در سایه مسجد می توان بر مشکلات مسلمین فائق آ‌مد


 در سایه مسجد می توان بر مشکلات مسلمین فائق آ‌مد

حجت الاسلام سیاح با اشاره به اینکه مساجد محلی برای اتحاد مسلمین هستند، گفت: مومنین با حضورشان در این مکان مقدس، با همبستگی و همدلی بر مبنای توحید، خداشناسی و ربوبیت الهی می توانند بر مشکلات فائق آیند.

حجت الاسلام «محمود سیاح» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری چهارمین روز دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان «مسجد،محوراتحاد و همبستگی» گفت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام نسبت به آن تاکید شده موضوع اتحاد و همبستگی اسلامی است که زمینه ساز حفظ انسجام و وحدت در مقابل دشمنان می شود.

وی با اشاره به موضوع حفظ اتحاد اسلامی توسط مسلمانان اظهار کرد: علت آنکه مساجد به عنوان محور اتحاد یاد شده اند، به این جهت است که محل اجتماع مسلمین بوده اند، زیرا که از صدر اسلام تاکنون بسیاری از اتفاقات اجتماعی و سیاسی در مساجد رقم می خورده است و مومنین در کنار هم در خصوص حل مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و مشورت یکدیگر در این مکان گردهم می آیند.

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) خیابان پیروزی با اشاره به اینکه مساجد می توانند، مکانی برای وحدت مسلمین باشند، ادامه داد: علت آنکه مساجد محل مراجعه هستند، این است که در روایات تاکید شده است که خانه های خدا در روی زمین هستند و مردم می توانند با حضورشان در این مکان مقدس با همبستگی و همدلی بر مبنای توحید، خداشناسی و ربوبیت الهی به مشکلات فائق آیند.

وی گفت: در این زمینه بسیج، شورای فرهنگی و کانون فرهنگی هنری با محور امام جماعت می توانند نقش آفرینی داشته باشند،اجتماع مسلمین در مساجد خود عاملی مهم برای حفظ وحدت است، زیرا کسانی که طالب وحدتند، کسانی هستند که در محلات زندگی می کنند و با توجه به توسعه و گستردگی مساجد می توانند این وحدت در درون مساجد را به مساجد سوق دهند.

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) اظهار کرد: حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان، موجب شکل گیری یک جهان بینی در جامعه می شود و راهگشا برای اتحاد مسلمین است، زیرا که جامعیت مساجد تنها مختصص کشور ما نیست، در کشورهای خارجی، مساجدی هستند که همانند مساجد داخلی جایگاهی برای حفظ اتحاد و همبستگی است. در خارج کشور اقوام و ادیان مختلفی وجود دارد، لزوم دعوت به وحدت و همبستگی میان آنها موجب پیشبرد انسجام میان مسلمانان می شود.

دهه پایانی ماه شعبان به نام «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام‌گذاری شده است که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت