رئیس بنیاد مستضعفان: کشور را نمی توان با پول نفت آباد کرد


رئیس بنیاد مستضعفان: کشور را نمی توان با پول نفت آباد کرد

مشهد- ایرنا- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: با پول نفت نمی توان کشور را آنطور که باید و شاید اداره و آباد کرد لذا می بایست با بهره گیری از خلاقیت و دستهای مردم کشور را آباد نماییم. .

محمد سعیدی کیا روز شنبه در مراسم بهره برداری از 76 واحد مسکونی برای خانواده های دارای بیش از دو معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی در شهرجدید گلبهار واقع در خراسان رضوی افزود: مفهوم توسعه به معنای صرف اجرای پروژه در کشور نیست. مثلا پولهای فراوانی برای توسعه روستاها هزینه شده که البته لازمه آبادانی می باشد اما به تنهایی کفایت نمی کند.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان به جای فعالیت 'پروژه محوری' کار خود را در چارچوب 'مردم محور' پیگیری می کند، یعنی در انجام هر کاری توسط این نهاد رابطه مردم با آن کار تعریف می شود.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: انجام طرحهایی همچون ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای دو عضو معلول از این جهت که خدمت به قشر محروم است و هم بخاطر هماهنگی میان دستگاههای مختلف، اهمیت و ارزش دارد.
وی افزود: 'بنیاد علوی' نیز به خانواده های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر در تامین هزینه ها و مسکن کمک می کند. همچنین این بنیاد حمایت تغذیه ای از زنان باردار روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.
سعیدی کیا به حمایتهای بنیاد مستضعفان در حوزه اشتغال نیز اشاره و بیان کرد: با هدف توسعه روستایی و حمایت از اشتغال، با همکاری معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و بنیاد علوی از طرحهای اشتغال مورد تایید در سطح کشور حمایت می شود.
76 پروژه مسکونی روز شنبه طی مراسمی به خانواده های دارای دو معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی در شهرگلبهار تحویل داده شد.
شهرجدید گلبهار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد - قوچان برای سکونت جمعیتی 200 هزار نفری ساخته شده اما با چهار هزار هکتار وسعت گنجایس سکونت 400 هزار نفر را دارد.
1922/7496

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی