طرز تهیه خوراک سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با دستور پخت ساده


طرز تهیه خوراک سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با دستور پخت ساده

اگرچه خوراک سیب زمینی غذای بسیار ساده ای می باشد، اما نمی توان خواص سیب زمینی که از مواد اصلی تهیه این غذاست را نادیده گرفت. بنابراین با تهیه این غذا می توان علاوه بر داشتن وعده غذایی سبک، از مزه متفاوت آن نیز بهره برد. به همین منظور در این بخش می توانید، طرز تهیه خوراک سیب زمینی را مشاهده نمایید. پخت خوراک های مختلف ایرانی که معمولا غذاهایی...

اگرچه خوراک سیب زمینی غذای بسیار ساده ای می باشد، اما نمی توان خواص سیب زمینی که از مواد اصلی تهیه این غذاست را نادیده گرفت. بنابراین با تهیه این غذا می توان علاوه بر داشتن وعده غذایی سبک، از مزه متفاوت آن نیز بهره برد. به همین منظور در این بخش می توانید، طرز تهیه خوراک سیب زمینی را مشاهده نمایید.

طرز تهیه خوراک سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با دستور پخت ساده

پخت خوراک های مختلف ایرانی که معمولا غذاهایی با پخت راحت و ارزش غذایی مناسبی می باشند، در تمام خانواده های ایرانی محبوبیت دارد. از جمله مهمترین خوراک ها می توان به خوراک مرغ و قارچ، خوراک بامیه و خوراک لوبیا چیتی اشاره کرد، که هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای ایجاد تنوع بیشتر در برنامه غذایی ماهانه و افزایش اشتیاق اعضای خانواده باشند.

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای پخت خوراک سیب زمینی عبارت است از:

سیب زمینی/ ۳ عدد پیاز/ ۲ عدد گوجه فرنگی/ ۲ الی ۳ عدد رب گوجه فرنگی/ ۱ قاشق غذاخوری آبغوره/ ۲ قاشق غذاخوری آب/ ۴ قاشق غذاخوری دارچین و پودر سیر/ به میزان دلخواه فلفل سیاه، زردچوبه و نمک/ به مقدار کافی روغن/ به میزان لازم

طرز تهیه خوراک سیب زمینی

در ابتدا باید سیب زمینی ها را خوب بشویید و پس از گرفتن پوست سیب زمینی ها، آن ها را به صورت نگینی درشت خرد نمایید.

پوست پیازها را نیز بگیرد و به شکل خلال های نازک خرد کنید.

گوجه فرنگی را نیز به صورت خلال خرد نمایید.

سپس تابه ای روی حرارت بگذارید و مقدار روغن درون تابه بریزید، بعد از گرم شدن روغن سیب زمینی های خرد شده را درون روغن سرخ کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه خوراک سیب زمینی باید، پس از سرخ شدن سیب زمینی ها، آن ها را از داخل روغن بیرون بکشید و کنار بگذارید.

حال نوبت تفت دادن پیازها در داخل روغن تابه با حرارت ملایم می باشد، پس از این که پیازها طلایی رنگ شدند، در صورتی که مقدار روغن زیاد بود، بهتر است روغن اضافی را بردارید.

در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیازهای سرخ شده اضافه نمایید و مواد را کاملا تفت دهید.

سپس گوجه فرنگی های خرد شده را بیافزاید و به هم بزنید، تا کمی سرخ شوند (تا حدی سرخ کنید که گوجه فرنگی ها له نشود).

آنگاه زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و نمک را روی مواد بپاشید، بعد سیب زمین های سرخ شده را نیز به مواد بیافزاید و به آرامی مواد را کاملا با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه خوراک سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با دستور پخت ساده

در آخر، دو قاشق آبغوره و چهار قاشق آب را روی مواد بریزید(به جای آبغوره می توانید از یک قاشق مرباخوری آبلیمو استفاده کنید) و اجازه دهید، تا با حرارت کم به مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

همانطور که در این آموزش با طرز پخت خوراک سیب زمینی آشنا شدید، برای مشاهده دستور تهیه انواع غذاهای ایرانی می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی