به گزارش پارس نیوز، کیانوش عیاری کارگردان فیلم توقیفی «کاناپه» درباره روند انتخاب بازیگران دختر این فیلم گفت: «چهار دختر جوان و دو خانم که در حال عبور از جوانی هستند باید برای این فیلم انتخاب می‌شدند. یک خبر کوتاه باعث شد طی پنج روز نزدیک به ۳ هزار و ۲۵۰ خانم مراجعه کنند. وقتی ما به این ۳ هزار خانم گفتیم که باید موهای‌شان را با نمره ۴ کوتاه کنند همه قبول کردند ‌جز ۳۰ نفر تمام آنها موهای‌شان را کاملا با نمره ۴ کوتاه کردند. عکس تست گریم موجود است.»

عیاری در ادامه با اشاره به تمایل بالای ترانه علیدوستی برای بازی در «کاناپه» توضیح داد: «جلساتی با خانم ترانه علیدوستی برای ایفای نقش دختر اصلی فیلم داشتیم. ترانه به من زنگ زد و ابراز تمایل کرد که در فیلمم بازی کند و حتی قبول کرد و به من گفت که موهایم را با نمره ۴ می‌زنم… خودم بسیار علاقه‌مند بودم که او در فیلم «کاناپه» بازی داشته باشد. با تمام احترامی که برای او قائلم به او گفتم ممکن است شرایطی برای این کار پیش بیاید که باعث اخلال کار شما در سینما شود. من از او عذرخواهی کردم که مبادا برای ادامه مسیر کارشان در سینما مشکل به وجود بیاید. .چون همان‌طور که می‌دانید دلواپسان همیشه در راه هستند. ترانه در این فیلم باید موهایش را کوتاه می‌کرد و کلاه‌گیس می‌گذاشت و این ممکن بود برایش مشکل‌ساز شود. او متقاعد شد ولی بالاخره فیلم «کاناپه» برای این بازیگر فرصت خیلی خوبی برای بازی بود که متاسفانه نشد.» عیاری همچنین با تأکید بر آگاهی علی جنتی وزیر وقت و حجت ایوبی رییس معزول سینما در استفاده از پوستیژ برای بازیگران زن «کاناپه» اضافه کرد: «با وزیر وقت آقای جنتی چند جلسه درباره استفاده از پوستیژ صحبت کردم ایشان از این طرح استقبال کرد و به من قول داد که هر کاری بتواند برای پیشبرد این طرح (که همان استفاده از کلاه‌گیس در فیلم‌هاست) انجام دهد. من به ایشان گفتم می‌خواهم در فیلمم از کلاه‌گیس استفاده کنم و شما به عنوان بالاترین مقام فرهنگی در جریان روند کار باشید.»
او در پایان خاطر نشان کرد: « دو ماه بعد از جنتی با حجت ایوبی دیدار و جلسه داشتم. حجت ایوبی خاطرنشان کردند که طرح استفاده از کلاه‌گیس برای خانم‌ها در فیلم باعث انقلابی در سینمای بعد از انقلاب خواهد بود. جلسات انجام شد و فیلم هم ساخته شد؛ اما متاسفانه با تمام این رایزنی‌ها که انجام شد، فیلم در دورانی آماده نمایش شد که وزیر وقت عوض شد و آقای ایوبی هم از سازمان سینمایی رفت و من ماندم و فیلمم!