از رسم های زیبای منتظرانه تا امیدی که نیمه شعبان به دل ها هدیه می دهد


از رسم های زیبای منتظرانه تا امیدی که نیمه شعبان به دل ها هدیه می دهد

همه چشم به راه نیمه شعبان و روز میلاد امام زمان(عج) هستیم تا با عملی هرچند کوچک عشق و ارادت خود را به حضرت حجت(عج) نمایان و بر لب زمزمه کنیم: «عشق رزقی است که تا آخرت اندوخته ایم».

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، عشق در وجود انسان سرچشمه محبت است، سرچشمه ای که اگر رنگ و بوی خدایی و دینی داشته باشد، جلوه های بسیار زیبایی را رقم می زند، حال اگر این عشق نسبت به وجود مقدس امام زمان(عج)، امام حی و زنده دوران باشد قطعا طعم و جلوه بسیار دیدنی خواهد داشت.

هر انسانی تلاش دارد تا عشق خود را در قالب کلام، رفتار و یا عملی به محبوب خود معرفی و نمایان کند، شاید در ذهن هر فردی بهترین زمان برای این اقدام روز میلاد آن محبوب باشد، در جرگه عاشقان و منتظران ظهور نیز همین گونه است، همگی چشم به راه نیمه شعبان و روز میلاد امام زمان(عج) هستند تا با عملی هرچند کوچک عشق و ارادت خود را به حضرت حجت(عج) نمایان و بر لب زمزمه کنند:

عشق رختی است که بر قامت جان دوخته ایم/ این متاعی است که جان داده و نفروخته ایم

ترس از فقر و نداری دو جهان در ما نیست/عشق رزقی است که تا آخرت اندوخته ایم

برای درک حس و حال شیعیان و منتظران امام زمان(عج) در ایام نیمه شعبان به میان مردم رفته ایم تا از فعالیت ها و تلاش هایشان برای بروز این عشق و محبت بشنویم:

جشن برای میلاد امام زمان(عج) زیباترین جشن عمر مستضعفان است

مهدی رمضانی درباره حس و حالش در ایام نیمه شعبان می گوید: ما شیعیان اعیاد بسیار بزرگی مانند مبعث، ۱۳ رجب میلاد امام علی(ع)، ولادت حضرت زهرا (س) و اعیاد شعبانیه را داریم که همگی به طور ویژه ای حال انسان را ‌خوب می کنند اما نیمه شعبان متفاوت با تمام این اعیاد است.

یک راننده تاکسی اضافه کرد: میلاد امام زمان(عج) به انسان امید به زنده بودن، ادامه دادن و ... می دهد، امید به اینکه کسی خواهد آمد و عدالت را به معنای واقعی کلمه با خودش در جهان پیاده خواهد کرد.

رمضانی تصریح کرد: امام زمان(عج) یار و یاور مستضعفان خواهد بود، برای همین هم جشن گرفتن برای این امام، نه تنها واجب است بلکه زیباترین جشنی است که ما می توانیم در طول عمر تجربه کنیم.

عاقبت به خیری مومن ماندن در آخرالزمان است

حجت الاسلام صادقی با اشاره به حال و هوای خود در این ایام گفت: هر زمان در تلاوت قرآن کریم به آیه «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَآ أَنَاْ عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ؛ (مال و سرمایه حلالی که) خداوند (برای شما) باقی گذارده (از مال و ثروتی که در اثر کم فروشی بدست می‌آورید) برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید، و من نگهبان شما (بر حفظ ایمانتان و پذیرش این راه) نیستم» می رسم سر تا پا شوق می شوم و سرشار از حس و حال خوب می شوم زیرا حس می کنم امامی در این دنیا برای من وجود دارد که تمسک و خواست از ایشان مرا از تمام نیازها بی نیاز می کند.

این طلبه حوزه علمیه تهران افزود: به نظر من عاقبت به خیری یعنی همین که تا زمان ظهور، امام زمان(عج) مومن بمانیم و بر ایشان و عقیده خود استوار بمانیم که در دوران آخرالزمان نیز حفظ این مهم سخت و دشوار است و امیدوارم خدا روزی مان کند که ایمان مان بیشتر شود تا زمانی که در کنار کعبه 313 یار خاص دور امام، جمع شدند نام ما هم میان آنها باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: کاش می شد جشن میلاد حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را با حضور خودشان بگیریم هرچند که ایشان حاضرند و دیدگان ما ناتوان از دیدن ...

رسم جشن چندین ساله در نیمه شعبان

مریم گنابادی گفت: نیمه شعبان عید بزرگی است، عید بیدار شدن و عید احیا شدن است، کاش قدر این جشن را بدانیم و به خودمان قول دهیم، کاری کنیم که بتوانیم امام زمان(عج) را به چشم قلب و چشم سر ببینم و درک کنیم که بی دیدن ایشان هر عید مثل سوگواری است.

دانشجوی رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: بنای هر ساله ما در نیمه شعبان برپایی جشن در منزل مان است که با حضور اقوام و اهالی محل برگزار می شود و این جشن همچون رسمی سال ها است که در خانواده ما برگزار می شود و ان شاء الله تا ظهور امام مهدی(عج) در نسل ما پابرجا باشد.

نیمه شعبان مثل جشن گرفتن برای یک دوست قدیمی است

ستاره بهبودی نیز درباره حس و حال اش در نیمه شعبان گفت: جشن نیمه شعبان مانند جشن گرفتن برای یک دوست رفیق قدیمی است، زیرا امام زمان(عج) در میان ما حضور دارند و امام حی ما هستند و ما به عنوان منتظران ظهور ایشان، احساس قرابت و نزدیکی با حضرت(عج) داریم لذا جشن میلاد ایشان متفاوت با دیگر ائمه(ع) است و انسان دوست دارد با انجام اموری ایشان را شاد کند.

این مغازه دار تهرانی اضافه کرد: از سال ها قبل با جمعی از دوستان هیأتی ها رسم کوهنوردی صبح گاهی در روز نیمه شعبان را با هدف طی مسیر سخت جهت رسیدن به قله به منظور تمرین تحمل سختی های دوران غیبت و آخرالزمان برای رسیدن به ظهور در دستور کار داریم که در پایان این برنامه نیز دعای عهد می خوانیم و عهد مجددی در روز میلاد امام زمان(عج) می بندیم تا ان شاء الله بتوانیم یار واقعی ایشان باشیم.

امام زمان(عج) صحیح به جهانیان معرفی شود

رضا گودرزی نیز پیرامون حس و حال خود در این ایام بیان کرد: براساس روایات آدمی باید در شادی اهل بیت(ع) شاد باشد و چه شادی بالاتر از میلاد امام زمان(عج) که ظهورش و حکومتش آرزوی تمام ائمه اطهار(ع) بوده است لذا قطعا در این روز تمام ائمه(ع) بسیار شاد هستند و ما نیز به نوبه خود شاد و مسروریم.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: امام زمان(عج) محرم بیت المال هستند، با تصور این مهم دل انسان برای ظهور و حضور ایشان پرمی کشد تا ان شاء الله تمام مفاسد موجود در کشور و دنیا را برطرف سازند و عدالت حقیقی را برپا کنند.

گودرزی گفت: مدح امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان شیرینی خاصی دارد، زیرا حس می کنم ایشان حاضرند و در محضرشان در حال مدح هستم لذا تمام تلاشم ابتدا رعایت ادب و در نهایت بیان درست فضایل است و معتقدم اگر ایشان درست برای مردم در هر نقطه ای از این کره خاکی معرفی شوند، قطعا مورد پذیرش و استقبال قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان