استفاده شورای فرهنگی مساجد از توانمندی بانوان افزایش یابد


استفاده شورای فرهنگی مساجد از توانمندی بانوان افزایش یابد

باغانی گفت: شورای فرهنگی مساجد باید از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و تجارب بانوان در مدیریت این خانه‌های خدا بیشتر استفاده کند.

حجت‌الاسلام «علی باغانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه وضعیت فیزیکی مساجد به منظور حضور بیشتر بانوان در آنها طی سالیان اخیر بسیار بهتر شده است، گفت: بانوان نیمی از جمعیت کشور هستند بنابراین اولا حضور و ثانیا مشارکت آنان در اجرای فعالیت های مساجد موجب افزایش نشاط و شادابی بیشتر در سطح جامعه می شود.

امام جماعت مسجد پیغمبر (ص) افزود: اقدام مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال های 1396 و 1397 در توجه بیشتر به زنان، گامی خوب برای تقویت جایگاه و استفاده افزون تر از ظرفیت این قشر در مساجد است.

وی افزود: مساجد به گونه ای برنامه ریزی کنند که بانوان صرفا برای انجام اعمال عبادی مانند نماز یا شرکت در مراسم معنوی همچوان قرائت دعای کمیل یا دعای توسل، در این خانه های خدا حضور نیابند بلکه این قشر به ویژه جوان ترها و تحصیل کرده های آنان، در سطح مدیریتی نیز نقش آفرین باشند.

باغانی گفت: شورای فرهنگی که بنابر اظهار نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد، بالاترین سطح مدیریتی در این خانه های خدا است، باید از توانمندی ها، مهارت ها و تجارب بانوان در مدیریت این خانه های خدا بیشتر استفاده کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه عضویت بانوان در میان اعضای هیت امنای مساجد بسیار کم رنگ است و با این وضعیت نمی توان شاهد پویایی بیشتر این قشر در برنامه ریزی ها باشیم؛ بنابراین گام نخست، فراهم شدن زمینه حضور بانوان در ترکیب هیات امنا و شورای فرهنگی است.

امام جماعت مسجد پیغمبر (ص) خاطرنشان کرد: کنارگذاشتن زنان از ساختار مدیریتی مساجد به معنای بی توجهی به نیمی از جمعیت کشور در اداره مهم ترین نهاد دینی و مردمی است، البته هیچ گاه چنین نگاهی در میان فعالان مسجدی وجود نداشته، با وجود این باید در عمل توجهی بیشتر به بانوان در برنامه ریزی ها و اجرای طرح ها و برنامه های مساجد داشت.

وی گفت: برخی از مساجد توانسته اند با ایجاد بستر مشارکت بیشتر زنان در ساختار اجرایی و محتوایی خود، زمینه حضور فرزندان بانوان را نیز در این خانه های خدا فراهم کنند، بنابراین باید فعالیت این قشر را در مساجد بیشتر کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط