نبوده و مشکلات اقتصادی حل می شود.

وی همچنین گفت: روزی که این وزارت خانه ها ادغام شد به دنبال ایجاد یک وحدت در پیگیری امور و رفع مشکلات اقتصادی بودند؛ اما امروز حل مشکلات اقتصادی را در گرو تفکیک عنوان می‌کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از عدم مدیریت قوی در کشور هم گفت: سال گذشته رهبر انقلاب سال را با نام حمایت از کالای ایرانی عنوان کردند اما سیاست های غلط در مسأله ارز و عدم توانمندی دولت در ساماندهی بازار و مشکلات ارزی منجر به مشکلات اقتصادی و به بن بست رسیدن برخی تولید کنندگان داخلی شد تا جایی که خود دولت هم به مشکل رسید.

بادامچیان با اشاره به شعار سال جاری که رونق تولید است تشریح کرد: اگر سیاست های کشور در جهت رونق تولید باشد، دیگر چه وزارتخانه ها جدا و چه با همدیگر باشند تأثیری بر روند تولید نخواهد گذاشت؛ وقتی مدیریت و سیاستگذاری صحیح با حضور افراد کارآمد در دولت وجود نداشته باشد خوه وزارتخانه ها تفکیک شوند یا ادغام، بهبودی در شرایط اقتصادی ایجاد نمی‌شود.

وی در پایان همچنین بیان داشت: مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از تفکیک یا ادغام وزارت خانه‌ها نبوده و همه مشکلات اقتصادی ناشی از عدم مدیریت و سیاستگذاری غلط در کشور است؛ برخی به جای حل مشکلات اقتصادی در فکر این هستند که در این شرایط جیب خود را بیشتر از قبل پر کنند که رهبری به آنها اصطلاح کیسه پرکن داده‌اند.

انتهای پیام/ط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو