اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوهسرخ کاشمر برگزار شد


اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوهسرخ کاشمر برگزار شد

اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر با هدف برندسازی و آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با این محصول خاص منطقه کوهسرخ برگزار شد.


به گزارش شهرآراآنلاین، مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشمر ضمن اعلام این خبر افزود: امروزه رویداد سازی در حوزه گردشگری یکی از فاکتورهای اصلی جذب گردشگر و برندسازی در این حوزه است.

رضا یوسفی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی این گونه کمک شایانی به معرفی محصولاتضض محلی و معرفی منطقه و توانمندی های آن به سایرین خواهد داشت.

یوسفی افزود: همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در کنار این جشنواره و فروش محصولات تولیدی این مناطق در حاشیه این جشنوارها کمک شایانی به بحث رونق تولید در مناطق مذکور می کند.

به گفته وی گیاه ریواس محصولی است که در کوهستان های منطقه کوهسرخ با مشقت فراوان و به همت برداشت کنندگان ریواس این مناطق به عمل آمده و به بازار عرضه می شود.

یوسفی اظهار کرد: مردمان سخت کوش منطقه کوهسرخ در فصل بهار با چیدن این گیاه و پرورش ریواس تلاش در عرضه ریواسی با کیفیت به بازار دارند.

او ادامه داد: اولین مراحل پرورش گیاه ریواس از مرداد ماه شروع و تا فروردین ماه سال بعد که مرحله برداشت می باشد ادامه دارد.

هم چنین فرماندار کاشمر در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: باید پتانسیل گردشگری منطقه کوهسرخ تقویت شود.

وی یکی از این اقدامات سازنده در راستای تقویت پتانسیل گردشگری منطقه رویداد سازی فرهنگی و توجه به مقوله میراث معنوی منطقه است.

محمدعلی نبی پور ضمن اشاره به اینکه گردشگری در حال حاضر در منطقه کوهسرخ جایگاه ویژه‌ای دارد با اشاره به احداث اقامتگاههای بوم گردی در منطقه اتفاقات خوبی در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: در جریان این هویت سازی قطعاً حضور گردشگران و بهره برداری این اقامتگاه ها از حضور گردشگران نتیجه قابل قبولی در پی خواهد داشت.

در اولین جشنواره ریواس شهر ریوش که با استقبال پرشور مردم و خصوصاً گردشگران روبه‌رو شد اجرای بازی های آیینی اجرای موسیقی محلی توسط هنرمندان منطقه کوهسرخ و همچنین برگزاری کارگاه های پرورش ریواس توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

غرفه های مربوط به عرضه محصولات محلی که از ریواس تشکیل شده‌اند به همراه سبزی های بومی و محلی. این منطقه از بخش هایی بود که در حاشیه این جشنواره و در فضای نمایشگاه برگزار شد.

شایان ذکر است در جریان برگزاری این جشنواره کلیه اقامتگاه های بوم گردی منطقه کوهسرخ شب گذشته و روز برگزاری جشنواره به صورت کامل رزرو و شاهد حضور تورهای گردشگری از خارج شهرستان خصوصاً شهرستان مشهد و نیشابور بودند.

گفتنی است رویداد جشنواره ریواس به همراه جشنواره های محصولات منطقه کوهستانی مثل بادام شکوفه های آلو و جشنواره 《جوزریزان》 و همچنین لبنیات محلی در فهرست و لیست اطلس رویدادهای گردشگری استان ثبتو به همت معاونت گردشگری به معاونت گردشگری تهران ارسال شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان