دیدار سفیر سیرالئون در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت


دیدار سفیر سیرالئون در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سفیر سیرالئون در ایران با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آقای علی بادارا کامارسفیر سیرالئون در ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درمحل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.
دراین دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه ظرفیت های بزرگی برای گسترش روابط میان دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود در حوزه حج و زیارت را به سیرالئون منتقل کند.


وی حج گزاری ایران را بسیار منظم توصیف کرد و با اشاره به خدمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به حجاج کشورمان در حوزهای حمل و نقل هوایی و زمینی، اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و... گفت: ما در این زمینه ها می توانیم همکاری داشته باشیم و ارتباطات خود را تقویت کنیم.
وی افزود: آمادگی داریم که نمایشگاههای مختلف درحوزه حج و زیارت در سیرالئون برگزار کنیم.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از تبادل هیئت ها بین دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال و ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر سیرالئون در کشورمان گام های بلند و موثری در راه توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور برداشته شود.


در این دیدار آقای علی بادارا کامارسفیر سیرالئون در تهران نیز با اشاره به اینکه از جمعیت هفت میلیون نفری کشورش شش میلیون نفر مسلمان هستند، حج را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشترمردم سیرالئون با معارف اسلامی و مسلمانان دیگر کشورها دانست.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، تصریح کرد: در طول ماموریت خود تلاش خواهد کرد تا روابط بین سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران مستحکم ترشود.


در ادامه این دیدار، حجت السلام والمسلمین قاضی عسکر از توسعه وحدت اسلامی بعنوان یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران درحج نام برد و خاطرنشان کرد: شخصیت های جهان اسلام درکنگره عظیم حج می توانند دور هم جمع شوند و برای حل مشکلات امت اسلامی تصمیم گیری کنند.
وی گفت: کشورهای ثروتمند اسلامی می توانند به کشورهای درحال رشد و کمتر توسعه یافته مسلمان کمک کنند تا بتوانند روی پای خود بایستند و دست استعمارگران را از کشورشان کوتاه کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ما معتقد به اسلام اعتدالی هستیم، افزود: دراسلام اعتدالی مسلمان و غیر مسلمان در کنار هم زندگی خوبی دارند و به مذهب خود عمل می کنند.


وی اضافه کرد: برخی کشورهای طرفداراسلام افراطی درکشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و لیبی جنایات بزرگی را مرتکب شدند، مظلومین را سربریدند و یا زنده زنده در آتش سوزاندند، زنان ایزدی را در بازار فروختند و موزه ها را تخریب کرده و آثار تمدنی را ازبین بردند.
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید با تقویت وحدت میان خود، مانع نفوذ اسلام افراطی در میان امت اسلامی شوند و ارتباطات شان در حوزه های مختلف را توسعه بخشند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق