به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!


به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!

اوضاع در کشور به‌گونه‌ای شده که هر چیزی را می‌توان باور کرد. هر فرد، هر کالایی را که دارد با هر قیمتی که بخواهد برای فروش می‌گذارد. شاید برخی چشم خود را بر روی افزایش‌قیمت‌ها بسته‌ باشند اما نمی‌توان واقعیت جامعه را نادیده گرفت. اوضاع سخت شده و بسیار سخت می‌گذرد. قیمت همه کالاها به‌صورت غیر منطقی افزایش می‌یابد و هیچ مسئولی به‌فکر اصلاح شرایط...

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!

اوضاع در کشور به‌گونه‌ای شده که هر چیزی را می‌توان باور کرد. هر فرد، هر کالایی را که دارد با هر قیمتی که بخواهد برای فروش می‌گذارد. شاید برخی چشم خود را بر روی افزایش‌قیمت‌ها بسته‌ باشند اما نمی‌توان واقعیت جامعه را نادیده گرفت. اوضاع سخت شده و بسیار سخت می‌گذرد. قیمت همه کالاها به‌صورت غیر منطقی افزایش می‌یابد و هیچ مسئولی به‌فکر اصلاح شرایط نیست.

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!خودرو در سالهای نه‌چندان دور، تنها یکبار در سال گران می‌شد اما متاسفانه برخی دلالان و سایر کسانی که دستی بر کار دارند باعث شدند اکنون، قیمت خودرو در روز گاهی، چند بار افزایش یابد. چه کسی فکر می‌کرد که پراید ۸ میلیونی در دو دهه چنین قیمتی پیدا کند. پراید در بازار آزاد ۵۴ میلیون تومان است و این را باید باور کرد. خودروهای هیوندایی سانتافه که جدیدترین مدل هم نیستند، در حال حاضر قیمتی در حدود ۱ میلیارد تومان به خود گرفته‌اند و فولکس‌واگن تیگوان که در نمایشگاه شهر آفتاب ۲ سال پیش، در حدود ۳۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده بود و فروش رفته بود، اکنون در بازار با قیمت‌هایی از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دیده می‌شود. همه اینها مانند کابوس می‌ماند اما زمانی که متوجه شوید ژیان در بازار قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان دارد، احتمالا همانند ما تا مرز سکته پیش خواهید رفت.

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!
به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!

خنده‌دار اما واقعی! فقط کافیست نگاهی به سایت‌های خرید و فروش خودرو بیاندازید و نام ژیان را جستجو کنید، این کابوس در مقابل شماست. ژیان مدل ۵۴ حدود ۲۰ میلیون تومان آگهی شده و برای مدل ۱۳۵۸ نیز ۳۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با این قیمت احتمالا کمپانی سیتروئن به عظمت بازار ایران پی خواهد برد و اینکه نحبگان زیادی در این بازار هستند که باعث شدند چنین قیمت‌هایی ظاهر شوند. اما زمانی که نام فولکس غورباقه‌ای را در یکی از این سایت‌ها جستجو کردیم، ترجیح دادیم، دیگر از این بیشتر جلو نرویم چرا که احتمالا با این روند گذراندن شب برای ما سخت خواهد شد. اصلا مشخص نیست قیمت‌ها تا کجا قصد دارند افزایش یابند ولی برخی از مردم هم هستند که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!چند وقت پیش با فردی روبرو شدم که به‌دنبال کارت ملی برای ثبت نام چند دستگاه پراید بود. این نوع برخورد کاملا به جمله “از ماست که بر ماست” معنی می‌بخشد. اینکه مردم برای خرید هر چیزی که گران می‌شود، صف می‌کشند، اینکه کالاها هر روز گران می‌شوند و مسئولان زیر بار آنها نمی‌روند و اینکه هیچ قدرتی به فکر اصلاح و سر و سامان دادن به‌بازار نیست، واقعا نگران کننده است. امیدواریم روزی همه چیز درست شود و ما شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم و تحریم‌ها نتوانند راهی از پیش ببرند.

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان ۴۰ میلیون تومان!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

به ایران خوش‌آمدید؛ ژیان 40 میلیون تومان!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان