فعالان ضد جنگ آمریکایی، در سفارت ونزوئلا اتراق کردند


فعالان ضد جنگ آمریکایی، در سفارت ونزوئلا اتراق کردند

فعالان گروه ضد جنگ «کد پینک»، در حمایت از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و مخالفت با مواضع دولت «دونالد ترامپ»، در سفارت کاراکاس در واشنگتن اتراق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از فعالان ضد جنگ در آمریکا در حمایت از ونزوئلا و در اعتراض به مواضع واشنگتن در ساختمان سفارت کاراکاس در واشنگتن، تجمع کرده‌اند.

شبکه «سی‌ان‌ان» شنبه‌شب خبر داد، فعالان گروه ضد جنگ و حامی صلح موسوم به «کد پینک» از دو هفته قبل در حمایت از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و مخالفت با مواضع واشنگتن در قبال این کشور وارد ساختمان سفارت ونزوئلا در آمریکا شدند و در آن اتراق کرده‌اند.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، این فعالان اعلام کرده‌اند، مادام که دیپلمات‌های دولت قانونی ونزوئلا به سفارت برنگردند، در این ساختمان چهار طبقه باقی خواهند ماند تا مانع تسلط اعضای وابسته به «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و مورد حمایت دولت آمریکا شوند.

«آریل گلد» هماهنگ‌کننده ارشد گروه «کد پینک» درباره حضورشان در سفارت ونزوئلا گفت: «ما برای گرفتن میهمانی اینجا نیستیم؛ اینجا هستیم که از این ساختمان حفاظت کنیم».

فعالان ضد جنگ آمریکایی، در سفارت ونزوئلا اتراق کردند
حضور فعالان صلح آمریکایی در سفارت ونزوئلا در واشنگتن

پیشتر، اعضای سفارت ونزوئلا در آمریکا به دنبال اقدام غیرقانونی واشنگتن در به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور، مجبور به ترک ساختمان سفارت شدند.

اعضای گروه ضد جنگ و حامی صلح کد پینک به دلیل نگرانی از تسلط حامیان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا بر ساختمان سفارت، وارد آن شدند.

«مدئا بنجامین» یکی از موسسان کد پینک هم خبر داده که دیپلمات‌های دولت مادورو قبل از ترک اجباری سفارت، به این فعالان ضد جنگ برای حضور در سفارت اجازه و برای دسترسی به ساختمان به آنها کلید دادند.

حضور فعالان ضد جنگ آمریکایی در سفارت کاراکاس در واشنگتن حاشیه‌های زیادی هم داشته است و برخی حامیان گوایدو هم در مقابل این سفارت تجمع کردند.

برخی از این افراد برای مقابله با حضور اعضای کد پینک به بستن ورودی‌های سفارت و ایجاد زنجیره انسانی اقدام کردند.

روز جمعه هفته گذشته به دنبال حضور حامیان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، اعضای کد پینک مجبور شدند با طناب، غذا و دارو را از پنجره‌های سفارت به داخل آن منتقل کنند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور فعالان ضد جنگ در سفارت کاراکاس در واشنگتن، خوان گوایدو را «رئیس‌جمهور مشروع» ونزوئلا خواند و از اعضای کد پینک خواست که فورا سفارت را ترک کنند.

در بیانیه این مقام وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ما افرادی که بدون مجوز (در سفارت ونزوئلا در آمریکا) حضور دارند را به تخلیه ساختمان تشویق می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم هر گونه تظاهرات را در آینده به صورت مسالمت آمیز و از طریق مجاری قانونی انجام دهند».

دولت آمریکا سوم بهمن ماه 1397 به فاصله نیم ساعت بعد از آنکه گوایدو خود را رئیس‌جمهور خواند، او را به رسمیت شناخت و از آن موقع در حال اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدید به دخالت نظامی علیه دولت مادورو است.

اما مدئا بنجامین می‌گوید که او و دیگر اعضای این گروه ضد جنگ، قصدی برای خروج از سفارت ونزوئلا در آمریکا ندارند.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟