وعده مشرف برای بازگشت به پاکستان دوباره عملی نشد


وعده مشرف برای بازگشت به پاکستان دوباره عملی نشد

اسلام آباد - ایرنا - «پرویز مشرف» حاکم نظامی سابق پاکستان که قرار بود این روزها به کشورش برگردد مجددا به خاطر آنچه که وی تشدید بیماری عنوان کرد، از بازگشت به پاکستان منصرف شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه اعلام کردند: با توجه به رای اخیر دیوان عالی این کشور مبنی بر تسریع در فرآیند محاکمه مشرف در پرونده خیانت بزرگ، قرار بود جلسه دادگاه ویژه با حضور رئیس جمهوری سابق پاکستان امروز برگزار شود.
براساس این گزارش، «سلمان صفدر» مدافع حقوقی مشرف به اطلاع قضات دادگاه ویژه بررسی پرونده خیانت بزرگ علیه پرویز مشرف رساند که موکل وی مشتاقانه خواستار بازگشت به کشور است اما تشدید بیماری و حضور پیاپی نزدک پزشک معالج باعث شد تا وی نتواند روزهای 11 و یا 12 اردیبهشت به پاکستان برگردد.
رئیس جمهوری سابق پاکستان از دادگاه ویژه این کشور درخواست کرد تا دادرسی به پرونده قضایی علیه خود را به پایان ماه رمضان موکل کند.
دادگاه ویژه پاکستان نیز جلسه رسیدگی به پرونده پرویز مشرف را به 22 خرداد امسال موکول کرد.
دیوان عالی پاکستان اواسط فرودین ماه امسال به پرویز مشرف هشدار داده بود که اگر مشرف برای پیگیری پرونده های کیفری تا ماه آینده (اردیبهشت-می) به کشور بازنگردد، دادگاه رای خود را علیه وی صادر خواهد کرد.
ژنرال مشرف در سال 1387 شمسی و پس از اینکه از سمت ریاست جمهوری پاکستان کناره گیری کرد، با پرونده های متعددی در دادگاه مواجه شده که از جمله آنها، اهانت به قضات دیوان عالی و دست داشتن در قتل 'بی نظیر بوتو' نخست وزیر سابق این کشور بود، اما با این وجود وی در سال 2014 توانست خاک پاکستان را به بهانه معالجه بیماری ترک کند.
مشرف که اکنون خارج از پاکستان به سر می برد و از بازگشت به کشور خودداری می کند، اذعان دارد که ارتش در جلوگیری از محاکمه اش در دادگاه به جرم خیانت به کشور نقش مهمی داشته و به وی برای خروج کمک کرده است.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد