شکست کودتاچیان فریب خورده در ونزوئلا


شکست کودتاچیان فریب خورده در ونزوئلا

کودتای نظامی که از ساعت 6 صبح امروز(به وقت محلی) در کاراکاس، شروع شد با حضور سریع گارد ملی و نیروهای وفادار به رئیس جمهور شکست خورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، کودتای نظامی که از ساعت 6 صبح امروز به وقت محلی در خیابان فرانسیسکو د میراندا ، از خیابانهای مرکزی پایتخت توسط گروهی از نظامیان مخالف دولت شروع شد با حضور سریع گارد ملی و نیروهای وفادار به رئیس جمهور با شکست روبرو شد.

در چند ماه اخیر کشور ونزوئلا شاهد ناآرامی ها و درگیری های نسبتا بزرگ و کوچکی بوده که البته همه آنها با حضور نیروهای ارتش و نظامیان از یک سو و نیز حمایت پرشور و میلیونی مردم از انقلاب بولیواری چاوز و جانشینش نیکلاس مادورو کنترل شد و پایان یافت.

ویژگی مشترک همه این درگیری ها نگاه به بیرون رهبران مخالف حاکمیت و هدایت و حمایت دشمنان دولت قانونی ونزوئلا از جمله دولت ایالات متحده امریکا و چند کشور غربگرا در قاره امریکای لاتین هست.

این دولتها با ادعای کمک به مردم و نجاتشان از مشکلات معیشتی و کمبود مواد غذایی و دارویی در امور داخلی کشور مستقل دیگری دخالت می کنند، اما اکثریت مردم و صاحب نظران، چپاول چاههای مملو از نفت و معادن بسیارغنی ونزوئلا را هدف اصلی روشن کنندگان آتش آشوب و درگیری ها می دانند.

در طرف دیگر ماجرا دولت ها و کشورهای مستقل و قدرتمندی مانند روسیه، چین، ترکیه، ایران و بسیاری از کشورهای امریکای لاتین و نیز مراکز بین اللملی همواره از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرده و می کنند و از کاخ سفید می خواهند دست از فتنه گری در ونزوئلا بردارد.

یوسف ندرلو- کارشناس مسائل آمریکای لاتین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم