ارزش بازار اقتصاد دیجیتال به 20 هزار میلیارد می‌رسد


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بر مبنای گزارش مرکز آمار 8 هزار میلیارد تومان است که تا چهار سال دیگر به 20 هزار میلیارد می‌رسد. به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، محمدباقر اثنی عشری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 97 در بسیاری از بخش‌ها با مشکل و...

ارزش بازار اقتصاد دیجیتال به 20 هزار میلیارد می‌رسد
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بر مبنای گزارش مرکز آمار ۸ هزار میلیارد تومان است که تا چهار سال دیگر به ۲۰ هزار میلیارد می‌رسد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، محمدباقر اثنی عشری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۷ در بسیاری از بخش‌ها با مشکل و چالش‌هایی مواجه بود، گفت: در سال ۹۷ کسب و کارهایی که با مردم سروکار داشتند و نیز کسب و کارهای آنلاین تا حدودی رشد کردند اما در سایر بخش‌ها کسب و کارهای این حوزه با مشکلاتی مواجه بودند که امیدواریم در سال ۹۸ این مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه برای سال ۹۸ سندی با نام بیستون آماده کرده‌ایم که برنامه‌های دو و نیم برابر کردن ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات را محقق کنیم، گفت: این برنامه طی چهار سال دیده شده است تا ارزش بازار فناوری اطلاعات به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. این رقم مربوط به کل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون در نظر گرفتن سهم اپراتورها می‌شود.
اثنی عشری گفت: بر مبنای گزارش مرکز آمار هم اکنون ارزش بازار آی سی تی به حدود ۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد که تا چهار سال دیگر و با دو و نیم برابر شدن این حجم ارزش این بازار به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خاطرنشان کرد: پروژه‌ای از سوی مرکز آمار و وزارت ارتباطات برای اندازه گیری حجم بازار فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کشور در دست انجام است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در آن همکاری می‌کند.
وی گفت: در این پروژه مشخص می‌شود که اندازه بازار اقتصاد دیجیتال کشور به چه میزان است و درآمد شرکت‌ها و فعالان این حوزه چقدر بوده و چه میزان اشتغال از این بخش در کشور ایجاد شده است.
اثنی عشری گفت: در این پروژه گردش مالی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کل کشور و سهمی که از ایجاد بازار اقتصاد دیجیتال دارند، اندازه گیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل