سپاس از معلم قدردانی از خرد و عقلانیت است


سپاس از معلم قدردانی از خرد و عقلانیت است

گروه فرهنگی- معاون سیاسی امنیتی خراسان‌شمالی گفت: امروز سپاس از معلم به معنای قدردانی از دانش، خرد و عقلانیت در کشور و سپاس بابت نقش‌آفرینی چهار دهه معلمان سخت‌کوش در شکل‌گیری، پیدایش، تثبیت، تکریم، حفاظت و حراست انقلاب اسلامی است.

سپاس از معلم قدردانی از خرد و عقلانیت است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، امروز ۱۴ اردیبهشت در آئین زنگ سپاس در روستای سست اسفراین اظهارکرد:معلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ایی دارند که در چهار دهه انقلاب اسلامی به صورت استثنایی و بی بدیل ایفای نقش کرده اند.
وی افزود:چهار دهه از انقلاب ما می‌گذرد و درهر دهه دشمنان این مرزو بوم با سناریوهای ویژه و طراحی شده به مصاف با انقلاب ما آمدند که این معلمان بودند که دانش آموزان را در کلاس درس تربیت کرده و روحیه ایثار، رشادت و از خود گذشتگی را در آنان پروراندند.
حیات با بیان اینکه در توطئه نظامی دشمن، نقش معلمان در صیانت و حفاظت از کیان این مرزو بوم نقشی بی بدیل بود، گفت: شهدا گرانقدر ما که جان شیرینشان را در میدان نبرد در طبق اخلاص گذاشتند، تربیت یافتگان همین معلمان بودند.
معاون سیاسی امنیتی استان با اشاره به توطئه‌های فرهنگی دشمن در دهه دوم انقلاب، افزود:گفت: دشمن به خوبی دریافته آن چیزی که در دهه اول انقلاب زمین گیرشان کرد، فرهنگ ایثار و شهادت این مرز و بوم بود بنابراین در دهه دوم فرهنگ و ارزش ها را نشانه رفت.
وی با اشاره به اینکه دشمن آموخته که رمز بقای انقلاب اسلامی، آموزه‌های دینی و ارزش‌های فرهنگی و انقلابی بود که معلمان ما بذر آنان را در دل دانش آموزان کاشته بودند، گفت: مقام معظم رهبری در این دهه بحث شبیخون فرهنگی مقابله با نفوذ فرهنگی را مطرح می‌کند و در این دهه دوم جنگ تمام عیار فرهنگی شکل گرفت باز هم این معلمان بستر ساز مبارزه با جنگ فرهنگی بودند.
حیاتی خاطرنشان کرد: در نظام آموزش و پرورش معاونت پروشی شکل گرفت که رسالت آن تقویت آموزه‌های دینی دانش آموزان بر پیکره آموزش و پرورش بود،گرچه این معاونت درطول سال‌ها با فرازوفرودهایی مواجه بود، اما آموزش پرورش توانست با کمک آن در دهه دوم انقلاب سرفراز بیرن بیاید.
وی یادآورشد: معلمان ما کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشتند، آنان در دل کوران حوادث انقلاب فولاد آب دیده شدند و دانش آموزانی تربیت کردند که امروز بستر ساز توسعه و تعالی کشور هستند، راه توسعه، تعالی و ترقی کشور از کریدور آموزش و پرورش عبور می‌کند.
حیاتی خاطرنشان کرد: در دهه سوم انقلاب که دشمن با توطئه تمام عیار سیاسی به میدان آمد، باز معلمان پیش قراولان مبارزه و ایستادگی در برابر این مهم بودند، آنان بودند که در لوح سفید دانش آموزان فرهنگ مقاومت و ایستادگی را حک کردند و مقابل دشمن ایستادند.
وی ادامه داد: بازهم در دهه چهارم شاهد هستیم که دشمن با جنگ تمام عیار اقتصادی به مصاف ما آمده و باز این معلمان هستند که درس قناعت، مقاومت، ایستاگی را به دانش آموزان می آموزند.
وی عنوان کرد: امروز اگر می‌خواهیم جامعی پویا و مترقی داشته باشیم ، کلید این جامعه پویا و مترقی در دست آموزش و پرورش است.
حیاتی افزود: امروز سپاس از معلم قدردانی از دانش، خرد و عقلانیت در کشور و سپاس ازنقش آفرینی چهار دهه معلمان سختکوش که در شکل گیری، پیدایش، تثبیت، تکریم، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...