تالار رودکی تهران


تالار رودکی در کنار تالار وحدت از جمله تالارهای قدیمی و در عین‌ حال مجهز تهران به شمار می روند. تالار رودکی هم اکنون میزبان برنامه های متعدد فرهنگی و هنری و کنسرت های موسیقی است. تالار رودکی میزبان کنسرت گروه‌های موسیقی سنتی، کلاسیک و اجراهای ارکسترال بوده است. کنسرت گروه‌های موسیقی معاصر، مدرن، تلفیقی، […] نوشته تالار رودکی تهران اولین بار در...

تالار رودکی در کنار تالار وحدت از جمله تالارهای قدیمی و در عین‌ حال مجهز تهران به شمار می روند. تالار رودکی هم اکنون میزبان برنامه های متعدد فرهنگی و هنری و کنسرت های موسیقی است. تالار رودکی میزبان کنسرت گروه‌های موسیقی سنتی، کلاسیک و اجراهای ارکسترال بوده است. کنسرت گروه‌های موسیقی معاصر، مدرن، تلفیقی، سنتی، رسیتال های پیانو، ویولن، فلوت، گیتار کلاسیک، ارکستر مجلسی، کر فیلارمونیک و کنسرت همنوازان و بسیاری برنامه های موسیقایی دیگر در تالار رودکی اجرا شده‌اند.
ساخت تالار رودکی همزمان با تالار وحدت در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) تهران در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال در آبان ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد.
سن تالار رودکی ثابت است و فقط برای تمرین ارکستر و اجرای گروه‌های موسیقی طراحی شده است. همچنین انتهای صحنه به اجرای گروه‌های ارکسترال و گروه کر اختصاص داده شده است.
تالار رودکی شامل سالن اصلی در طبقه سوم و بالکن در طبقه چهارم است که مجموعا گنجایش ۲۰۰ نفر را دارد. شایان ذکر است کلیه طبقات تالار رودکی در زمان افتتاح به استقرار مدیر و رهبر ارکستر، نوازندگان سازها، بخش فنی، تمرین و اجرا اختصاص داشته است که در طول زمان به واحدهای اداری تبدیل شده است.
در آذرماه ۱۳۸۸ تالار رودکی مجهز به سیستم نور تحت لیسانس شرکت ADB و صدای DYNACORD آلمان شد.
دی ماه ۱۳۸۹ مراحل تعمیر، ترمیم و تجهیز نهایی تالار رودکی شامل نصب دوربین‌های تصویربرداری، پل نوری، سیستم آکوستیک، کف پوش، پرده پرتابل و ویدئو پروجکشن و همچنین تعویض سن و صندلی‌ها و تجهیز سیستم نوری انجام پذیرفت.
همچنین ۸۱ رفلکتور صدا در سقف طراحی شده است که گروه اجرایی را بی‌نیاز از میکروفون خواهد کرد. همچنین ارتقا سیستم صوتی تالار شامل میکسر دایاناکورد و میکروفن‌های متعدد امکان ضبط همزمان برنامه‌ها را فراهم می‌کند.
تلفن تماس : ۶۶۷۰۵۱۰۱
آدرس : خیابان حافظ، بعد از پل کالج، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت

تالار رودکی تهران
تالار رودکی تهران
تالار رودکی تهران
تالار رودکی تهران

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

منبع:
بزنیم بیرون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در