محبوب‌ترین مدل خودروهای اپل چه خودرویی است


محبوب‌ترین مدل خودروهای اپل چه خودرویی است

 بدون شک حجم وسیعی از بازار خرید و فروش خودروهای اپل در ایران مربوط به اپل کورسا است که یک خودروی قدیمی و ماندگار در بازار ایران است.

مشخص کردن محبوبترین مدل خودروهای بسیار سخت است و تا حدود زیادی تحت تأثیر سلیقه خریداران و انتظار آنها از خودروها قرار دارد. در بازار ایران خودروهایی مانند اپل کورسا، اپل آسترا، اپل وکترا و اپل امگا وجود دارد که به نوعی بازار خرید و فروش خودروهای اپل را تشکیل می‌دهند. در ایران خودروی اپل کورسا محبوبیت ویژه‌ای دارد و از دیرباز به شکلهای مختلف استفاده شده است.

اما در این مطلب ما با در نظر گرفتن قیمت خودروهای اپل به بررسی محبوبیت آنها خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چرا مردم ایران از این خودروهای آلمانی استقبال می‌کنند.

اپل کورسا به عنوان محبوب‌ترین خودروهای اپل در ایران

بدون شک حجم وسیعی از بازار خرید و فروش خودروهای اپل در ایران مربوط به اپل کورسا است که یک خودروی قدیمی و ماندگار در بازار ایران است. در حال حاضر قیمت اپل کورسا بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان متغیر است که بخشی از آن به امکانات کامل خود را برمی گردد. در خودروی کورسا دنده‌ای شاهد استفاده از کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو هستیم و برای بخش ترمز آن از سیستم ترمز ضد قفل ABS استفاده شده است. در این خودرو هم سیستم صوتی هوشمند با نمایشگر ۵ اینچی استفاده شده است و از امکانات دیگری مانند رینگ ۱۷ اینچی و آلومینیوم اسپورت، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سنسور پارک عقب و سنسور کلید جهت بستن شیشه‌ها به صورت اتوماتیک استفاده شده است.

از لحاظ فنی هم در این مدل از خودروهای اپل یک موتور با حجم ۱۳۶۴ با سیستم تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حداکثر قدرت اندازهگیری شده در این موتور ۹۹ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این یک موتور نسبتاً ضعیف است و به همین دلیل شتاب خودرو 12.4 ثانیه برآورد می‌شود. گیربکس خودرو از نوع ۵ دنده دستی با حداکثر سرعت ۱۷۳ کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

خودروی اپل آسترا گران قیمت و با امکانات کامل

یکی از دلایل محبوبیت خودروی اپل آسترا در ایران، مشخصات فنی و مشخصات ظاهری تقریباً کامل این خودرو است. این مدل که از جدیدترین خودروهای اپل محسوب می‌شود، امکانات کاملی برای رانندگی راحت در اختیار راننده قرار می‌دهد. برخورداری از سیستم ترمز و پایداری ضد قفل نوع ABS، استفاده از شش ایربگ برای راننده و سرنشینان، برخورداری از سیستم صوتی هوشمند مجهز به نمایشگر ۵ اینچی، برخورداری از سیستم کروز کنترل، برخورداری از سیستم تهویه مطبوع و بسیاری امکانات دیگر باعث شده که علاقه مندان برای خرید خودروهای اپل به ویژه اپل آسترا تعلل نکنند.

محبوب‌ترین مدل خودروهای اپل چه خودرویی است

اما در مورد مشخصات فنی اپل استرا، بدون شک باید موتور آن را با حجم ۱۳۶۴ سیسی در نظر بگیریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۱ نیوتن متر را دارد. این خودرو که از تنفس طبیعی بهره می‌برد، ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است میزان مصرف سوخت ترکیبی برای آن 6.8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است. اپل آسترا در بین خودروهای اپل شتاب بالایی ندارد و راننده به 10.3 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت آن را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در حال حاضر قیمت اپل آسترا در بازار ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

محبوب‌ترین مدل خودروهای اپل چه خودرویی است

خودروی اپل وکترا قدیمی و ارزان

اپل وکترا در بین خودروهای اپل به عنوان یک خودروی قدیمی شناخته می‌شود و تولید آن به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی طراحی شده است که حجم موتور آن بین 1.4 لیتر تا 2.5 لیتر تغییر می‌کند. حتی برای سیستم گیربکس خودرو هم دو نوع گیربکس ۴ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی استفاده شده است. این خودروها قدیمی هستند و امکاناتی مانند یک عدد ایربگ برای راننده، فرمان هیدرولیک، ترمزهای ضد قفل و موارد دیگر به کار گرفته شده است. در جریان خرید خودروهای اپل قیمت اپل وکترا ارزان‌تر است و برای برخی از نمونه‌های آن قیمت ۳۰ میلیون تومان ذکر شده است.

بنابراین اگر به فکر پرداخت قیمت خودروهای اپل هستید و می‌خواهید یک گزینه مناسب و با بازدهی بالا پیدا کنید، لازم است که در بازار خرید و فروش خودروهای اپل بیشتر بگردید و به سراغ گزینه‌هایی بروید که احتمال کارکرد آنها بیشتر است.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی