اجرای طرح ضیافت الهی در 25 بقعه شاخص استان کرمانشاه


اجرای طرح ضیافت الهی در 25 بقعه شاخص استان کرمانشاه

حجت الاسلام عباسیان، گفت: طرح ضیافت الهی با پیش بینی برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی در 25 بقعه متبرکه شاخص استان کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام آیت عباسیان» ظهر امروز(یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان، به خبرنگاران گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را با عنوان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه تدارک دیده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با اشاره به فضاسازی، آماده سازی، غباروبی و تنظیم بقاع متبرکه در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: ۲۵ بقعه شاخص استان کرمانشاه در طول ماه مبارک رمضان مجری این طرح خواهند بود.

وی از برپایی کرسی تفسیر قرآن کریم در قالب ۲۰ جلسه با حضور مفسرین و ائمه جمعه در بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، برپایی ۵۰ محفل نورانی انس با قرآن کریم با دعوت از قراء ممتاز بین المللی و‌کشوری پیش بینی شده است.

حجت الاسلام عباسیان، ابراز کرد: محافل انس با قرآن کریم در کرمانشاه در قالب ۱۵ محفل و در شهرستان ها با برپایی ۳۵ محفل نورانی انس با کلام آسمانی برنامه ریزی شده است که بنا به فراخوان در هر یک از شهرستان های تابعه ۲ تا ۳ محفل را خواهیم داشت.

وی ترتیل خوانی قرآن کریم را یکی از برنامه های شاخص طرح ضیافت الهی خواند و گفت: قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم، در طول ماه مبارک رمضان در ۱۵ بقعه مبارکه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، اعلام کرد: مراسم جزء خوانی قرآنی کریم به صورت شاخص و ویژه با حضور قاریان مطرح استان از ساعت 18 تا 19 در امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان کرمانشاه اجرا می شود.

وی گفت: این مراسم به صورت زنده و پخش مستقیم از شبکه استانی زاگرس(صدا و سیمای مرکز کرمانشاه) قابل مشاهده است.

حجت الاسلام عباسیان، برپایی مراسمات دعاخوانی در شب های چهارشنبه و جمعه و برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: در ماه مبارک رمضان 50 نفر از روحانیان اعزامی از قم و 20 روحانی بومی به بقاع متبرکه و مساجد مناطق محرومی که روحانی ندارند، اعزام می شوند.

وی تبلیغ افطاری ساده به عنوان سیره ائمه اطهار(ع) را یکی دیگر از کار ویژه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

این مقام مسئول، ابراز کرد: برپایی سفره های افطاری ساده از محل نیات واقفین خیراندیش و مشارکت خیرین در بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح ضیافت الهی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار داریم.

حجت الاسلام عباسیان، همچنین از تدارک ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت خدیجه(س) تحت عنوان «مادر امت» و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سطح بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: مراسم شب های قدر نیز با توجه به حضور جمعیت قابل توجهی از مردم و متدین در جوار امامزادگان که در سنتی دیرینه قرآن بر سر می گیرد، در قالب برنامه ای ویژه در کلیه بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

بنابر گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، نماز عید سعید فطر در برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان اقامه می شود.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه