ابطال کارت ملی یک میلیون خراسانی


ابطال کارت ملی یک میلیون خراسانی

با شروع سال جدید، کارت ملی قدیمی یک میلیون و ٧٠ هزار نفر در استان که در راستای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند باطل شده است.


شهرآرا آنلاین - ماجرای پایان اعتبار کارت های ملی قدیمی در روزهای پایانی هر سال مطرح می شود اما این بار، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی اعلام می کند که با شروع سال جدید، کارت ملی قدیمی یک میلیون و ٧٠ هزار نفر در استان که در راستای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند باطل شده است. طبق اعلام محمدرضا حسنی، افرادی که درخواست خود را ثبت کرده اند و هنوز برایشان کارت صادر نشده است نگران نباشند زیرا شماره ملی آن ها تا زمان صدور کارت ملی هوشمند اعتبار دارد. آن‌طور که او به شهرآرا گفته، هم اکنون ٢ میلیون و ۵٨۵ هزار نفر و معادل ۵۵ درصد از ۴ میلیون و ٧٠٠ هزار واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، ساکن مشهد هستند. معاون اداره کل ثبت احوال استان با بیان اینکه درخواست ٣ میلیون و ٧۴٠ هزار نفر، معادل ٨٠ درصد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، ثبت شده است، می گوید از این تعداد، ٢ میلیون و ۵٠ هزار درخواست مربوط به مشهدی هاست. طبق اعلام محسنی، هم اکنون ٣ میلیون و ٧١ هزار نفر، معادل ۶۵ درصد از واجدان شرایط استان، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند. به گفته او، این رقم در مشهد نیز یک میلیون و ۶٣٠ هزار نفر و معادل ۶٣ درصد از واجدان شرایط مشهدی برای دریافت کارت ملی است.

او می گوید: اکنون ١١٠ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده و آماده تحویل است. ۵۵٩ هزار نفر هم در نوبت صدور هستند یا کارت آن ها به دلیل جایگزینی نمونه های خام داخلی با مدل خارجی در حال وصول است. معاون اداره کل ثبت احوال استان همچنین با بیان اینکه ۶٠٠ هزار کارت ملی هوشمند هنوز به دفاتر پست استان نرسیده است می افزاید: کارت ملی هوشمند ۶٢ هزار نفر در مشهد صادر شده و در دفاتر پیشخوان است اما کسی برای دریافت آن ها اقدام نکرده است.

محسنی با بیان اینکه ٩۶٠ هزار نفر در استان هنوز هیچ درخواستی برای دریافت کارت ملی هوشمند ارائه نکرده اند، ۵٣۵ هزار نفر آن ها را ساکن مشهد اعلام می کند و می گوید: این افراد هر چه سریع تر در راستای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

او با اشاره به بازه زمانی پنج تا شش ماهه صدور کارت های ملی هوشمند می گوید: کارت افرادی که نیمه اول سال ٩٧ درخواست داده اند آماده تحویل است ولی درخواست های نیمه دوم در نوبت صدور قرار دارد. معاون اداره کل ثبت احوال با اشاره به صحبت های سال گذشته حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، درباره برطرف شدن مشکلات فنی کارت های داخلی می گوید: تا اواخر سال ٩٧ از کارت های خارجی استفاده می شد ولی از آن زمان به بعد کارت های خام داخلی جایگزین شده اند. امیدواریم کارت های در نوبت صدور تا خرداد امسال به دست مردم برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد