ابوترابی فرد: آموزش سواد مالی در دستور کار آموزش وپرورش قرار گیرد


ابوترابی فرد: آموزش سواد مالی در دستور کار آموزش وپرورش قرار گیرد

قزوین - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن کشور به توسعه و پیشرفت اقتصادی باید راهکارهای افزایش سواد مالی را نیز در کنار آموزش علم و اخلاق در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز شنبه در مراسم نکوداشت مقام معلم در قزوین افزود: سواد مالی مهم ترین ظرفیت توسعه اقتصادی کشور است و باید بدنه جامعه با این سواد رشد کند تا راه برای استفاده صحیح از اندوخته های اقتصادی و خلق ثروت هموار شود.
وی اظهار داشت: ایران در خصوص سواد مالی از کشورهای شرق آسیا عقب تر است و اگر فرزندان ما در این حوزه رشد کنند در آینده ایران مقتدر خواه شد و این کاری است که باید از آموزش و پرورش شروع شود.
وی گفت: زیرساخت سلامت در کشور در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و این از عوامل کلیدی رشد سرمایه انسانی است که در کنار آن باید سرمایه علمی هم افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید مهارتی را نیز فرا بگیرند افزود:معلمان ما باید برای ارتقاء سطح کارایی آموزش و پرورش کمیته های مختلف تشکیل و برای کشور راهکار ارایه دهند و منتظر ارایه راهکار از بالا نباشند.
امام جمعه موقت تهران افزود: در کنار رشد علمی، اخلاق، دین مداری و بصیرت و فهم سیاسی نیز از دیگر عوامل مهمی است که راه توسعه را هموار می کند و دستگاه تعلیم و تربیت باید به آن بپردازد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: در ایران پیشگامان مبارزه با استبداد و زمینه سازان انقلاب اسلامی همین معلمان بودند و گام دوم انقلاب هم به دست دانش آموزان محقق خواهد شد.
وی گفت:سرمایه نیروی انسانی است که کشورها را به پیش می برد و امروز کشورهایی را می شناسیم که سرمایه های ارزشمند فیزیکی دارند اما در معادلات علمی، سیاسی و اقتصادی جهان نقشی ندارند.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: موقعیت ویژه ایران به دلیل سرمایه انسانی آن است و اگر امروز در حوزه های مهندسی، نانو، هسته ای، هوا فضا و سایر رشته ها دارای نام است به خاطر همین نیروی انسانی نخبه و دانشمند است.
وی با بیان اینکه امنیت امروز ایران نتیجه اقتدار دفاعی آن است که ناشی از حضور سرمایه انسانی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: بودجه نظامی و دفاعی ما در بودجه سالانه کشور نقشی ندارد، بلکه ابتدا بهداشت و درمان و سپس آموزش و پرورش در ردیف اول هستند اما امنیت بالایی داریم چون از سرمایه انسانی موثری برخورداریم.
حجت الاسلام ابوترابی اظهار داشت: در همین مذاکرات هسته ای، جامعه جهانی شاهد بود که یک طرف میز هیات ایرانی و در طرف دیگر 6 قدرت جهانی قرار داشتند و این نشان دهنده قدرت و وزن ایران است که سرمایه اجتماعی، آن را آفریده است.
وی ادامه داد: باید از سرمایه های سیاسی، وحدت ملی، امنیت و قدرت دفاعی بازدارنده بهره ببریم و برای رسیدن به قدرتی بزرگ تلاش کنیم که در این راه نقش آموزش و پرورش تعیین کننده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: قزوین از دیرباز به عنوان استانی فرهنگی، علمی و سیاسی شناخته شده و شخصیت های بزرگی در حوزه های مختلف از آن برخاسته اند.
7388/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !