تشویق استارتاپ‌ها برای کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی ضروری است


تشویق استارتاپ‌ها برای کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی ضروری است

تهران– ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تشویق فعالیت استارت‌آ‌پ‌ها در حوزه کنترل و مدیریت بحران، گفت: تبدیل آنها به کسب و کار با کمک مدیریت منابع و سرمایه‌گذاری‌های داخلی ضروری است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، در حاشیه برگزاری رویداد «نقش فناوری در کاهش آسیب های حوادث طبیعی» که شب گذشته به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، «عباس زارعی هنزکی» بر اهمیت توجه به توسعه فناوری‌ها و فراهم کردن زمینه مناسب برای رشد استارت‌‌آپ‌های مرتبط در این حوزه تاکید کرد.
وی افزود: اعتقاد دارم 80 درصد مشکلات و تلفات را ‌می‌توان کنترل کرد، مهمتر از همه ما می‌توانیم فرایندی را ایجاد کنیم که آسیب دیدگان از حوادث نیز دچار مشکلات روحی و روانی نشوند. به علاوه اتفاقات بعد از حادثه را کنترل کنیم.
زارعی با تاکید بر اینکه کشور ما در مقابله با حوادث طبیعی مثل سیل‌های بزرگ اخیر تجربه چندانی نداشته است، گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادهایی، جمع آوری چالش‌ها برای تعریف صورت مساله مشکلات در حوادثی از این دست است.
وی با اعلام اینکه این سلسله رویدادها از این پس به صورت ماهانه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، افزود: به این ترتیب ما می‌توانیم در مورد چالش‌ها فکر کرده و راه حل داشته باشیم و آن راه حل را به جایی برسانیم که از آن کسب و کار ایجاد شود.
زارعی در پاسخ به این سوال که چه چیزی مشوق ورود فعالان و استارت‌آپ‌ها به حوزه مدیریت بحران خواهد بود نیز گفت: راهکار اصلی، مدیریت منابع و سرمایه‌گذاران و هدایت آن‌ها به این حوزه است و هدف ما ایجاد شغل و وارد کردن فناوری است.
وی درباره محدودیت‌های احتمالی انتقال تکنولوژی‌های مورد نیاز نیز گفت: قرار نیست تا ابد در شرایط تحریم باشیم، به علاوه معتقدم ما می‌توانیم با منابع داخلی آنچه که نیاز داریم را با هزینه تمام شده کمتر، بسازیم.
علمی*9224**2022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...