تخصیص اراضی پردیسان جهت اجرای طرح های حرم حضرت معصومه


تخصیص اراضی پردیسان جهت اجرای طرح های حرم حضرت معصومه

قم - ایرنا - جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)، روز یکشنبه برگزار شد و با دستور استاندار، اراضی ملی 48 هکتاری پردیسان قم برای اجرای طرح های اطراف حرم مطهر تخصیص یافت و در دستور کار این شورا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در این جلسه، با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ای سه نفره از نمایندگان استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی قم ذیل شورا، ادامه داد: با اولویت بندی تخصیص زمین 48 هکتاری از اراضی ملی واقع در منطقه پردیسان، جهت ساماندهی و اجرای طرح های اطراف حرم با رعایت مسائل حقوقی و اماکن متعلق به میراث فرهنگی اقدام شود.
وی با اشاره به اهمیت طرح های اطراف حرم و هسته مرکزی شهر، اظهار کرد: این طرح ها باید بر اساس اولویت بندی اجرایی شود.
وی با بیان لزوم برنامه ریزی در حوزه بافت های فرسوده در قم، اضافه کرد: با توجه به جایگاه مذهبی این شهر و لزوم توجه به مرکزیت حرم در حوزه گردشگری زیارتی، زیباسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) دارای اهمیت محوری است.
در استان قم، یک هزار و 435 هکتار فرسوده و 315 هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع 12 هزار و 932 هکتار از اراضی کل شهر، 30 درصد آن معادل چهار هزار و 133 هکتار که 715 هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
1175 /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط