محمدشهر البرز


محمدشهر شهری با بیش از 140 هزار نفر جمعیت است که در استان البرز و در بخش مرکزی شهرستان کرج قرار دارد.این شهر در قسمت جنوبی کرج در بین راه کرج و ماهدشت تشکیل شده و با مهرشهر و ماهدشت و مشکین دشت و صفادشت(در استان تهران) همسایه‌است. این منطقه از چند محله مهم و […] نوشته محمدشهر البرز اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران - سیری در...

محمدشهر شهری با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت است که در استان البرز و در بخش مرکزی شهرستان کرج قرار دارد.این شهر در قسمت جنوبی کرج در بین راه کرج و ماهدشت تشکیل شده و با مهرشهر و ماهدشت و مشکین دشت و صفادشت(در استان تهران) همسایه‌است. این منطقه از چند محله مهم و با پتانسیل بالای رشد در طی سالهای متمادی تشکیل شده‌ است و شامل کوی جعفریه (جعفرآباد)، همایون‌ویلا،کوی ولایت (ولدآباد)، محله اصفهانی‌ها، چمران، عباس‌آباد، و است. گفتنی است روستاهایی نظیر فرخ آباد و زییادشت و همچنین روستای علی‌آباد گونه (حسن‌آباد) در جوار این شهر قرار گرفته اند.

محمدشهر البرز

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

شهر محمدشهر با آب و هوائی نسبتا معتدل که ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۲۰ متر و در طول ۵۵ /۵۰ و عرض ۴۶ /۳۵ جغرافیایی قرار دارد. معدل حداکثر درجه حرارت محمد شهر ۲۱ درجه و حداقل ۹ درجه و معدل متوسط آن ۱۵ درجه سانتی گراد میباشد.محمدشهر چسبیده به ضلع جنوبی کرج که تا مرکز کلانشهر کرج تنها ۶ دقیقه فاصله دارد. محمدشهر پل ارتباطی کرج با شهرهای جنوبی همانند صفادشت- ماهدشت – اشتهارد و جاده اصلی آن نیز جاده ترانزیت و رابط استان البرز با استان‌های غربی کشور میباشد.

شایان ذکر است که شهر محمدشهر در سالهای اخیر کانون و جایگاه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بخش های خصوصی و دولتی گردیده و شاهد اجرای پروژه های تجاری و مراکز خرید عظیمی همچون مجتمع تجاری شریعت پروما، مجتمع تجاری پردیسان ، مجتمع تجاری و اداری الماس شهر ،مجتمع تجاری میلاد نور ، مجتمع ورزشی برنا و یکی از مشخصه های بارز و پتانسیل شهر محمدشهر حضور بسیار قوی بخش خصوصی در خصوص احداث مسکن و همچنین تعاونی های مسکن می‌باشد که مجتمع مسکونی طلائیه با بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی و… و همچنین چندین شرکت خصوصی در رابطه تولید انبوه مسکن را می‌توان نامبرد.

گفتنی است در حریم شهر محمدشهر و ماهدشت (در ضلع جنوب) و در قالب مسکن مهر، هزاران واحد مسکونی ساخته شده است که بی شک با اتمام واگذاری این منطقه به شکل فزاینده ای به جمعیت جنوب شهرستان کرج (شهرهای محمدشهر و ماهدشت) اضافه خواهد شد.

محمدشهر البرز

محمدشهر در نگاه تاریخی جاده انجم آباد ( یا همان جاده ابریشم ) را در خود جای داده است که از اراضی قزل قشلاق یا همان جعفر آباد می گذرد که امروز آن مکان به پارک جنگلی فدک تبدیل شده و مساحتی بالغ بر ۸۰ هکتار نهال کاری و فضای سبز را تحت پوشش دارد. محمد شهر با داشتن آب وهوایی بسیار مناسب و نزدیکی به پایتخت محلی جهت تفرج گاه پایتخت نشینان در طی سال‌های قبل بوده و وجود باغات بسیار و شهرکهای ویلائی زیبا به لحاظ آب و هوائی مناسب و وجود مراکز ورزشی و تفریحی و مجتمع های اسب دوانی و همچنین زمین چوگان است.

قابل ذکر است که این شهر در چند سال گذشته شاهد حضور سرمایه گذاران بزرگ صنایع چوب کشور است که همین مسئله عاملی شده تا مسئولین منطقه در پی ساماندهی و اعلام آمادگی برای میزبانی از افرادی برآیند که تمایل به سرمایه گذاری در بخش صنایع چوب را دارند و در هیمن ارتباط طرحی با عنوان طرح پایانه صنایع چوب کشور با توجه به نزدیکی فرودگاه پیام در دست مطالعه قرار گرفت.

بی تردید وجود باغات میوه و زمینهای کشاورزی در شهر محمدشهر یکی از شاخصه های مهم دیگر این شهر اس و آن را به یک قطب کشاورزی در استان البرز و فراتر از آن تبدیل کرده و در همین ارتباط سازمانها و موسسات کشاورزی زیادی در این منطقه به فعالیت می پردازند؛ همانند: اداره آب و خاک –نهال و بذر و خاک شناسی ،اداره هواشناسی و همچنین محمدشهر مرکز صادرات میوه و صیفی جات به کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد و بزرگترین سردخانه های کشور و مراکز سورتینگ میوه در این شهر استقرار یافته است .

(ایستگاه متروی محمدشهر)

با افتتاح متروی محمدشهر در سال ۱۳۸۹ به عنوان یک ایستگاه میان راهی در خط ۵ (کرج-تهران) قطارشهری تهران و حومه، جذابیت‌های محمدشهر برای مهاجرپذیری چندین برابر شد و همین امر هم موجب جذب و افزایش جمعیت افزونتری برای این منطقه شد. (همچنین قرار است یکی از خطوط داخلی مترو ( خط ۵) به داخل محمدشهر وارد شود.)

نزدیکی بیشتر محدوده‌های شمالی این شهر به متروی محمدشهر و آزادراه تهران- کرج جذابیت بیشتری را برای سرمایه گذاران مسکن ایجاد کرده است و گرایش بیشتری به ساخت و ساز در محلات شمالی شهر همچون محمدآباد، دشت بهشت و سیدآباد مشاهده می‌شود. اراضی بایر و خالی میان هسته‌های روستایی محمدشهر نیز بویژه در مناطق مرکزی شهر چون حجت آباد، ولد آباد بزرگ و ولد آباد کوچک به سرعت به زیر ساخت و ساز مسکونی می‌رود و الگوی آپارتمان نشینی در غالب ساختمان‌های بلندمرتبه را در این شهر رواج می‌دهد. محلات همایون ویلا (مجتمع ۱۰۰۰ واحدی)، شهرک امیدوار و شهرک طالقانی ماحصل این دست ساخت و سازهای انبوه می‌باشند.
محمدشهر البرز

محمدشهر البرز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم