ختم رسیدگی به پرونده مؤسسات اعتباری


ختم رسیدگی به پرونده مؤسسات اعتباری

ختم رسیدگی به پرونده مؤسسات مالی و اعتباری البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان توسط قاضی صلواتی اعلام شد.

ختم رسیدگی به پرونده مؤسسات اعتباری
امروز هفتمین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده مؤسسات مالی و اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی در شعبه چهارم رسیدگی به اخلالگران و مفسدان نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در پایان دادگاه، قاضی صلواتی با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده، گفت: پس از وصول لوایح وکلا در مهلت قانونی، حکم صادر خواهد شد.

افشاگری علیه متهم ردیف‌اول مؤسسه البرز ایرانیان/ آزاد تیم خرید املاک مشکل‌دار داشت

متهم ردیف دوم پرونده مفاسد مالی دو مؤسسه البرز ایرانیان و، ولی عصر مدعی شد که امیرحسین آزاد متهم ردیف اول پرونده، برای خرید زمین‌های مشکل‌دار کار تیمی می‌کرده است.

حسن قریانی متهم به افساد فی‌الارض از طریق اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور امروز در آخرین دفاعیات خود در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی و در حضور قاضی صلواتی گفت: امیرحسین آزاد فردی جاه‌طلب است و یکی از دلایلی که کار مؤسسه را زمین نمی‌گذاشت این بود که از گردش مالی آن سود می‌برد.

وی با نام بردن از فردی به‌نام محمد سیفی محمدزاده که نمایشگاه اتومبیل دارد، تصریح کرد: آزاد به‌علت اینکه می‌شد زمین‌های مسئله‌دار را ارزانتر خرید، به‌صورت تیمی اقدام به این کار می‌کرد که حلقه اتصالشان نیز محمدزاده بود و آن تیم خودشان کار‌های ثبتی و اداری املاک را انجام می‌دادند.

قریانی با اقرار به اینکه از ابتدا در مؤسسه البرز ایرانیان حضور داشته است، افزود: من تا سال ۹۳ در این مؤسسه بودم، اما آقای آزاد بگوید بعد از ۹۳ کدام زمین درست را خریده است.

این متهم با زیر سؤال بردن صداقت امیرحسین آزاد گفت: شما اگر صداقت داشتی چرا در دوران بازداشتت صحبتی از ملک سرخ‌رود و واحد‌های پالادیوم نکردی؟

قریانی مدعی شد که امیرحسین آزاد اموال مذکور را در لیست اموالش به دادسرا اعلام نکرده بود و ادامه داد: این املاک پس از بازداشت و دستگیری و اظهارات من کشف شد.

وی همچنین درباره علت امضا نکردن قرارداد بانک تجارت با طرح این ادعا که آن قرارداد یک توطئه بوده است، موضوع را چنین تشریح کرد: محسن هدایت دولت‌آبادی که وکیل آزاد بود و از دوران حضور من در مؤسسه البرز ایرانیان از من وکالت داشت، سال قبل با همان وکالت توانسته بود در اوین به ملاقات من بیاید و در آنجا به من گفت: "خدا به تو رحم کرد که قرارداد بانک تجارت را امضا نکردی، چون قرار بود تمام مسئولیت البرز ایرانیان را به گردن تو بیندازند".

قریانی در خصوص این قرارداد اضافه کرد: ذیل ماده ۱۰ قرارداد بانک تجارت گفته شده بود که تمام امضاکنندگان به‌صورت تضامنی مسئولند.

متهم ردیف دوم پرونده مفاسد مالی مؤسسات البرز ایرانیان و، ولی عصر همچنین خرید دفتر کار در یک ساختمان لاکچری را توسط امیرحسین آزاد، به‌عنوان مصداقی دیگر از عدم حسن نیت او برشمرد.

قریانی پس از اینکه قاضی صلواتی به او گفت: "۴۰ دقیقه است دفاع می‌کنی و اگر باز هم حرف دیگری داری بزن"، ابراز کرد: آقای قاضی، من سوءنیتی نداشتم، پیش از این صحبتی از اقدام علیه نظام نبود و من این حرف‌ها را اینجا شنیدم، خدا نگذرد از کسی که فکر اقدام علیه نظام را کند چه رسد به اینکه بخواهد اقدامی انجام دهد.

قریانی در پایان با بیان اینکه به عدالت خداوند، قاضی صلواتی و مستشارانش اعتقاد دارد، گفت: تقاضای رأفت و رحمت از این محکمه عادل را دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر