مسئولان برای نجات وضعیت کنونی کشور اجماع کاملی ندارند


مسئولان برای نجات وضعیت کنونی کشور اجماع کاملی ندارند

یاسوج - ایرنا -عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و ضعیف شدن اقتصاد ایران گفت: مسئولان برای نجات کشور از وضع کنونی اجماع کاملی ندارند.

به گزارش ایرنا، محمد علی وکیلی عصر پنجشنبه در سی و هفتمین سالگرد شهید فرهنگی «جمال الدین دولتخواه» و شهدای فرهنگی شهرستان کهگیلویه به عنوان « روشنای خاطر آشوب» اظهار داشت: مسئولان دولت باید پاسخگوی وضعیت بد اقتصادی کشور باشند.
وی وضع کنونی کشور را زیبنده ملت ندانست و گفت: دولت در ناتوانی بیرون بردن کشور از این وضع مقصر است.
وکیلی تصریح کرد که سهم دولت در وضع کنونی تعیین کننده نیست ولی نقش مهم و تعیین کننده ای نیز در برون برد کشور از وضعیت کنونی دارد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان برای نجات کشور از وضعیت کنونی اجماع ندارند ،افزود: مسئولان نه روی چقدر بدی وضعیت کشور و نه روی چرایی این وضعیت اجماع ندارند.
وکیلی اضافه کرد: اگر مسئولان بر روی این موضوع یعنی وضعیت اقتصادی کشور اجماع داشته باشند برای نجات آن با هم توافق نیز می کردند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان و به خصوص نمایندگان مجلس نیازمند شجاعت در تصمیم گیری برای حل مسائل کشور هستند.
وکیلی با بیان اینکه مسائل کشور را در شرایط فعلی نمی توان با اما و اگر برطرف کرد گفت: ملت ایران امروز با انباشتی از مشکلات 40 ساله مواجه است که نیازمند شجاعت در پس گرفتن بخشی از تجویزهای غلط و البته تن دادن به تصمیمات گرفته نشده است
وی اظهارات برخی از مسئولان و نمایندگان که شاه کلید مشکلات اقتصادی کشور را امریکا، ابوظبی، بن سلمان، نتانیاهو و بخصوص ترامپ می دانند درست دانست و اضافه کرد: اگر روزی برای احقاق ملت ایران اسلحه لازم باشد همه مردم و مسئولان اسلحه به دست خواهند گرفت.
وکیلی با اشاره به تلاش های بی وقفه مسئولان دولت برای برون رفت از مشکلات عنوان کرد: امروز دیگر روز مذاکره نیست و مذاکره منتهی به احقاق حق ملت نمی شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باب مذاکره با ملت ایران بسته نیست ،تصریح کرد: اگر مسئولان بخواهند مقابل ترامپ و کشورهای استکبار ستیز بایستند و موفق شوند باید با ملت نیز مذاکره کنند.
وکیلی به رسمیت شناختن ظرفیت خودی ها را مهم دانست و ادامه داد: مسئولان نباید ملت را دسته بندی کرده و تقسیم کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: برای برون رفت از مشکلات باید مسئولان به ملت اعتماد و اجازه دهند همه ملت یکدست شود.
وکیلی تصریح کرد: نیاز است برای بهتر شدن وضعیت، همه مسئولان با اتحاد به آرمان های اولیه انقلاب برگردند و با هم متحد شوند.
وکیلی اضافه کرد: اگر مسئولان با ملت نرمش نشان دهند مجبور به چرخش با دشمن نمی شوند.
وکیلی در ادامه صحبت های خود سربلندی و عزت ایران را مدیون تربیت معلمان دانست و گفت: معلمان از رهگذر تربیت شان جامعه ای ساختند که عزت مملکت را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: تربیت گفتن مجموعه ای از مسائل و سوالات نیست بلکه در مکتب انبیا تربیت به معنای بارش سئوالات و طوفان پرسش هاست.
وکیلی تصریح کرد: معلمان تربیت کردند که اجازه انتقاد، فکر و سوال در جامعه نهادینه شود.
نماینده مردم در مجلس با اشاره به معلمانی که خود شهید شدند و شهید پرور هم شدند : طیفی از معلمان علاوه بر اینکه برای شهادت رفتند راه شهادت را نیز برای دیگران بازگشایی کردند.
این برنامه از سوی سازمان مردم نهاد یاران مانا با حضور پرشور مردم و خانواده های شهدا در مجتمع فرهنگی هنری گلزار شهدای شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه 419 شهید کلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.
7531/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر