تعبیر خواب خودکشی: 19 تعبیر دیدن خودکشی در خواب


... نوشته تعبیر خواب خودکشی: 19 تعبیر دیدن خودکشی در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

وقتی خواب خودکشی ببینید احتمالا احساس ترس و وحشت خواهید داشت. ممکن است به این فکر کنید که آیا این همان چیزی است که در زندگی واقعی احساس می‌کنید یا فقط میل به زندگی را در وجودتان از دست داده‌اید. شاید فکر کنید که این موضوع مربوط به احساسی باشد که در مورد خودتان دارید یا در مورد چیزی که در زندگی‌تان با شکست مواجه شده‌است. دیدن خودکشی در خواب، تجربه‌ای بسیار جانفرسا و آزاردهنده است. این‌که در خواب ببینید کسی می‌میرد، می‌تواند یک تاثیر ماندگار روی روح و روان شما ایجاد کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره تعبیر خواب خودکشی نکات جالبی بخوانید.

تعبیر خواب خودکشی: 19 تعبیر دیدن خودکشی در خواب

این‌که در خواب ببینید خودکشی می‌کنید، ممکن است مربوط به احساسی باشد که در مورد خودتان دارید. مثلا ممکن است در مورد چگونگی گذران زندگی‌تان در حال حاضر احساس افسردگی داشته باشید. این خواب در بعضی موارد ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساسی باشد که شما در مورد ویژگی‌های خاص شخصیت یا زندگی‌تان دارید. در صورتی که این خواب را دیده‌اید و دوست دارید معنای آن را بدانید،‌ در این نوشتار با ما همراه باشید.

زمانی که خواب خودکشی می‌بینید چه کار باید بکنید

خواب، تنها انعکاس افکار، احساسات، ترس و خواسته‌های درونی شما است. هرگز نباید الگویی برای آن‌چه باید در زندگی انجام دهید، باشد زیرا در نهایت خودتان مسئول برنامه‌ریزی سرنوشت‌تان هستید. در زمان دیدن خواب خودکشی، باید لحظه‌ای فکر کنید که در خواب چه احساسی داشتید و چه اتفاقاتی افتاد. شاید جنبه‌ای از خواب‌تان می‌تواند یک استعاره برای زندگی فعلی شما باشد. اغلب، معنای این خواب استعاره‌ای است از چیزی که می‌خواهید تغییر کند یا تغییر کرده‌است. زمانی که بدانید ناخودآگاه‌تان چه چیزی می‌خواهد به شما بگوید، می‌توانید تغییراتی را در زندگی‌تان ایجاد کنید که رشد و خوشبختی شما همواره تحت حمایت باشد.

تعبیر خواب خودکشی

۱. شما خواهان یک شروع تازه هستید

مرگ یک تحول نهایی است. در حالی که رویای مرگ می‌تواند احساس وحشت را در درون شما بیدار کند، اما همیشه عاملی برای نگرانی نیست. در بعضی موارد، رویای مرگ ممکن است حتی خبر از اتفاق خوبی بدهد. ممکن است در خواب ببینید که خودکشی می‌کنید به این دلیل که می‌خواهید مرحله‌ی خاصی از زندگی‌تان به پایان برسد. شاید احساس می‌کنید وقت آن رسیده که الگوهای قدیمی خود را از بین ببرید تا بتوانید فضایی برای افراد، عادت‌ها و سبک زندگی داشته باشید. در مورد زندگی فعلی‌تان فکر کنید. آیا در فکر تغییر بزرگی در زندگی‌تان هستید؟ آیا هدف یا پروژه‌ی جدیدی وجود دارد که می‌خواهید روی آن کار کنید؟

با وجو د این‌که ممکن است این خواب احساس بدی در شما ایجاد کند، دلیل نمی‌شود که معنای بدی هم داشته باشد. حتی یک شروع مثبت و تازه ممکن است در ابتدا آزاردهنده به نظر برسد. هر زمانی که بخواهید خودتان یا زندگی‌تان را تغییر بدهید، ممکن است احساس بدی داشته باشید. شما از گذشته خلاص می‌شوید و به آینده قدم می‌گذارید، اما بخشی از وجودتان هنوز هم نسبت به گذشته دلبستگی‌هایی دارد. از این رو، وقتی که خودکشی می‌کنید، ممکن است همین احساس بد را در هنگام خودکشی کردن در خواب داشته باشید.

۲. به تازگی یک جدایی را پشت سر گذاشته‌اید

این مورد،‌ یکی دیگر از دلایل معمول برای دیدن خواب خودکشی است. هنگامی که شما در زندگی واقعی جدایی را تجربه می‌کنید، و رابطه به معنای واقعی کلمه در حال مرگ است. اگر برای مدت طولانی با هم بوده‌اید، این نوع جدا شدن واقعا دشوار است. شما خودتان را “ما” می‌دانستید، اما اکنون باید خودتان را دوباره یک “من” در نظر بگیرید. رویای شما فقط بازتابی از این تغییر است و آسیبی که در وجودتان احساس می‌کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب پیاز: ۱۴ نشانه و تعبیر دیدن پیاز در خواب

۳. واقعا می‌خواهید بمیرید

در حالی که اغلب دلایل دیگری برای دیدن چنین خوابی وجود دارد، این احتمال هم وجود دارد که چنین خوابی را می‌بینید چون می‌خواهید به زندگی‌تان پایان دهید. رویای شما فقط برای رسیدن به آرزویی است که در دل دارید. اگر احساس افسردگی می‌کنید و از زندگی‌تان نفرت دارید، مطابق با خوابی که دیدید عمل نکنید. در عوض به یک مشاور یا کسی که به او اعتماد دارید، مراجعه کنید. تغییر ممکن است، فقط باید کمک بگیرید و مشکلاتی را که در زندگی‌تان دارید و باعث بروز این احساسات شده‌اند، حل کنید.

۴. شما می‌خواهید یک عادت یا ویژگی را تغییر دهید

گاهی اوقات مرگ در خواب استعاری است. شاید عادت دارید که مردم را از خودتان دور کنید، الکل می‌نوشید یا بیش از حد منفی‌بافی دارید. عادت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی شما هر چه که هست، ممکن است در زندگی خود به جایی برسید که تمایل داشته باشید آن‌ها را تغییر دهید. خودکشی که در خواب رخ می‌دهد ممکن است در واقع مرگ خودتان را نشان ندهد، بلکه نماد مردن جنبه‌ای از وجودتان است.

۵. شما احساس می‌کنید که دارید خودتان را از دست می‌دهید

زمان‌های زیادی در زندگی پیش می‌آید که ما کیستی و چیستی خودمان را تا حدی از دست می‌دهیم. گاهی اوقات، وقتی یک رابطه یا یک شغل جدید را شروع می‌کنیم، چنین احساسی بر ما چیره می‌شود. معنا و مفهوم قدیمی ما تاز هویت با مفاهیم جدید جایگزین می‌شود، بنابراین ممکن است احساس ناراحتی یا سردرگرمی داشته باشیم. در برخی موارد حتی دیگر نمی‌دانید چه کسی هستید. ممکن است با دوستان تازه‌ای وارد رابطه شده باشید یا عادت‌های جدیدی را شروع کرده باشید که اصلا با خود قدیمی‌تان جور نیست. در هر صورت، ممکن است در خواب ببینید که خودکشی کرده‌اید، زیرا احساس می‌کنید که یک جنبه از قدیمی از وجود‌تان دارد می‌میرد یا از دست می‌رود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب گل و لای: ۳۶ تعبیر دیدن گل و لای و باتلاق در خواب

۶. خبر خودکشی کسی به گوش‌تان رسیده‌است

رویایی که در آن به شما خبر می‌رسد که فردی مرتکب خودکشی شده، نشان می‌دهد که دوران سخت و آشفته‌ای را پیش رو دارید. این امر به ویژه زمانی درست است که فرد خودکشی‌کننده یک عضو خانواده یا دوست نزدیک‌تان باشد. خبر خودکشی بدین معنا است که شما به زودی وارد دوره‌ای پر از اضطراب در دنیای واقعی خواهید شد. بی‌ثباتی عاطفی شما می‌تواند بر توانایی‌تان برای اتخاذ تصمیمات منطقی یا رسیدگی به مسئولیت‌های جدید تاثیرات منفی داشته باشد.

۷. ارتکاب خودکشی در خواب

خودکشی کردن در خواب خواه با موفقیت انجام شود و خواه نه، میل شما را به خلاص شدن از گرایشات خودتخریبی نشان می‌دهد. ممکن است شما از آن دست آدم‌هایی باشید که خودتان برای خودتان کارشکنی می‌کنید یا دیدگاه‌های بدبینانه دارید که مانع دستیابی شما به توانایی کامل‌تان می‌شود. به همین ترتیب، خودکشی در دنیای خواب شبیه به تحولی در خودتان و نگرش‌تان است. شما فقط جنبه‌های ناخوشایند شخصیت‌تان را به قتل می‌رسانید تا به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید.

۸. شاهد یک خودکشی بودن در خواب

شاهد یک خودکشی بودن در خواب به دخالت شما در یک حادثه‌ی ناگوار اشاره دارد. ممکن است شما قربانی یک حادثه یا یک رویداد شرم‌آور شوید. مشارکت شما کاملا تصادفی یا تقارن زمانی نیست. در حقیقت این اتفاق ممکن است نتیجه‌ی مستقیم اقدامات و تصمیمات شما باشد. شاید لازم باشد که بیش‌تر و به طور واضح‌تری در مورد رفتار و نگرش اخیرتان فکر کنید تا از بروز هر گونه اتفاق منفی جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب مهمانی: ۱۵ تعبیر دیدن مهمانی رفتن و گرفتن در خواب

۹. دیدن دوست‌پسرتان که خودکشی می‌کند

اگر در خواب ببینید که دوست پسر فعلی شما مرتکب خودکشی می‌شود، شاید لازم باشد درباره‌ی رفتار او در واقعیت توجه بیش‌تری به خرج بدهید. اقدام به خودکشی او احتمالا به خیانت یا حضور در فعالیت‌های مشکوک اشاره دارد. عدم صداقت او ممکن است منجر به درگیری جدی و احتمالا حتی از بین رفتن رابطه‌تان شود. از این رو، این خواب می‌تواند شیوه‌ی ذهن شما برای هشدار در مورد این مشکل باشد، بنابراین می‌توانید مشکل را در نطفه خفه کنید قبل از این‌که اوضاع بدتر شود.

۱۰. نجات دادن کسی که در حال ارتکاب خودکشی است

عمل نجات فرد از ارتکاب خودکشی در دنیای خواب، نشان می‌دهد که در آینده‌ی نزدیک مسیری پر از دشواری را پیش رو خواهید داشت. ممکن است در حال حاضر هم مشکلاتی وجود داشته باشند، اما احتمالا رفته رفته اوضاع بدتر می‌شود. به همین ترتیب، ممکن است در کار و امور شخصی‌تان با چالش‌ها و مشکلات ظاهرا غیر قابل‌پیش‌بینی روبرو شوید. در مواردی مانند این، برای برطرف کردن موفقیت‌آمیز موانع و حل مشکلات ممکن است لازم باشد روی نزدیک‌ترین دوستان و عزیزان‌تان تکیه کنید.

۱۱. تعبیر خواب خودکشی به وسیله‌ی دار زدن خودتان

ارتکاب خودکشی به وسیله‌ی حلق‌آویز کردن خودتان در خواب نشان‌دهنده‌ی استرس عظیمی است که در واقعیت تجربه می‌کنید. تعهدات و مسئولیت‌های انباشته شده روی هم ممکن است روی سلامت جسمی و روحی شما تاثیر گذاشته باشند. در نتیجه، شما می‌توانید به لحاظ حرفه‌ای و شخصی با چالش‌ها و دشواری‌های زیادی روبرو شوید. این عدم توانایی برای رسیدگی به همه چیز از سوی شما ممکن است منجر به برخی از مشکلات جدی و در عین حال مسائل بهداشتی شود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب بچه دو قلو: ۱۳ معنی و تعبیر دیدن نوزاد دو قلو در خواب

۱۲. تعبیر خواب خودکشی با خوردن سم

خودکشی توسط خوردن سم در خواب نشان می‌دهد که تمایل دارید بچگانه و نابالغ رفتار کنید. شاید دوست دارید نسبت به کسانی که اطراف‌تان هستند، بی‌توجه رفتار کنید. شاید هنوز هم در یک حباب زندگی می‌کنید و ابدا تصور نمی‌کنید که تصمیمات شما چه‌طور بر سایر افراد تاثیر می‌گذارد. اگر شما هنوز هم با این نوع ذهنیت زندگی می‌کنید، این خواب می‌تواند ندایی باشد مبنی بر این‌که بیدار شوید و شیوه‌ی زندگی کردن‌تان را به سوی بهتر شدن تغییر دهید.

۱۳. تعبیر خواب خودکشی با غرق کردن خودتان در آب

خواب خودکشی با غرق شدن در آب عزم راسخ شما برای بهترین نسخه از خودتان بودن را نشان می‌دهد. غرق شدن در یک استخر یا هر آب دیگری نشان‌دهنده‌ی تمایل شما برای کشف آگاهی‌تان است. در نتیجه، خودآگاهی افزایش یافته‌تان این امکان را به شما می‌دهد که بهترین مسیر را در زندگی داشته باشید، انتخابی که در نهایت منجر به یک حضور طولانی و کارآمد می‌شود.

۱۴. تعبیر خواب خودکشی با مدفون کردن خودتان

خودکشی در خواب با مدفون کردن خودتان یا از طریق حبس کردن خودتان، به احتمال زیاد به یک دوره انزوا و افسردگی اشاره می‌کند. ممکن است اخبار ناخوشایندی، مربوط به کار یا مسائل شخصی دریافت کنید که باعث ناامیدی و سرخوردگی‌تان می‌شود. این ترکیب از احساسات منفی ممکن است شما را به سوی انزوای اجتماعی بکشاند. حتی بدون این‌که به لحاظ فیزیکی خودتان را از دیگران دور کنید، در عوض ممکن است به لحاظ احساسی و عاطفی دور از دیگران بمانید.

۱۵. ختعبیر خواب خودکشی با بریدن گلوی‌تان

خوابی که در آن با بریدن گلوی‌تان خودکشی کنید، معنی خوبی دارد. علی‌رغم ماهیت خشونت‌آمیزی که این خواب دارد، در حقیقت نشان‌دهنده‌ی موفقیت بسیار بزرگی برای شما است. این موفقیت ممکن است با سرمایه‌گذاری‌های حرفه‌ای، روابط شخصی یا انتخاب‌های حرفه‌ای شما مرتبط باشد. کار سخت و پشتکار شما در نهایت می‌تواند به غیر منتظره‌ترین اتفاق منجر شود و زندگی‌تان را به نحو احسن تغییر دهد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب بیمارستان: ۱۱ نشانه و تعبیر دیدن بیمارستان در خواب

۱۶. تلاش برای ارتکاب خودکشی بعد از آن‌که مورد توهین دیگران واقع شده‌اید

به نظر می‌رسد که این خواب بازتاب‌دهنده‌ی تصور شما است از احساسی که دیگران نسبت به شما دارند، و انتظاری که شما از دیگران برای رفتار با خودتان دارید. پایین بودن عزت نفس‌تان می‌تواند باعث شود که شما خودتان را با تصور شرایطی که در آن کنترل‌تان را از دست داده‌اید، سرزنش کنید و در این صورت کشتن خودتان کار مناسبی به نظرتان می‌رسد. چنین رویاهایی می‌توانند خطرناک باشند و شما نباید آن‌ها را نباید به عنوان دلیلی برای آسیب رساندن به خودتان در نظر بگیرید، بلکه در واقع باید روی عللی که سبب شده چنین درکی از خودتان داشته باشید، تمرکز کنید.

این‌که در این خواب در واقع فقط اقدام به خودکشی می‌کنید و در واقع نمی‌میرید، می‌تواند به این معنی باشد که شما هنوز هم برای غلبه بر شیاطین درونی خود قدرت کافی دارید.

۱۷. خواب خواهرتان که از یک ساختمان بلند پایین می‌پرد

ساختمان بلند یا آسمان خراش در این خواب، طبیعت جاه‌طلب یا استانداردها و آرزوهای عالی شما را نشان می‌دهد. ممکن است از آن دست افرادی باشید که دوست دارند نه تنها برای خودشان بلکه برای اطرافیان‌شان نیز هدف بالایی تعیین کنند. هرچند این ویژگی می‌تواند یک نیروی مثبت باشد که به شما در دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای‌تان کمک می‌کند، اما این احتمال هم وجود دارد که به طور ناگهانی باعث ایجاد فشار زیاد روی همکاران و عزیزان‌تان شوید به خصوص زمانی که آن‌ها انتظارات شما را برآورده نمی‌کنند. از سویی دیگر، بالای این ساختمان بلند بودن نیز می‌تواند نشانه‌ای از گرایش شما برای نگاه کردن به افرادی باشد که از نظر شما هم‌سطح‌تان نیستند.

در این خواب، دیدن خواهرتان که از ساختمان می‌پرد یا نشان‌دهنده‌ی امتناع او از تحمل شرایط شماست و یا ناتوانی او برای کنار آمدن با استانداردهای بالایی که شما تعیین کرده‌اید. در هر صورت، این خواب ممکن است هشداری باشد برای شما که باید نسبت به دیگران، به ویژه اعضای خانواده حساس‌تر و هوشیارتر باشید، زیرا ممکن است رؤیاها و استانداردهای مشابهی را که برای خود تعیین کرده‌اید، از نظر آن‌ها قابل قبول نباشند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب هندوانه: ۲۷ نشانه و تعبیر دیدن هندوانه در خواب

۱۸. دوستی که قبلا خودکشی کرده بود،‌ دوباره زنده شده‌است

بخشی از این خواب احتمالا به خاطر احساسات بدی است که در اثر از دست دادن دوست‌تان و جدایی از او در وجودتان دارید. دیدن آدم‌هایی که مرده‌اند در خواب به نوعی شیوه‌ی کنار آمدن روح و روان شما با این فقدان است و ابدا غیرمعمول نیست. احتمالا به شرایط مرگ او زیاد فکر کرده‌اید و ممکن است در این فکر باشید که اگر می‌دانستید چنین اتفاقی قرار است رخ بدهد، چه کارهایی می‌توانستید انجام بدهید. شما همچنین ممکن است در این فکر باشید که اگر از قبل می‌دانستید که او قرار است جان‌اش را از دست بدهد، کمی زمان داشتید برای این‌که اقدامات خاصی را به انجام برسانید.

از سوی دیگر این خواب می‌تواند به این معنا باشد که خبر مهمی را از کسی که معمولا با او در ارتباط نیستید، دریافت خواهید کرد. اطلاعاتی که آن‌ها در احتیار دارند، احتمالا درست است و با آینده‌ی شما ارتباط دارد.

۱۹. احساس درد کسی در حین ارتکاب خودکشی

به نظر می‌رسد که این خواب مربوط به روابط بین فردی شما با شخص دیگری در دنیای واقعی است. ناتوانی شما در فریاد کشیدن در این رویا نمایانگر نوعی احساس انزوا است، به این معنی که در کنار فردی که باعث درد و رنج شما می‌شود، احساس تنهایی می‌کنید. به جای یک تنهایی فیزیکی، احتمالا نوعی حس ناامیدی دارید در اثر این‌که دیگران چیزهایی را که شما می‌بینید، نمی‌بینند یا احساسات شما را درک نمی‌کنند. این‌که درد آن شخص را در حین خودکشی حس می‌کنید، ممکن است به این معنا باشد که آن شخص یک ویژگی اخلاقی دارد که شما نمی‌پسندید.

این بدان معنا است که شما حضور او را آزاردهنده و ناراحت‌کننده می‌بینید یا این رفتار یا نگرش او را دوست ندارید، اما متوجه می‌شوید که خودتان هم همین کار را می‌کنید. در واقع شما هم از حضور او و هم از حضور خودتان ناامید می‌شوید. تا زمانی که بتوانید این تفکر را قبول کنید یا بر آن غلبه کنید، ممکن است در برقراری ارتباط با اطرافیان‌تان دچار مشکل باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع:everydayknowو dreamlookup

تعبیر خواب خودکشی: ۱۹ تعبیر دیدن خودکشی در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش