پروژه زمین گرمایی سبلان توسعه پیدا می‌کند


بانکداری ایرانی (http://bankdariirani.ir/) -استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در دامنه سبلان و محدوده‌های...


بانکداری ایرانی - استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در دامنه سبلان و محدوده‌های پیرامونی آن نیروگاه‌های زمین‌گرمایی را احداث و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در مراسم افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی در اردبیل اظهار کرد: ما در کنار صدور مجوزهای قانونی در کمترین زمان با پرداخت تسهیلات در خدمات سرمایه‌گذار این پروژه هستیم و امیدواریم طرح‌های توسعه این نیروگاه در سال‌جاری و سال‌های آینده عملیاتی و اجرایی شود.


وی یکی از زمینه‌ها و بسترهای تحقق شعار سال را توجه به تأمین انرژی‌های پاک و سالم اعلام و خاطرنشان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشگام در رونق تولید است و امسال به راحتی می‌توانیم در بخش نیرورسانی به صنایع موفق عمل کنیم.


رئیس شورای اداری استان اردبیل یکی از بخش‌های تحولی را در استان اردبیل بخش کشاورزی با تکمیل پروژه عظیم پایاب سد خدافرین اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون تن محصول در سایه اجرایی شدن این پروژه به مجموع تولیدات زراعی استان افزوده خواهد شد که این می‌طلبد ما بیش از گذشته به این زیرساخت‌ها در توسعه این بخش توجه کنیم.


بهنامجو به تکمیل دو واحد بزرگ صنعتی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر که تولیدکننده لاستیک خودروهای سنگین است با ظرفیت مناسب در حال تکمیل است و امیدواریم با بهره‌برداری از این واحد صنعتی و کامیون‌سازی مشگین‌شهر در سال رونق تولید زمینه اشتغال مضاعف فراهم آید.


وی به احداث سه کارخانه تولید شیرآلات صنعتی در گرمی و اردبیل اشاره و صریح کرد: تمام تلاش مدیران اجرایی و بانک‌ها در استان اردبیل بر این است تا شرایط سرمایه‌گذاران را تسهیل کرده تا آنها نیز با دلسوزی تمام پروژه‌های مورد نظر را اجرایی و عملیاتی کنند.


استاندار اردبیل به پروژه عظیم زمین گرمایی در دامنه سبلان اشاره و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه به میزان ۵ مگاوات برق تولید و وارد شبکه سراسری خواهد شد.


بهنامجو افزود: ما قصد توسعه این پروژه عظیم تولید برق را داریم و انتظار می‌رود در کل دامنه سبلان این مجموعه گسترش یابد.


وی بیان کرد: با همراهی بخش خصوصی قرار است سه نیروگاه جدید اجرایی شده و پست ۶۳ کیلوولت نمین، اردبیل و مشگین شهر نیز با رقم تأمین اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیایت شود.


استاندار اردبیل به تأمین ۲۰ درصد برق ادارات در فصل تابستان امسال از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و سلولی اشاره و اظهار کرد: قطعاً با بررسی بودجه امسال ادارات و دستگاه‌های مختلف سعی خواهد شد تا شاهد اجرای این پروژه‌ها برای تأمین برق مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی باشیم.


بهنامجو گفت: با صرفه‌جویی که مردم و دستگاه‌های اجرای خواهند داشت در تابستان امسال مشکلی از بابت تأمین برق در استان نخواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر