خودسازی و دیگرسازی؛ اصل مهم در طلبگی


خودسازی و دیگرسازی؛ اصل مهم در طلبگی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسفی با بیان اینکه اصل در طلبه بودن، خودسازی و دیگرسازی است، گفت: ماندن در فضای دینی و رفت و آمد با آدم‌های متدین هنر نیست؛ هنر، ارتباط با کسانی است که مخالف دین و خدا هستند؛ باید آن‌ها را هدایت و به فضای دینی داخل کرد.

خودسازی و دیگرسازی؛ اصل مهم در طلبگی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، مراسم تجلیل و قدردانی از مقام اساتید مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسفی، کارشناس مذهبی در این مراسم با بیان مطالبی درباره شأن و فضای طلبگی، گفت: اصل در طلبه بودن، خودسازی و دیگرسازی است. مسائلی چون ادبیات عرب، رسایل، قیل و قال‌ها و... همگی برای رسیدن به اصل است.
وی افزود: مهم‌ترین مسئله، انسان و انسان‌سازی است. وجود همه اولیای خدا و پیامبران و ائمه(ع)، برای همین موضوع است؛ بلکه همه انقلاب‌ها بر همین اساس تشکیل شدند. ویژگی‌های شخصیتی همچون حضرت امیرالمؤمنین(ع) را نباید در نماز شب، دعا و... خلاصه کرد؛ حضرت علی(ع) انسان‌ساز بود.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: باید بدانیم که فضای پیش روی ما، فضایی متفاوت از گذشته است. انسان‌ها تغییر کرده‌اند و دچار دگرگونی و صدمات روحی و... شده‌اند؛ ارتباط با چنین انسانی راحت نیست، نیاز به تلاش دارد. ماندن در فضای دینی و رفت و آمد با آدم‌های متدین، هنر نیست، هنر ارتباط با کسانی است که مخالف دین و خدا هستند؛ باید آنها را هدایت و به فضای دینی داخل کرد.
همچنین اجرای گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی سراج، تقدیر از اساتید سطح 2 و 3، مدیر و معاونت‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) و تقدیر از طلاب برتر این مدرسه از برنامه‌های این مراسم بود.
فاطمه عطارزاده
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !