33 طرح برتر جشنواره جابربن حیان در هرمزگان تجلیل شدند


33 طرح برتر جشنواره جابربن حیان در هرمزگان تجلیل شدند

بندرعباس- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع 155 طرح علمی پذیرفته و ارزیابی شده در مرحله استانی نهمین جشنواره جابربن حیان، 33 طرح منتخب تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از طرح های علمی منتخب افزود: از بین این تعداد، پنج طرح علمی و پژوهشی از سوی هیات داوران به عنوان برگزیده کشوری انتخاب می شود که راه یافتگان به این مرحله شهریورماه امسال در جشنواره کشوری جابربن حیان در استان گیلان با هم به رقابت می پردازند.
وی بیان داشت: جشنواره جابربن حیان هر ساله در چهار مرحله مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری و در چهار قالب طبقه بندی، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش برگزار می شود.
این مسوول اظهارداشت: در مرحله مدرسه ای از بین 210 هزار دانش آموز دوره ابتدایی هرمزگان، 98 درصد شرکت کردند که گام بزرگی در این راستا بوده است.
این مسوول یادآورشد: همچنین 30 هزار اثر علمی دانش آموزان به مرحله شهرستانی ارایه شد که از این تعداد 155 طرح به مرحله استانی راه یافتند.
بیت اللهی اضافه کرد: جشنواره جابربن حیان یکی از مهم ترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدرسه های ابتدایی برگزار می شود.

*شیوه نامه جشنواره جابربن حیان به مدرسه ها ارسال می شود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح های علمی و پژوهشی دانش آموزان (جابربن حیان) گفت: هر ساله شیوه ‌نامه جشنواره به ادارات آموزش و پرورش و مدرسه های ابتدایی استان ارسال می شود.
بیت اللهی افزود: مدیران مدارس نیز با برنامه‌ ریزی و توجیه معلمان، دانش آموزان و والدین، تمهیدات لازم را برای اجرای مطلوب جشنواره (جابربن حیان) در چهار سطح طبقه بندی، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش را دنبال می کنند.
وی یادآورشد: کیفیت بخشی به آموزش و تحقق اهداف دانشی، مهارتی و روش های علمی -پژوهشی، استفاده از روش حل مساله و مشارکت دانش آموزان در یادگیری از مهم ترین رویکرد جشنواره جابربن حیان است.
این مسوول اظهارداشت: این جشنواره که در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی برای دوره ابتدایی دنبال می شود، توجه ویژه ای به آموزش مهارت ها دارد که در دوره های بعدی تحصیلی نیز دنبال می شود.
وی تاکید کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش بر نهادینه شدن برنامه های علمی کاربردی، با جدیت در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان است که با استفاده از همه ظرفیت ها، به عنوان یک هدف راهبردی دنبال می شود.
همچنین در حاشیه مراسم تجلیل از طرح های علمی برتر دانش آموزان دوره ابتدایی هرمزگان، دستاوردهای پژوهشی آنان امروز چهارشنبه در کانون غدیر آموزش و پرورش استان به نمایش گذاشته شد.
در این نمایشگاه 22 غرفه ابتدایی، یک غرفه خلاقیت دوره پیش دبستانی و یک غرفه فعالیت های سرگروه های آموزش مناطق با محور تکالیف مهارت محور و عید و داستان طرح های علمی خود را به معرض دید گذاشتند.
در این نمایشگاه 33 پروژه منتخب از نواحی و مناطق استان هرمزگان با حضور نمایندگان پروژه ها (دانش آموزان) شرکت کرده است.
7195/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا