هدف پنج ساله همراه اول، درآمد 100 هزار میلیاردی است


هدف پنج ساله همراه اول، درآمد 100 هزار میلیاردی است

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا، مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول در پژوهشگاه نیرو و با حضور سهامداران همراه اول و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد. در این جلسه مواردی مانند عملکرد مالی سال 1397و ترازنامه و سود مالی منتهی به 29 اسفند سال 97 مورد بررسی قرار گرفت و تعیین حسابرس برای سال 98 به تصویب رسید. مهدی اخوان بهابادی رئیس هیات مدیره...

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا، مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول در پژوهشگاه نیرو و با حضور سهامداران همراه اول و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد.
در این جلسه مواردی مانند عملکرد مالی سال 1397و ترازنامه و سود مالی منتهی به 29 اسفند سال 97 مورد بررسی قرار گرفت و تعیین حسابرس برای سال 98 به تصویب رسید.
مهدی اخوان بهابادی رئیس هیات مدیره این مجمع گفت: در سالی که گذشت، شاهد تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله همراه اول بودیم. برنامه ای که از نیمه دوم سال گذشته به اجرا در آمد.
وی افزود: شرکت همراه اول بدنبال تحقق رویای دیجیتال و استمرار فعالیت در حوزه دیتا، وویس و پیامک است. هدف جدی این شرکت حضور جدی در اکوسیستم دیجیتال، طی 5 سال آتی است.
‘هیچ کس فکر نمی کرد 4 شرکت فعال مانند آمازون، گوگل و اپل به غول های بزرگ دنیا تبدیل شوند. شرکت هایی که گوی رقابت را از اپراتورهای بزرگ دنیا ربوده اند.
همین مسئله نشان می دهد موضوع اپراتورها خیلی فراتر از فعالیت های سنتی است و بروز تکنولوژی هایی مانند اینترنت اشیا و 5جی، نشان می دهد که باید به سمت تحولات این چنینی قدم برداریم.’
او در ادامه گفت: با توجه به این که درآمد همراه اول ریالی است و در برخی موارد باید به صورت ارزی سرمایه گذاری کند اما حتی با وجود تحریم ها نیز شاهد افزایش 21درصدی درآمد این شرکت در سال گذشته بودیم.
وی در این مجمع برای اولین بار خبر از همکاری با ایرانسل داد و گفت: همراه اول و ایرانسل به طور مشترک از پروژه روبیکا حمایت کردند و پس از یک سال شاهد فعالیت یک سرویس دیجیتال با بیش از 26 میلیون کاربر هستیم. روبیکا اولین همکاری جدی این دو اپراتور بود که نشان داد چنین همکاری هایی می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.
حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول نیز در این مجمع گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه داد. او گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید اعلام کرده اند. همراه اول همواره در این مسئله پیشقدم بوده است.
او افزود: هفته گذشته خط تولید سیم کارت های داخلی را راه اندازی کردیم تا در مسیر رونق تولید ملی قدم دیگری برداریم.
سال گذشته با دو پله رشد به جایگاه 17 بین اپراتورهای دنیا از نظر تعداد مشترک دست پیدا کردیم. به همین واسطه سهم بازار همراه اول رشد کرد و از 57 به 60 درصد رسید.
او در خصوص آخرین آمار تعداد مشترکان همراه اول گفت: در این لحظه 83 میلیون مشترک داریم که از این مقدار 53 میلیون فعال هستند.
همراه اول از سال گذشته شعار هر هفته یک خدمت را اعلام کرد و توانست 50 خدمت ارائه دهد: مدار فیروزه ای، صبحانت، شبانت، دوشنبه سوری، بسته های مخصوص ماه رمضان و… از جمله 50 خدمتی است که همراه اول ارائه داده است.
وی با اشاره به این که این شرکت در حوزه خدمات مشتریان به توفیق خوبی دست یافته، گفت: در حال حاضر 13.2 میلیون مشترک عضو باشگاه فیروزه ای هستند. افزایش مراکز تماس، اپلیکیشن همراه اول، دفاتر حضوری، رشد 40 درصدی خدمات ارزش افزوده، افزایش پهنای باند 1800 و 2600، توسعه شبکه در مناطق غیر تعهدی و رومینگ ملی، از دیگر خدماتی است که ارائه داده ایم.
فرهنگ افزود: سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم که این عددد امسال به چهار هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
مدیرعامل همراه اول گفت: همراه اول تا به حال توانسته همکاری مناسب و پیوسته ای با سازمان ها داشته باشد. سرویس های سازمانی یعنی حضور پر رنگ همراه اول در سازمان ها و شرکت ها. ما باید فعالیت خودمان را در حوزه خدمات شرکتی توسعه دهیم.
وی در انتها به برنامه هایی که برای سال 98 در نظر دارند، اشاره کرد و گفت: چشم انداز در یک سال پیش رو، رشد 18.5 درصدی درآمد عملیاتی، رشد 16 درصدی هزینه و رشد 21 درصدی سود عملیاتی است.
مدیر عامل همراه اول با اشاره به این که در صدد تحقق رویای دیجیتال هستند، گفت: هدف همراه اول این است که بعد از اجرایی شدن برنامه 5 ساله، به درآمد 100هزار میلیارد تومان دست پیدا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط