مشکلات جامعه کارگری در محیط کاری رسیدگی شود


رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مشکلات جامعه کارگران در محیط و فضای کاری رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با موضوع بررسی موانع و مشکلات رونق تولید در واحدهای صنعتی شهرک صنعتی خیرآباد اراک از نظر حقوقی و قضایی، اظهار کرد: نگاه دستگاه قضایی به جامعه کارگری نگاه معنوی و برگرفته از آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به نبرد اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: کارگران در خط مقدم این جنگ نابرابر هستند و به عنوان سربازان جنگ اقتصادی با همه توان تلاش می‌کنند و نیازمند حمایت واقعی هستند.

وی از مجموعه دولت و مدیران اجرایی به عنوان نیروهای پشتیبان جنگ اقتصادی یاد کرد و افزود: فعالیت پشتیبانی دستگاه قضایی علاوه بر حمایت از صنعتگران و تولید و تقویت شوراهای حل اختلاف کارگری در فضای کار نظیر شهر صنعتی ساوه و شهرک صنعتی خیرآباد اراک موجب تسهیل در امور کارگران شده است.

رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: هرگونه مشکلات حوزه کارگری و آسیب هایی که این قشر با آن مواجه هستند باید در فضای کار و با تنظیم گزارش اصلاحی در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گیرد و نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نباشد، البته یک شعبه ویژه دادیاری برای تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های کارگری که به دستگاه قضایی وارد می‌شود، تشکیل شده است.

وی در خصوص واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی نیز گفت: هرگونه واگذاری زمین باید بر اساس نیاز متقاضیان و با نظارت دقیق شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گیرد.

عبداللهی افزود: نباید با اجرای طرح‌های غیرضروری موافقت کرد و پس از تائید طرح‌ها با نظر کارشناسی و دقیق واگذاری زمین نیز به میزان مورد نیاز صورت گیرد و از واگذاری زمین مازاد بر نیاز اجرای طرح سرمایه گذاری جلوگیری شود.

وی افزود: واگذاری‌ها در حوزه کشاورزی و صنعتی باید به تناسب بهره‌وری صورت گیرد. چه بسا ممکن است واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به مراتب بهره‌وری و اشتغال بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در حوزه صنعت داشته باشد. بر این اساس باید با نظر کارشناسی و محاسبات دقیق و توجیه سرمایه گذاران، واگذاری‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403