نطق نماینده مردم ارومیه درباره استاندار آذربایجان غربی و پاسخ مطهری


نطق نماینده مردم ارومیه درباره استاندار آذربایجان غربی و پاسخ مطهری

نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن انتقاد شدید از استاندار آذربایجان غربی خطاب به رحمانی فضلی گفت: اگر نماینده آذربایجان غربی فسادی را کشف کرده است و در دو سال گذشته به قوه قضاییه ارجاع نداده تخلف کرده است و اگر اطمینان پیدا نکرده چرا با آبروی افراد بازی می‌کند؟ او شان مجلس را زیر سوال برده است.

به گزارش ایسنا، سید هادی بهادری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور گفت: روز چهارشنبه که روز کارگر بود در آذربایجان غربی به روز ترحیم مجلس تبدیل شد. هدف من دفاع از کیان مجلس و نمایندگان مجلس است. امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در راس امور است. مقام معظم رهبری نیز در مورد مجلس فرموده‌اند که مجلس امید نظام و مظهر اقتدار و اختیار ملت است. در روز چهارشنبه شأن مجلس که حاصل تلاش‌های فراوان از زمان مشروطه تا امروز است توسط استاندار این منطقه به سخره گرفته شد. هم اکنون مردم منتظر برخورد مجلس با این بی حرمتی هستند.

بهادری ضمن تشکر از نطق عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: استاندار آذربایجان بدون یک روز سابقه اجرایی به استانداری این منطقه حساس و مرزی گمارده شده است. او بدترین توهین‌ها و افتراها را به نماینده‌ی مردم نسبت داده است. به برکت وجود فضای مجازی برخورد این مدیر برای مردم مشخص شد و چه بسا ظلم‌هایی که توسط چنین مدیرانی به مردم رفته است و سندی در اختیار نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد:‌ باید به بدعت‌های زشت مدیران پایان داده شود. ما هم خواهان شدیدترین مبارزه‌ها با فساد هستیم. اما نباید اجازه دهیم که عده‌ای شعار فساد ستیزی را به عنوان کوششی برای ناکارآمدی خود بدل کنند.

وی با بیان این که «اجازه نمی‌دهیم دوران بگم بگم‌ها تکرار شود» خطاب به رئیس جمهور گفت: استاندار آذربایجان غربی مسئول برقراری نظم در استان است. در یک و نیم سال گذشته خود او یکی از عوامل بحران‌زا در استان بوده است. استاندار آذربایجان امنیت عمومی و روانی منطقه را به مخاطره انداخته است. او هر چند روز یک بار با یک اظهار نظر نپخته بحرانی خودساخته می‌سازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: اگر استاندار آذربایجان علیه هر فردی ادعای فساد دارد می‌تواند با ارائه پرونده‌ی ایشان به قوه قضاییه پیگیر حقوق مردم باشد. اتهام زنی و تشویش اذهان عمومی اما باعث ایجاد ناامیدی شده و هیچ فایده‌ای ندارد.

بهادری خطاب به رئیس جمهور افزود: استاندار شما باید خود را خادم مردم بداند نه حاکم آنها. او نباید مدیران زیرمجموعه‌ی استانی را تحت فشار قرار دهد که آنها هم جهت حفظ میزشان به اساعه ادب و بی حرمتی به ساحت مقدس مجلس بکنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به آمار رسمی بیکاری گفت: طبق مرکز آمار میزان بیکاری در آذربایجان غربی از سال ۹۴ تا ۹۷ بالا رفته است. استاندار شما حتی تاب قبول آمار را ندارد. استاندار شما هیچ برنامه‌ای برای اداره استان ندارد. او پس از انتقادات اخیر شروع به تدوین برنامه‌ی نمایشی برای استان کرده است. هم اکنون فقط ۵ استان وجود دارد که این برنامه را اجرایی نکرده‌اند.

بهادری در انتقاد شدید به استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اگر استاندار این منطقه فسادی را کشف کرده و در دو سال گذشته به قوه قضاییه ارجاع نکرده، تخلف کرده است و اگر اطمینان پیدا نکرده است چرا با آبروی افراد بازی می‌کند؟ ادب حکم می‌کند که استاندار این منطقه در پایین تریبون خطاب به سخنران جلسه پارازیت نپراند و تحمل انتقاد از عملکرد را داشته باشد و نماینده را به دروغگویی متهم نکند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: استاندار باید عامل ایجاد وحدت در استان باشد . ایشان یکی از عوامل عدم انسجام نمایندگان استان و دو قطبی کردن فضای استان شده است. استاندار شما اطلاعی از مسائل اجرایی ندارد واظهار نظرهای خلق الساعه می‌کند. او به علت عدم اطلاع از تاریخ این منطقه و اظهار نظرهای بی مطالعه عامل ایجاد بحران‌های اجتماعی و تشدید اختلاف قومی ترک و کرد در آذربایجان غربی شده است. استاندار این منطقه از شهر خودش یعنی بجنورد به این جا مدیر کل وارد می‌کند؛ مثلا مدیر کل تحول اداری یک فرهنگی در بجنورد بوده است.

بهادری خطاب به رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ استاندار شما پروازی است. در ۱۹ ماه گذشته ضمن این که دو ماه به خاطر بیماری غایب بود هر هفته برای رسیدگی به خانواده‌اش به پایتخت مراجعه می‌کند؛ مگر شما نفرمودید که بیتوته شرط لازم برای استانداران است؟ استاندار شما فرق بین استبداد و اقتدار را نمی‌داند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه پیگیر تخلفات استاندار این منطقه خواهم بود گفت: اگر من در جلسه روز کارگر برخورد تندی نکردم، صرفا به خاطر نشان دادن فرهنگ بالای مردم آذربایجان در احترام به میهمانان بود اما از همین لحظه از تمام ابزارهای قانونی در دستگاه قضایی استفاده خواهم کرد و امروز موضوع استیضاح وزیر کشور در مجلس را کلید خواهم زد.

علی مطهری در پایان نطق نماینده ارومیه گفت: بخشی از نطق شما به این صورت بود که شما از جانب نمایندگان استان انتقاد می‌کنید اما برخی از دوستان نماینده می‌فرمایند که شما از طرف خودتان صحبت می‌کنید. در هر صورت نظر دوستان دیگر این نیست. در واقع نظر برخی از نمایندگان این منطقه غیر از آن چیزی است که شما می‌فرمایید.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین مدل خودروی سفارشی محمدرضا پهلوی معرفی شد /عکس