مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر


بسیاری از بازی‌بازان سری The Surge را از بازی‌های بسیار سخت صنعت بازی‌های ویدئویی می‌نامند. نسخه‌ی اول این سری در سال 2016 توسط استودیوی دک 13 (Deck 13) توسعه یافت و توسط شرکت فوکوس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) منتشر شد. این عنوان با ارائه‌‌ی گیم پلی بسیار سخت در سبک نقش‌ آفرینی توانست عده‌ی خاصی از کاربران را، با وجود...

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

بسیاری از بازی‌بازان سری The Surge را از بازی‌های بسیار سخت صنعت بازی‌های ویدئویی می‌نامند. نسخه‌ی اول این سری در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی دک ۱۳ (Deck 13) توسعه یافت و توسط شرکت فوکوس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) منتشر شد. این عنوان با ارائه‌‌ی گیم پلی بسیار سخت در سبک نقش‌ آفرینی توانست عده‌ی خاصی از کاربران را، با وجود کسب نمرات نسبتا پایین، به سمت خود جذب کند.

اما به تازگی وب‌سایت WCCFTech، یک گفتگوی خواندنی را با آقای جان کلوزه (Jan Klose)، کارگردان خلاق عنوان The Surge 2، فراهم آورده است و ما نیز همچون هفته‌های پیشین این مصاحبه را برای شما آماده کرده‌ایم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا آن را مطالعه نمایید و با ویژگی‌های گیم پلی، میزان سختی و داستان بازی The Surge 2 بیشتر آشنا شوید.

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

شما می‌توانید از مرکز شهر به عنوان نقطه‌ی آغاز فعالیت‌های خود استفاده کنید و از همان مراحل ابتدایی بازی، به هر مکانی که دوست دارید بروید. ممکن است که بخواهید فقط به دنبال پیروی از مراحل داستانی بازی باشید و یا اینکه بخواهید به گشت و گذار در محیط بپردازید، شاید هم دوست داشته باشید تا راه‌های مختلف را امتحان کنید و یا حتی ممکن است در این بین به مواردی برسید که می‌توانند در پیشبرد مراحل داستانی به شما کمک کنند.

با توجه به چند دقیقه‌ای از بازی که بنده تجربه کردم متوجه شدم که این عنوان، درست از جایی که بازی قبلی به پایان رسید آغاز می‌شود، درست است؟

کلوزه: بله درست است. بازی از لحاظ زمانی، درست بعد از ۲ ماه از نقطه‌ی پایان عنوان قبلی و اتفاقاتی که افتاد آغاز می‌شود. بازی جدید در دنیایی دیگر و واقع در شهر جریکو سیتی (Jericho City) آغاز می‌شود. یک بیماری مولکولی در حال گسترش است و بازی‌باز باید ریشه‌های آن و همچنین راه مقابله با آن را پیدا کند.

می‌توانید برای من از تغییرات جهان بازی نسبت به نسخه‌ی پیشین بگویید؟

کلوزه: بله حتما. ما یک شهر را طراحی کرده‌ایم تا بازی‌بازان برای گشت و گذار در آن راحت باشند و بازی یک خط مستقیم را پیروی نکند. محیط‌های جنگلی در پارکی بزرگ، سازه‌های زیرزمینی و همچنین یک بندرگاه قدیمی از جمله مکان‌هایی هستند که احتمالا متوجه حضورشان در بازی شده‌اید. ما تلاش کرده‌ایم تا به بازی‌باز، انتخاب‌های بیشتری در زمینه‌ی گیم پلی بدهیم. در نسخه‌ی قبلی، موارد زیادی برای ترغیب بازی‌باز وجود نداشت که آن‌ها را وادار کند به مکان‌هایی که قبلا بوده‌اند بازگردند. اما در The Surge 2 این‌گونه نیست. شما می‌توانید از مرکز شهر به عنوان نقطه‌ی آغاز فعالیت‌های خود استفاده کنید و از همان مراحل ابتدایی بازی، به هر مکانی که دوست دارید بروید. ممکن است که بخواهید فقط به دنبال پیروی از مراحل داستانی بازی باشید و یا اینکه بخواهید به گشت و گذار در محیط بپردازید، شاید هم دوست داشته باشید تا راه‌های مختلف را امتحان کنید و یا حتی ممکن است در این بین به مواردی برسید که می‌توانند در پیشبرد مراحل داستانی به شما کمک کنند. شما لازم به پیروی از هیچ گونه قانون خاصی نیستید، البته به یاد داشته باشید که تمام کارهایی که انجام می‌دهید، ممکن است در نهایت تاثیرات متفاوتی بر روی نحوه‌ی بازی شما بگذارند.

آیا اگر بازی‌باز ابتدا مراحل فرعی را به پایان برساند و سپس به سراغ مراحل اصلی برود، با چالش ساده‌تری روبرو خواهد بود؟

کلوزه: بله همینگونه است. ما مصمم هستیم تا چنین حسی را به بازی‌باز القا کنیم. شما می‌توانید با اعمال خودتان، درجه‌ی سختی بازی را تغییر دهید و خبری از منوهای مربوط به تغییر سطح بازی در The Surge 2 نخواهد بود.

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

در جهان The Surge 2، تمامی مناطق با یکدیگر ارتباط دارند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید به عقب برگردید. همچنین راه‌های میان‌بری در بازی طراحی شده‌اند که هر زمان که خواستید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا به فعالیت‌های جانبی دیگری بپردازید.

آیا این قسمت جنگلی که من در آن مشغول به بازی شدم، همان پارک جنگلی هست که شما به آن اشاره کردید؟ اگر بود که چرا سختی بازی در آن قسمت بسیار بالا بود؟

کلوزه: بله آن قسمت جزئی از همان پارک بود. اگر شما به شکل معمولی و از ابتدا بازی را آغاز می‌کردید، حدودا ۶ الی ۸ ساعت طول می‌کشید تا با این قسمت می‌رسید و به صورت طبیعی با محیط و گیم پلی بازی آشنا می‌شدید. نحوه‌ی دفاع کردن، جاخالی دادن و یا چگونگی پرکردن نوار سلامتی از مواردی بودند که باید پیش از آن یاد می‌گرفتید و نیازی نبود تا در این قسمت با آن‌ها آشنا شوید. البته باید اشاره کنیم که ما سعی خواهیم کرد در نسخه‌ی نهایی، نوار سلامتی بازی‌باز در این نقطه از بازی به صورت بهتری تنظیم شده باشد تا دیگر مجبور نباشد همانند شما، با دست خالی به این قسمت بروند و از امکانات کمی بهره ببرند. هدف ما این است که بازی‌باز پیش از رسیدن به این نقطه از بازی، به خوبی با مکانیک‌های آن آشنا شده و سلاح‌ها و تجهیزات خوبی در اختیار داشته باشد. در دمویی که شما در رابطه با آن صحبت کردید، کار را از یک قسمت پیشرفته‌تر شروع می‌کنید، اما در نسخه‌ی نهایی بازی شما می‌توانید به مرکز فعالیت‌های خود برگردید، خود را به‌خوبی تجهیز کنید و سپس به سراغ شکارچی‌های برگردید و آن‌ها را شکست دهید.

آیا بازی‌باز می‌تواند تصمیم بگیرد که پس از مردن، کجا زنده شود و به ادامه‌ی بازی بپردازد؟

کلوزه: در واقع نه چنین چیزی امکان پذیر نیست. اما در جهان The Surge 2، تمامی مناطق با یکدیگر ارتباط دارند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید به عقب برگردید. همچنین راه‌های میان‌بری در بازی طراحی شده‌اند که هر زمان که خواستید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا به فعالیت‌های جانبی دیگری بپردازید. حتی اگر مقدار زیادی پول درون بازی جمع کرده‌ باشید و بخواهید آن‌ها را خرج کنید، هر لحظه می‌توانید به عقب برگردید و تجهیزات خود را مستحکم‌تر کنید. ایده‌ی اصلی این بود که وقتی بازی‌باز The Surge 2 را آغاز می‌کند، در مقایسه با دیگر عناوین این سبک، با خود بگوید که در حال لذت بردن از آن است و به هر شکلی که علاقه دارد می‌تواند بازی کند و در ادامه نیز بتواند، در صورت نیاز، تغییراتی را در بازی خود اعمال کند. The Surge 2 تنها مربوط به جنگیدن نیست چرا که بازی‌باز همزمان با پیشرفت در بازی، با چالش‌های بیشتر و سخت‌تری روبرو خواهد شد و در کنار آن، تجهیزات و وسایل بیشتری برای غلبه بر این چالش‌ها خواهد داشت.

پس اگر بازی‌باز در نقطه‌ای از بازی احساس کند که دشمنانش از سطح بسیار بالایی برخورداد هستند، می‌تواند به راحتی عقب‌نشینی کند و هر زمانی که خواست با تجهیزات بهتری به سراغ آن‌ها رود؟

کلوزه: بله درست است. ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم که بازی‌باز به سطح بالایی از عصبانیت و نفرت برسد و بخواهد به وسایل دور و اطراف خود آسیب وارد کند! دفعاتی که بازی‌باز در مقابله با یک باس کشته می‌شود، به خود او بستگی دارد. همانطور که گفتم، اگر احساس کنید که دشمن شما بیش از حد قدرت‌مند است، می‌توانید او را بیخیال شوید و بعدا با تجهیزات بهتری برگردید و با تلاشی دوباره، راحت‌تر از دست او خلاص شوید.

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

شما به عنوان بازی‌باز می‌توانید برای ارتقای راحت‌تر، به سراغ دشمنان سخت‌تر و پیشرفته‌تری بروید یا اینکه سراغ همان نوع دشمنان قبلی رفته و برای مدت زمانی طولانی با آن‌ها مشغول شوید

آیا امکان جمع‌آوری آیتم‌هایِ ساخت و ساز به تعداد بالا در The Surge 2 وجود دارد؟

کلوزه: بله چنین قابلیتی در این بازی وجود دارد. اگر شخصیت شما در بازی بمیرد، اکثر دشمنانی که پیش از این کشته بوده‌اید، زنده می‌شوند و امکان جمع‌آوری آیتم‌هایِ ساخت و ساز را برای ساخت سلاح‌ها، ابزار جدید و توانایی‌های بیشتر فراهم می‌آورند. پس اگر در یک مقطعی از بازی مجبور بودید تا از کنار یکی از دشمنانت بگذرید و با اون نجنگید، می‌توانید در در مقطعی دیگر به سراغ او برگردید و با استفاده از قابلیت‌های جدید خود، نقاط ضعف او را یافته و از طریق آن‌ها به او آسیب برسانید.

بله متوجهم. بگذارید برایتان یک مثال بزنم. من می‌توانم یک محل را پیدا کنم که دشمنان کمی در آن حضور دارند و من نیز پس از کشتن آن‌ها، دوباره به آن محل برگردم و باری دیگر آن‌ها را بکشم. آیا این کار به دفعات زیاد امکان پذیر است؟

کلوزه: بله قطعا. اما شما تا زمانی می‌توانید از امتیازهای آن‌ها استفاده کنید که بتوانید مهارت‌ها و یا تجهیزات مختص به آن را ارتقا دهید و پس از یک سطح خاص، دیگر قادر به ارتقای بیشتر آن‌ها نخواهید بود. برای مثال، شما ممکن است با دسته‌ای از دشمنان سطح ۳ روبرو شوید. شما تنها قادر به ارتقای تجهیزات خود تا سطح سوم هستید و برای پیشرفت بیشتر باید به سراغ دشمنان سطح ۴ بروید.

پس با این حساب، آیا دشمنان وسایل مورد نیاز برای ارتقای نوار سلامتی و استقامت را پس از کشته شدن در اختیار بازی‌باز قرار می‌دهند؟

کلوزه: بله مطمئنا چنین اتفاقی در بازی رخ می‌دهد. اما این مورد نیز محدودیت‌های دارد و ممکن است در نقطه‌ای از بازی، دسته‌ی خاصی از دشمنان کارآمدی سابق را نداشته باشند و به اندازه‌ی کافی به شما امتیاز ندهند. پس شما به عنوان بازی‌باز مجبور می‌شوید برای ارتقای راحت‌تر، به سراغ دشمنان سخت‌تر و پیشرفته‌تری بروید یا اینکه سراغ همان نوع دشمنان قبلی رفته و برای مدت زمانی طولانی با آن‌ها مشغول شوید!

وضعیت سلاح‌های جدید The Surge 2 چگونه است؟ آیا می‌توان سلاح‌های جدید و قدیمی زیادی را در آن پیدا کرد؟

کلوزه: بله، در The Surge 2 تعداد زیادی اسلحه‌ی جدید وجود دارد اما به جز آن‌ها می‌توان سلاح‌هایی را از نسخه‌ی اول نیز در آن پیدا کرد. در کل وسایل زیادی را از نسخه‌ی اول می‌توان در این بازی پیدا کرد و در کنار آن‌ها تجهیزات جدید نیز وجود دارند که تنوع خوبی را برای بازی‌بازان به همراه خواهند داشت. امکان استفاده از تجهیزات دشمنان نیز یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز The Surge 2 است. برای مثال، شما می‌توانستید لباس‌های مخفی‌کننده شکارچیانی را که با آن‌ها درگیر شدید برای خودتان بردارید، سپس با استفاده از تجهیزات مخفی‌کننده آن‌ها و به کمک پهپادهای خود، دیگر دشمنانی را که از چنین تکنولوژی استفاده می‌کنند شناسایی کنید.

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

ما پیش از این تمامی مواردی را که قرار بوده در بازی داشته باشیم به پایان رسانده‌ایم و حال بهبودهای لازم را انجام می‌دهیم تا بازی به بهترین شکل ممکن اجرا شود

آیا امکانش هست که برای شخصیت خود لباس مخفی‌کننده بسازیم و در ادامه از آن استفاده کنیم؟

کلوزه: در حال حاضر چنین قابلیتی وجود ندارد اما ممکن است در آینده آن را به بازی اضافه کنیم.

پس می‌توان گفت که آیتم‌های زیادی برای استفاده‌ی بازی‌بازان در The Surge 2 گنجانده شده است؟

کلوزه: بله این چنین است. بازی‌باز می‌تواند نحوه‌ی رفتار شخصیت خود را تغییر دهد و حتی به انتخاب خودش تجهیزات متفاوتی بر روی پهپاد خود بگذارد. حسگر ضربان قلب و مهمات از مواردی است که می‌توان روی پهپاد پیاده کرد و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کرد. برای تامین این مهمات نیز می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و یا در صورت شلیک به پای دشمنان، می‌توانید مهمات مورد نیاز خود را از روی جسد آن‌ها بردارید. البته هنوز کار ما با نمادهای آیتم‌های مختلف تمام نشده است. بازی‌باز در مقاطع ابتدایی بازی به خوبی با نمادها آشنا خواهد شد و معنی اشکال مختلف آن‌ها را در ادامه درک خواهد کرد. من حین بازی شما متوجه شدم مقداری از این نمادها برای شما نامفهموم هستند. این مشکل در نسخه‌ی کامل بازی رخ نخواهد داد و بازی‌باز از قبل معنی آن‌ها را فراگرفته است.

توسعه‌ی The Surge 2 تا چه حدی پیشرفت داشته است؟

کلوزه: ما پیش از این تمامی مواردی را که قرار بوده در بازی داشته باشیم به پایان رسانده‌ایم و حال بهبودهای لازم را انجام می‌دهیم تا بازی به بهترین شکل ممکن اجرا شود. اما این کار ممکن است زمان زیادی ببرد، چرا که المان‌های بسیاری در بازی نهفته شده است که قطعا تمامی آن‌ها نیاز به رسیدگی دوباره دارند. برخی موارد در بازی هستند که نیاز به متعادل‌سازی بیشتر دارند، بخش‌هایی همچون سیستم مبارزه‌ی بازی و یا بخش سلامتی آن.به صورت کلی می‌توان به طور قاطعانه گفت که The Surge 2 در سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

حال که از بخش سلامتی صحبت کردید، من ویژگی‌های جدیدی را در این رابطه در بازی دیدم که کمک بسیاری به من کردند. می‌توانید بگویید که چه نوع ویژگی‌های این چنینی در The Surge 2 قرار داده‌اید؟

کلوزه: ما تعداد زیادی ویژگی جدید به بازی اضافه کرده‌ایم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا تنوع زیادی به آن‌ها ببخشیم و کاربران را راضی نگه داریم. برخی از آن‌ها باعث می‌شوند تا از کشتن دشمن‌ها، سلامتی کسب کنید و برخی دیگر باعث می‌شوند تا باتری شما دیرتر خالی شود. اما یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است بعضی از بازی‌بازان از آن استفاده کنند، دفاع‌کردن (Block) وابسته به جهت است. ما سعی کرده‌ایم تا انتخاب چنین سیستم‌هایی را به دست بازی‌بازان واگذار کنیم تا آن‌ها نیز به هرگونه روشی که دوست‌دارند مبارزه کنند.

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

اگر شما تنها به سراغ ماموریت‌های اصلی بروید و از فعالیت‌های فرعی دوری کنید، حدودا ۲۵ ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا آن را به پایان برسانید

آیا در The Surge 2، استفاده از سلاح‌های از راه دور نیز امکان پذیر است؟

کلوزه: تمام سلاح‌های از راه دوری را که دشمنان شما از آن‌ها استفاده می‌کنند، برای شخصیت خودتان نیز در دسترس هستند و می‌توانید برای مثال، یک سلاح لیزری را برروی پهپاد خود سوار کنید تا از راه دور به کمک شما بیاید. سلاح‌هایی همچون تک‌تیرانداز نیز در بازی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای شلیک به سمت دشمنان خود بهره ببرید.

لطفا از مدت زمان گیم پلی بخش داستانی بازی و مراحل اصلی آن برای ما بگویید.

کلوزه: خب در ابتدا لازم است بگویم که The Surge 2 قطعا از نسخه‌ی اول سری طولانی‌تر است. اگر شما تنها به سراغ ماموریت‌های اصلی بروید و از فعالیت‌های فرعی دوری کنید، حدودا ۲۵ ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا آن را به پایان برسانید. اما خب اگر به سراغ مراحل فرعی نیز بروید مطمئنا وقت بیشتری را برای به اتمام رساندن بازی نیاز خواهید داشت که ما نیز از حدود آن مطلع نیستیم.

آیا نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی The Surge 2 عرضه خواهد شد؟

کلوزه: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای کنسول نینتندو سوییچ نداریم اما اگر در آینده فرصت عرضه‌ی چنین نسخه‌ای پیش آمد، درنگ نخواهیم کرد و آن را منتشر می‌کنیم.

در انتها، رزولوشن نهایی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو / ایکس‌باکس وان ایکس چیست؟

کلوزه: من فکر می‌کنم که بازی با کیفیت ۴K و به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه برروی این دو کنسول اجرا خواهد شد. استودیوی ما سعی خواهد کرد تا بهترین استفاده را از قدرت آن‌ها داشته باشد.

عنوان The Surge 2 در سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت درباره گیم پلی، درجه‌ی سختی و بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان