بیش از 340 کشته در درگیریهای لیبی


بیش از 340 کشته در درگیریهای لیبی

از زمان آغاز تهاجم نیروهای وفادار به حفتر در طرابلس تاکنون بیش از 340 نفرذ کشته و هزار و 600 تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد حمله نیروهای وفادار به خلیفه حفتر طرابلس -که تحت کنترل دولت وفاق ملی قرار دارد که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته است- تاکنون سبب کشت شدن 345 نفر و زخمی شدن 1652 تن دیگر شده است.
­سازمان جهانی بهداشت در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: " تا 28 آوریل شمار تلفات در طرابلس 345 تن و شمار زخمی ها 1652 تن بوده است. تیم های جراحی سازمان جهانی بهداشت در بیمارستان های این منطقه مستقر شده و بیش از 140 مورد جراحی مهم انجام داده اند."
درگیری ها در لیبی در روز چهارم ماه آوریل آغاز شد, زمانی که حفتر به سربازان خود دستور داد به سوی پایتخت لیبی پیشروی کنند تا آن را از دست آنچه که او آنها را تروریست خواند, رها سازند. در نتیجه, ارتش ملی لیبی توانست کنترل شهرهای سورمان و غریان را که در نزدیکی طرابلس واقع شده اند به دست آورد. در روز هفتم ماه آوریل, دولت وفاق ملی از آغاز یک تهاجم برای مقابله با ارتش ملی لیبی خبر داد.
لیبی از سال دو هزار و یازده در ناآرامی به سر می برد, زمانی که معمر قذافی رهبر این کشور سرنگون و کشته شد. از آن زمان به بعد,این کشور بین دو دولت رقیب تقسیم شده است. پارلمان منتخب تحت حمایت ارتش حفتر قرار دارد و بر شرق این کشور کنترل دارد و دولت وفاق ملی که سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از آن حمایت می کنند و بر غرب لیبی و طرابلس کنترل دارد.

اخبار ضد و نقیض طرفهای درگیر در لیبی درباره تسلط بر مناطق طرابلس
در حالی که نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کردند ارتش بر منطقه عین زاره و مناطق همجوار محله های اصلی پایتخت مسلط شده است؛ منابع نظامی از تسلط دولت وفاق ملی لیبی بر منطقه مهم السبعه در جنوب طرابلس خبر می دهند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، احمد المسماری گفت درگیری ها بین ارتش و طرفی که آنان را شبه نظامیان تروریست خواند، در جنوب طرابلس ادامه دارد. از سوی دیگر، برخی منابع نظامی لیبیایی گفتند نیروهای وابسته به دولت الوفاق در منطقه السبعه در جنوب طرابلس مسلط شدند.
به گفته منابع، تسلط بر این منطقه به منزله قطع یکی از مهم ترین خطوط امدادرسانی نیروهای حفتر است.
سازمان ملل از حمله به مناطق مسکونی در پایتخت لیبی انتقاد کرد
سازمان ملل از اقدام نیروهای درگیر در لیبی در حمله به مناطق مسکونی انتقاد کرد.
به گزارش بخش تصویری ای پی تی ان؛ میشل باشلت,​ مسئول امور انسانی و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد زندگی هزاران نفر بر اثر درگیری های داخلی در لیبی با خطر روبروست و از حمله به مناطق مسکونی با حمله های هوایی و توپخانه ای انتقاد کرد.
دفتر بشلت با اعلام نگرانی جدی وی درباره زندگی هزاران غیر نظامی که در مناطق درگیری در طرابلس,​ پایتخت لیبی گرفتار شده اند,​ با انتشار بیانیه ای,​ با اشاره به برخی گزارش ها اعلام کرد برخی از این غیر نظامیان در حال حاضر با کمبود آب و غذا روبرو شده اند.
وی در بیانیه ای گفته است بر اساس گزارش ها,​ برخی غیر نظامیان مجبور به همکاری برای گروه های غیر نظامی و کار کردن برای آنان شده اند تا مناطق تصرف شده از سوی آنها را کنترل کنند.
بشلت خواستار آن شد تا برای آن که غیر نظامیان از مناطق درگیری خارج شوند, آتش بسی فوری برای از سر گیری گفتگوهای سیاسی به اجرا در آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان