قیمت طلای جهانی گران‌ شد


قیمت طلای جهانی گران‌ شد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.66 درصد افزایش به 1279 دلار و 11 سنت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،به دنبال کاهش ارزش دلار قیمت طلا روز جمعه بیشترین رشد قیمت یک روزه در طی دو ماه گذشته را به ثبت رساند و از پایین ترین رقم 4 ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسانده بود فاصله گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.66 درصد افزایش به 1279 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از پایان ماه دسامبر یعنی 1265 دلار و 85 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.73 درصد افزایش به 1281 دلار و 30 سنت رسید.
دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «افت ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا افزایش یابد. همچنین با افت قیمت فلز زرد به زیر 1270 دلار شاهد افزایش تقاضا برای خرید طلای فیزیکی بودیم که این مسئله نیز در بالا رفتن قیمت فلز زرد موثر بود. »
به رغم انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا، تجار بیشتر روی چشم انداز منفی ترسیم شده در این گزارش تمرکز کردند و همین مسئله موجب افت 0.3 درصدی ارزش دلار شد.
روند رشد دستمزدها در آمریکا آنگونه که انتظار می رفت شتاب نگرفته و این مسئله موجب شده تا با توجه به رشد ضعیف نرخ تورم در گزارش اخیر فدرال رزرو نگرانی ها از وضعیت اقتصاد آمریکا تشدید شود.
روند نسبتا کند رشد دستمزدها نشان می دهد که فدرال رزرو در آینده نزدیک اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد و این مسئله موجب افزایش اشتها برای خرید طلا می شود.
به نوشته تسنیم،اما به رغم افزایش نسبی قیمت ها در روز جمعه، پس از آنکه فدرال رزرو این هفته تمایل چندانی از خود برای کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک نشان نداد، فلز زرد شاهد افت قیمت هفتگی حدودا نیم درصدی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی