دوگانگی عجیب در استقلال پس از جانشینی فرهاد بجای وینفرد شفر!


برای بررسی وضعیت استقلال و انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی این تیم سراغ دو پیشکسوت استقلال رفتیم. گفت‌وگو با علی موسوی و مجید نامجومطلق را در ادامه می‌خوانید. نوشته دوگانگی عجیب در استقلال پس از جانشینی فرهاد بجای وینفرد شفر! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

دوگانگی عجیب در استقلال پس از جانشینی فرهاد بجای وینفرد شفر!

اختلاف‌نظر استقلالی‌ها درخصوص سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۳۲
دوگانگی عجیب در استقلال پس از جانشینی فرهاد بجای وینفرد شفر!

برای بررسی وضعیت استقلال و انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی این تیم سراغ دو پیشکسوت استقلال رفتیم. گفت‌وگو با علی موسوی و مجید نامجومطلق را در ادامه می‌خوانید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پس از شکست تیم استقلال مقابل پدیده و از دست رفتن شانس قهرمانی، مدیران باشگاه فعالیت وینفرد شفر، سرمربی آبی‌ها را به حالت تعلیق درآوردند و فرهاد مجیدی ، مربی تیم را به‌عنوان سرمربی موقت در این فصل از رقابت‌ها انتخاب کردند؛ انتخابی که برخی‌ آن را پسندیدند و برخی‌ مخالفش بودند. برای بررسی وضعیت استقلال و انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی این تیم سراغ دو پیشکسوت استقلال رفتیم.

موسوی: اشتباه کردند

فرهاد مجیدی را هم مثل منصوریان به‌خاطر هوادار آوردند

نظرتان درخصوص تغییرات به وجود آمده در کادر فنی استقلال چیست؟

صلاح نبود در این مقطع زمانی شفر را برکنار کنند. باید مدیران باشگاه تا پایان فصل از او حمایت می‌کردند. این تغییرات احساسی صورت‌گرفته و با یک باخت مقابل پدیده همه به شفر هجوم آوردند. استقلال با شفر با وجود شرایط سخت ابتدای فصل تیم را تا لب مرز قهرمانی بالا آورد و با یک شکست آن هم مقابل پدیده نباید مدیران دست به تغییرات می‌زدند و دوباره این اتفاق در فصل‌‌های بعد هم می‌افتد. باید به شفر اعتماد می‌کردند و فکر نمی‌کنم مدیران باشگاه بهتر از شفر بتوانند کسی را به خدمت بگیرند.

مشکل استقلال فقط فنی بود؟

خیر! مشکلات استقلال ابتدای فصل بود که کلی بازیکن از تیم جدا شدند و سپس خریدهایی که کردند در سطح ایده‌آل نبود و فقط برای پرکردن لیست بوده است. بازیکنی خریداری نشد که در آسیا بتواند برای استقلال ستاره شود.

آقای فتحی اعلام کرد فصل بعد یک مربی بزرگ خارجی به استقلال می‌آورند. با مشکلات مالی که برای فسخ قرارداد شفر وجود دارد، به‌نظر شما می‌توان مربی خوب خارجی آورد؟

این صحبت آقای فتحی هم اشتباه است. ایشان هم احساسی صحبت کرده و با نظر و هجوم هواداران این تصمیمات گرفته شده است. با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود امکانات کشورمان خیلی سخت است مربی خارجی خوب به ایران بیاید.

سرمربیگری برای فرهاد مجیدی زود نیست؟

فرهاد باید در کنار مربی خارجی مثل همین شفر کار می‌کرد. البته برای او آرزوی موفقیت می‌کنم اما الان زمان انتخاب او نبود. فرهاد را به‌دلیل محبوبیتش انتخاب کردند چون هواداران او را خیلی دوست دارند.

ممکن است فرهاد به سرنوشت منصوریان دچار شود؟

بله! منصوریان را هم هواداران به استقلال آوردند و بدون هیچ فکر کارشناسی‌شده‌ای آمد و نتوانست موفق شود. الان هم فرهاد را به‌دلیل محبوبیت و بدون نظر کارشناسی آورده‌اند تا هوادار را آرام کنند. مدیران باشگاه لحظه‌ای تصمیم گرفتند و حرفه‌ای عمل نکردند. همه دیگر یادشان رفته که استقلال به پدیده باخته و فقط به فکر سرمربیگری فرهاد هستند.

استقلال بازی حساس و البته سختی با الدحیل دارد. به‌نظرتان فرهاد مجیدی ریسک نکرد؟

به هر حال همه دوست دارند مربیگری کنند اما ما باید به سمت فوتبال حرفه‌ای برویم. می‌بینیم فوتبال‌مان در آسیا نتیجه قابل‌توجهی نمی‌گیرد و نیاز داریم به اینکه مربیان خارجی و بزرگ در کادر فنی‌مان باشند.

اولین بازی فرهاد به‌عنوان سرمربی، فردا با استقلال خوزستان است، به‌نظرتان اولین تجربه او با برد همراه خواهد شد؟

استقلال خوزستان شرایطش در لیگ مشخص است و روی کاغذ استقلال باید سه، چهار گل به این تیم بزند. امیدوارم استارت خوبی برای فرهاد باشد؛ اما ما باید برای فصل بعد برنامه‌ریزی داشته باشیم و هواداران را معطل نکنیم.

نامجومطلق: تصمیم درستی بود

فرهاد مجیدی می‌تواند فصل بعد هم سرمربی باشد

شما موافق تغییرات در کادر فنی استقلال و سرمربیگری فرهاد مجیدی هستید؟

به هر حال با توجه به نارضایتی‌ای که هواداران از نتایج تیم داشتند و استقلال با این همه شرایط و هزینه لیگ را تقریبا از دست داده است، از جام‌حذفی کنار رفت و در آسیا هم شرایط مناسبی ندارد، به نظر من تیم نیاز به تغییرات داشت و متاسفانه استقلال به توفیقی با شفر نرسید. من این تغییرات را مثبت می‌بینم و امیدوارم فرهاد بتواند در استقلال موفق باشد. با وجود این شرایط تیم نیاز به شوک داشت.

سه بازی بیشتر نمانده و فکر نمی‌کنید بهتر بود شفر تا پایان فصل می‌ماند؟

بحث سه بازی نیست، استقلال هنوز در آسیا شانس دارد و باید به فکر امتیاز باشیم.

گفتید آسیا، استقلال بازی سختی با الدحیل دارد. فکر می‌کنید فرهاد مجیدی از پس این بازی بربیاید؟

بله، استقلال بازی سختی دارد اما امیدوارم فرهاد بتواند موفق شود و با حمایت هواداران فصل را به‌خوبی به پایان برساند. به هر حال شرایط به وجود آمده می‌تواند یک شوک برای استقلال باشد. این شوک می‌تواند مثبت باشد یا منفی. امیدوارم سرمربیگری فرهــــاد شوک مثبت به تیم بدهد و استقلال به مرحله بعد صعود کند.

یعنی نظر شما این است که فرهاد مجیدی در استقلال موفق خواهد بود؟

بالاخره فرهاد هم جوان است و هم حمایت هوادار را روی سکو دارد و این دو آیتم می‌تواند به او کمک کند که از فرصت
به دست آمده بهترین بهره را ببرد.

آقای فتحی گفته برای فصل بعد مربی بزرگ خارجی می‌آوریم. با توجه به پول فسخ قرارداد شفر، فکر می‌کنید مدیران بتوانند این امر را محقق سازند؟

بحث پرداخت فسخ قرارداد شفر برمی‌گردد به مدیران سابق استقلال که هیچ بند و تبصره‌ای برای فسخ قرارداد نداشتند. مدیریت قبل خیانت بزرگی به استقلال کرد. البته فشار هواداران هم دست و پای کادر مدیریتی را بابت تمدید قرارداد با شفر بسته بود اما به هر حال از نظر مدیریت با چنین قراردادی به استقلال خیانت شد. البته ما امیدواریم فرهاد با استقلال نتیجه بگیرد و او سرمربی فصل بعد هم باشد.

آقای فتحی مصرانه گفته که سرمربی فصل بعد قطعا خارجی است!

آقای فتحی در این شرایط مجبور است این را بگوید و از احساس هواداران کمک می‌گیرد. اگر فرهاد بتواند نتایج خوبی بگیرد شاید بتواند نظر مدیران را برای فصل بعد جلب کند.

«فرهیختگان»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود