مادورو از ارتش ونزوئلا خواست برای حمله احتمالی آمریکا آماده باشد


مادورو از ارتش ونزوئلا خواست برای حمله احتمالی آمریکا آماده باشد

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره حمله آمریکا به ونزوئلا، رئیس جمهور این کشور از ارتش ونزوئلا خواست برای حمله احتمالی آمریکا به این کشور آماده باشد.

از اینستاگردی سایت طلا دیدن فرمایید. آخرین مدل ها و مصنوعات طلا و جواهر

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از ارتش این کشور خواست تا برای شرایطی که آمریکا به این کشور حمله کند، آماده باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک رسانه محلی ونزوئلا بامداد شنبه به نقل منابعی مدعی شد که احتمال مداخله نظامی خارجی در این کشور بسیار بالا است.
طی ۷۲ ساعت گذشته مقامات مختلف دولت آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور گرفته تا «مایک پامپئو» وزیر خارجه در اظهاراتشان احتمال اجرای گزینه نظامی علیه ونزوئلا را رد نکردند.

بهمن‌ماه سال گذشته، «خوان گوایدو» که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند. ترامپ نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و در مقابل مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا