محصولات فناورانه ایرانی از خرچنگ دریایی تولید شد


محصولات فناورانه ایرانی از خرچنگ دریایی تولید شد

استحصال مواد موثره بهداشتی از گونه‌ای خرچنگ اقدامی است که یک استارتاپ انجام داده است تا به زودی با تولید انبوه این محصولات ایرانی از خروج ارز جلوگیری شود.

اتاق خبر 24:

در ساحل جنوبی منطقه آزاد قشم در پارک علم و فناوری این منطقه گروهی از جوانان دور هم جمع شده اند تا با استفاده از پتانسیل های موجود در این منطقه حرکتی فناورانه را انجام دهند.

این جوانان گونه ای از خرچنگ را پرورش می دهند و از آن برای استحصال یک ماده موثره پرکاربرد در صنایع غذایی و دارویی استفاده می کنند. نتیجه این همت پیشرفت کشور است.

اما مزیت این حرکت فناورانه چیست؟ این استارتاپ محصولی بیوتک را از این گونه خرچنگ استخراج می کند که کاربرد در صنایع غذایی (انسان و دام)، دارویی و بهداشتی دارد. صنایع مذکور نیاز خود به این مواد را از تولیدات وارد شده به کشور رفع می کنند اما پس از آن این مواد با برند ایرانی در اختیار آنها قرار می گیرد.

کیتین، کیتوزان، گلوکز آمین وکلاژن موادی است که محققان در استارتاپ متخصصان دریایی دره ستاره ها نمونه اولیه آن را تولید کردند تا به زودی و پس از طی مراحل دیگر وارد فاز تولید انبوه شوند. پس از تولید انبوه جلوگیری از خروج ارز از کشور یکی از اتفاقاتی است که رقم می خورد. البته در حال حاضر نیز در داخل نیز تنها این گروه این محصولات را به یان روش تولید می کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس